جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 30063 |
|
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بانکداری ربوی حاصل بی اعتقادی بانکداران تهاجم فرهنگ رباخواری در نظام بانکداری ما بر هیچ کس پوشیده نیست، بانکداری که همچون موریانه پایه های اعتماد و اعتقاد مردم را از درون خالی کرده و شیرازه اقتصادی برده های بی مزد و مواجب بنام ملت ایران را زیر سلطه استبدادی خود گرفته و هیچ نفعی جز […]

بانکداری ربوی حاصل بی اعتقادی بانکداران

تهاجم فرهنگ رباخواری در نظام بانکداری ما بر هیچ کس پوشیده نیست، بانکداری که همچون موریانه پایه های اعتماد و اعتقاد مردم را از درون خالی کرده و شیرازه اقتصادی برده های بی مزد و مواجب بنام ملت ایران را زیر سلطه استبدادی خود گرفته و هیچ نفعی جز کسب سود حاصل از این بیگاری گرفتن، برای مردم زجر کشیده از چنین اقتصاد بیمار ندارد.

در پی این اقتصاد درحال احتضار سال ۹۶ آیات اعظام بانکداری ایران را غیر اسلامی معرفی کردند و آیت الله جوادی آملی خواستار پیگیری مسئولین بابت جلوگیری از دریافت سودهای کلان بانک بصورت ربا شد تا آسیب جدی به وضعیت معیشت مردم وارد نشود. ولی متاسفانه نه مردم مطالبات خود را در قالب فرهنگ صحیح بانکداری درخواست کردند و نه مسئولین به نظرات اعظام احترامی گذاشتند در نتیجه این اقتصاد با وضعیت بیمار معیشت مردم روز به روز بر لبه پرتگاه نزدیک شده و حالت انتهار گرفته است . اما واقعا مدیری برای مدیریت این اوضاع شلم شوربا وجود ندارد؟! تا کجا؟ و تاکی؟ میتوان به همین شکل ادامه داد؟ متن زیر حمایتی از گفته ها و درخواست عالم ربانی در سه سال پیش بود. شما بعنوان شهروند و یا هموطن ایرانی و یا مسئول دلسوز چگونه پیگیر اصلاح قوانین بانکداری ربوی شده اید؟

حمایت فعال اجتماعی،فرهنگی و مخاطبین پایگاه خبری تحلیلی سیده آمل از بیانات آیت الله جوادی آملی در رابطه با اصلاح بانکداری ربوی

به گزارش واحد خبری  سیده آمل  :گلناز پیغمبرزاده فعال اجتماعی، فرهنگی استان مازندران و شهرستان آمل در پی توهین یک اقتصاددان به آیت الله جوادی آملی در برنامه مناظره شبکه اول صدا و سیما مطلبی منتشر کرد.

بانکداری ربوی حاصل بی اعتقادی بانکداران
بانکداری ربوی حاصل بی اعتقادی بانکداران

متاسفانه پیرو بیانات دانشمند جلیل القدر اسلام ، حضرت آیت الله جوادی آملی در تاریخ  ۱۴ دی ماه ۹۵ در درس خارج تفسیر خود که به اقتصاد  و بانکداری ربوی  و منشا آن  یعنی نداشتن اعتقاد  ، که (( اعتقاد زیر بنای اقتصاد است و اعتقاد به اقتصاد سامان می دهدو….))
به دلیل علم گرایی محض و نداشتن درک اعتقادی و عدم تعهد شغلی و صلاحیت  ، و دارا بودن جایگاههای پوشالی ، برخی از مسئولین  دچار توهم کارشناسی شده و نارسیست مآبانه ، تا حدی این اجازه را بخود  دادند تا به یک عالم دینی و کارشناس فقهی که در همه زمینه های  اجتماعی طبق اصول دین و شریعت راهنما و راه گشاهست جسارت نمایند و علوم ایشان را که حتی  قبل از دوران اتقلاب برهمگان معلوم بود زیر سوال برد .
اول  شاهد مستند ما ،  تاریخ  ۱۱ دی ماه ۱۳۶۷ است  ، امام خمینی (ره) آیت الله جوادی آملی و خانم مرضیه حدید چی دباغ را ، بین کارشناسان بعنوان نخبه از افرادی که صاحب نظر مسائل سیاسی – اجتماعی – فرهنگی و … طبق قانون شرع پاسخگو بودند  انتخاب و بعنوان نماینده نزد گرباچف رییس جمهور وقت  روسیه فرستادند وهشدار فرو پاشی شوروی   و…..
دوم از اینکه در علوم تربیتی ، پرورش مقدم بر آموزش می باشد  . چرا که علمی که بدون وجدان و اعتقادات و ترس از خدا و قانون شریعت باشد فاجعه بار است . همانطور که دانشمندان از تجزیه اورانیوم می توانند بر مصلحت جامعه کار نمایند  ،  به ضرر آنها با ساخت بمب هسته ای باعث از بین رفتن جوامع گردند .دردهه اخیر علوم اقتصاد مملکت ما نیز با همین چالش روبروست که اقتصاد مملکت بدست یک عده کارشناس مآب از خدا بی خبرافتاده که  بانکداری ربوی بر اساس و شیوه اداری یهودیت و لیبرالی را  به قانون بانک داری اسلامی که صلاح جامعه را در بر دارد ترجیح داده و تبدیل نموده اند  ، متعاقبا باعث فرق طبقاتی بی حد و حصر در اقشار جامعه را شدند و از آرمانهای امام راحل و انقلاب فاصله گرفتند.
با توجه به نامگذاری چند سال اخیر – فرهنگ اقتصاد – اقتصاد و عمل – اقتصاد و تولید توسط مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله)و تاکید ایشان جهت برطرف نمودن معضلات اقتصادی جامعه با وجود اینگونه مسئولین به اصطلاح کارشناس ، بدون تعهد و اعتقاد به اصول روش اقتصاد اسلامی در جایگاه ها و عرصه های حساس مملکتی عدم صلاحیت کافی و وافی مدیریتی و کسب پست های حساس نظام  نه تنها از لحاظ حفظ وحدت و انسجام  و اطمینان و دیدگاه امت اسلامی بر مسئولین حکومتی خدشه وارد مینمایند  بلکه به بدنه نظام جمهوری اسلامی ضربه زده و باعث سست نمودن باورهای مردم و جایگاه بین اللملی کشور در جهان  می شوند.
با توجه به شواهد بنده بعنوان بانوی فعال فرهنگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی درکارآفرینی و نویسنده  این بی حرمتی به عالم جلیل القدر اسلام حضرت آیت الله جوادی آملی را ناشایسته دانسته و محکوم مینمایم
از  مسئولین  بالا دست ذی صلاح تقاضا داریم  مراتب را پیگیری نموده و و جلوی این هتاکی ها  و از بین بردن حریم ها را جدی گرفته تا الگوی عوام مردم نگردند .
و من الله التوفیق
سیده گلناز پیغمبرزاده   ۹۶/۱/۱۶

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید