شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 30056 |
|
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شورای شهر شعری بود که درقافیه ماند. اختیارات شوراهای آمل، بابل، زابل، نصف اختیارات شورای کابل نیست./با نردبان باطل نمی شود به بام سعادت رسید/ جوان تیری است که اگر از کمان پیری خارج شود به هدف می نشیند/ نسل عصر خمینی نمونه ای از نسل عصر ولی عصرهستند همانطور که در عصر ولی عصر […]

شورای شهر شعری بود که درقافیه ماند.

اختیارات شوراهای آمل، بابل، زابل، نصف اختیارات شورای کابل نیست./با نردبان باطل نمی شود به بام سعادت رسید/ جوان تیری است که اگر از کمان پیری خارج شود به هدف می نشیند/ نسل عصر خمینی نمونه ای از نسل عصر ولی عصرهستند همانطور که در عصر ولی عصر آدمهایی بدون درنظر گرفتن سن و سال توانمندی ۴۰ نفر را دارند، نسل خمینی هم به همان شکل توانمند اند و نمونه های بارزشان در جامعه سالم مشهود است.

سخنان فوق نکات مهم از نظرات سید قاسم حامدی در گفتگو با واحد خبری سیده آمل هست، وی در ادامه با متنی از شهید مطهری دیدگاه خود را پیرامون انتخابات پیش رو بخصوص شورای شهرستان آمل اینگونه مطرح کرد: مسئولیت این است؛ اگر آب زلال عرضه می کردیم مردم به دنبال آب آلوده نمی رفتند.

این شورا نشین دوره های ۷۷ و ۸۵ با کوله باری از تجارب شورایی خود با بیان این مطلب که الان شورای شهر در ایران زلال نیست، افزود: الان شورای شهر در ایران زلال نیست چرا که برای ورود به اداره ای کوچک جهت کسب کار باید از هفت خوان رستم گذشت تا شاغل شد، شورائیان کنونی از کدام خوان گذشتند تا به این جایگاه رسیدند؟!

حامدی حضور دوره های جدید در شورا را جایگاهی برای معرفی و خودی نشان دادن افراد دانست و گفت: هر کس می تواند این امید را داشته باشد که وارد شورا شود چون قربالی نیست.شورای شهر شعری بود که درقافیه ماند.

میزان اختیارات شورای شهر

این پیشکسوت شورایی در ادامه با طرح این سوال از شورا نشینان حاضر،چگونه می شود اعضاء شورای شهر حاضر امیدی برای حضور دوباره در شورا را داشته باشند در حالیکه اختیار تامی ندارند؟ بیان داشت: اختیارات شوراهای آمل، بابل، زابل نصف اختیارات کابل نیست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اصلا من بعنوان یک شهروند سوالی دارم،ادامه داد: درآمد ماهانه شرکت مخابرات آمل چقدراست؟ درآمد ماهانه شرکت گاز آمل چقدراست؟ درآمد ماهانه شرکت آب آمل چقدراست؟ حال سالی ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان به شهرداری می دهید و شما مطالبه می کنید در قبال این مبلغ چه کردند و با پول ما چه خدماتی شده؟ چطور بابت ۵۰۰ هزار تومان شهرداری، شهردار و شورای شهر باید پاسخگو باشند ولی شورا این اختیار را ندارد از این شرکت ها سوال کند وپیگیر عملکرد آنها باشد که در قبال این مبالغ هنگفت که ماهانه از مردم گرفته می شود کدام خدمات را ارائه می دهند؟

سید قاسم حامدی با اشاره به اینکه مردم ایران فطرتا اختیارات شورای شهر را از شورای شهر می خواهند تصریح کرد: شورای شهر اختیاری ندارد.شورای شهر تنها یک برند است.

شورای شهر روی پیشنهادات شهرداری بررسی می کند بعد کمیسیونها را به تصویب می رسانند و مصوبه به فرمانداری می رود. اگر ، اگر کمیته انطباق قبول کرد، مصوبه هست وگرنه نیست. این یعنی چه؟ یعنی عملا شورای شهر اختیاری ندارد.

حامدی همچنان در ادامه خاطر نشان کرد: ما شورای شهرداری هم نداریم یعنی اعضاء شورای شهر در انتخابات شهردار هم اختیار تام ندارند و مسائل دیگر…

شرایط حضور در شورای شهر

وی در رابطه با اینکه باید چه افرادی به شورا راه یابند اظهار داشت: کسی باید به شورا بیاید که مانند علی(ع) به حکومت زینت دهد. اشخاصی باید به شورا بیایند که شورای شهر بوجود بیاورند. افرادی با تقوی و امین .با تقوی یعنی با یک تق پیشنهاد هوس انگیز فلان سند ملکی یا تجاری وا نشوند. شورایی فکرش برای فردا اضافه کردن به خیرات دنیا باشد نه کندن از مردم . و خوشبختانه ما در ایران اشخاص متقی با ایمان توانمند کم نداریم اما با مشاهده این بداخلاقی ها پا به عرصه نمی گذارند.

تشکیل شورای محلات از طرح های مغفوله کشور

این فعال اجتماعی، فرهنگی، سیاسی یکی از چیزهایی که در ایران مغفول مانده است را (شورای محلات) معرفی و عنوان کرد: مثلا در آمل باید یک شورای محله داشته باشیم .یک شورای ناحیه داشته باشیم. یک شورای منطقه تا ۸۰ درصد از مشکلات محلات ما در شورای محلات حل شود و از ۲۰ درصد باقی مانده اگر مشکلی در سطح کلان بود به ناحیه و یا مراتب بالا دست ارجاء داده شود

حامدی آمل را از لحاظ جغرافیای سیاسی به دو منطقه خاوری و باختری تقسیم کرد و افزود: منطقه شرق رودخانه هراز و غرب رودخانه هراز، که منطقه شرق باید دو ناحیه داشته باشند، ناحیه شمالی و جنوبی، و غرب رودخانه هراز هم باید ۴ ناحیه داشته باشد که هر ناحیه با ۱۰ الی ۱۵ محله و شورای محلات با توانمندی درون محله ای خود مشکلات را سلسله مراتب حل خواهند کرد

استفاده از تجارب پیشکسوتان شورا

شورا نشین دوره اول و سوم با اظهار امیدواری از بینش بالای مردم جهت انتخاب درست جوانان متدین و امین و متخصص بیان داشت: جوان تیری است که اگر از کمان پیری خارج شود به هدف می نشیند/ نسل عصر خمینی نمونه ای از نسل عصر ولی عصرهستند همانطور که در عصر ولی عصر آدمهایی بدون درنظر گرفتن سن و سال توانمندی ۴۰ نفر را دارند، نسل خمینی هم به همان شکل توانمند اند و نمونه های بارزشان در جامعه سالم مشهود است و ما امیدواریم در عرصه های مختلف از توان و تجارب شاخص های انقلاب در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی استفاده شود

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید