جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34784 |
|
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اهمیت مسجدالاقصی و روزقدس جدای از عملکرد بد برخی از مسئولین و ریختن آب در آسیاب نفاق معاندین در جنگ عملیات روانی دشمن نه تنها با تزریق شبهات عدیده دربخشهای مختلف عقیدتی و سیاسی مبادرت به سایش اعتقادی در ۲۰ سال اخیر کرد بلکه با شک برانگیز ترین سوالات از آب گل آلود کرده خود […]

اهمیت مسجدالاقصی و روزقدس

جدای از عملکرد بد برخی از مسئولین و ریختن آب در آسیاب نفاق معاندین در جنگ عملیات روانی دشمن نه تنها با تزریق شبهات عدیده دربخشهای مختلف عقیدتی و سیاسی مبادرت به سایش اعتقادی در ۲۰ سال اخیر کرد بلکه با شک برانگیز ترین سوالات از آب گل آلود کرده خود ماهی های دور مانده از اصل خویش، در سنین مختلف را صید نمود.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: سردار محمد مهدی نژاد، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس شهرستان آمل در تبیین این شبهات گفت: روز قدس یادگاری از حضرت امام خمینی است که بعد از حملات سنگین رژیم صهیونیسم به غزه، در مرداد ماه ۱۳۵۸ قبل از پیروزی انقلاب آخرین جمعه ماه رمضان را روز عطف همبستگی ملتهای مسلمان جهان اعلام و قلمرو آن را جهانی معرفی کرد.

تبیین تاریخ اعلام روز قدس

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آذر ماه سال ۱۳۵۷ درپاسخ به سوال خبرنگار نظر امام راحل(ره) در خصوص قدس این بود که: قدس، متعلق به همه مسلمین جهان هست و باید مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان به اسلام برگردد.

مسجدالاقصی و روزقدس

به گفته این سردار نیروهای مسلح: حضرت امام خمینی (ره) روز قدس را روز حیات اسلام و روز حکومت اسلامی دانست که باید پرچم جمهوری اسلامی در سراسر جهان اسلام برافراشته شود.

اهمیت مسجدالاقصی و روزقدس
اهمیت مسجدالاقصی و روزقدس
seyyedeamol.ir

مهدی‌نژاد با تاکید براینکه منظور امام با نامگذاری این روز کشورگشایی نبوده و نفوذ شعار و فرهنگ اسلام بر سراسرجهان بوده است،اظهارداشت: رژیم صهیونیستی از ابتدا تا به امروز با دین ستیزی مانع همه گیر شدن اسلام درجهان شده و امام راحل(ره) از همان روز اول به درستی تشخیص دادند که محور اول اسلام، قدس و فلسطین است.

بررسی روز قدس از ۲ جنبه عبادی و سیاسی

وی بااشاره به اینکه نظرات سیاسی و فرهنگی متعددی در امر قدس بیان می‌شود و در نگاه اعتقادی مقصد اصلی معراج و قبله نخست مسلمانان مسجدالاقصی بوده است، تصریح کرد:درزمینه سیاسی نیز سال‌هاست آمریکا و اسرائیل تنها کشورهایی هستند که به دنبال تغییر فرهنگ مسلمانان بودند و این خباثت ها را بعمل می‌آوردند پس برای سرنوشت حاکمیت کشورمان راهی جز نابودی و کندن ریشه این رژیم غاصب نیست.

اهمیت مسجدالاقصی و روزقدس
اهمیت مسجدالاقصی و روزقدس

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح در جمع نمازگزاران آملی افزود: هریک از ما هم رسالت ملی وهم رسالت انقلابی داریم، با توجه به آخرین جنایت رژیم صهیونیستی به مردم روزه دار معتکف در مسجد الاقصی با مقاومت پیاپی مردم این منطقه امیدی بر زوال این رژیم غاصب را نشان داده شد.

وی همچنین تاکیدکرد: نگاه ما در دو بعد اعتقادی و سیاسی الزامی است و باید در مبارزه با اسرائیل مصمم باشیم چراکه نگاه آمریکا علاوه برایران، نگاهی برتصاحب کل منطقه خاورمیانه است.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه ایران اسلامی برای استقرار آمریکا در این منطقه اجازه یک زندگی آرام را به این کشور نمی‌دهد، ابرازکرد: امروز اگر جبهه مقاومت نبود ، رژیم صهیونیستی بطور مستقیم و غیرمستقیم برعلیه ایران حملات شدیدی را داشت و حتی این روزها در اخبار شاهد تحریک و شیطنت درآذربایجان برای حمله به ایران است و اگر مقاومت دیپلماسی و مرزداران ما نبود، امروز این آرامش را نداشتیم.

افول رژیم غاصب

وی با تاکیدبر اینکه نباید اجازه اجرای اهداف رژیم صهیونیستی با حاکمیت بر جهان را بدهیم، اذعان داشت: با توجه به اینکه این رژیم رو به افول است به طوری که دندان گاز گرفتن هم ندارند.

اوضاع اقتصادی آمریکا

مهدی نژاد خاطرنشان شد: امروزه نشانه‌های فراوانی بر نابودی و افول آمریکا و اسرائیل وجود دارد در حالی‌که کارشناسان اقتصادی دنیااعلام کردندآمریکا با ۳۲ تریلیون دلار ابربدهکارترین کشورجهان شده که بیش از ۷ تریلیون به کشورهای خارجی و مابقی به بخش خصوصی داخل کشورش بدهکار است.

معاون علمی فرهنگی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح همچنین اضافه کرد: اینکه اسکناس آمریکا دیگر پشتوانه مالی ندارد و حتی اقتصاددانان آمریکایی معتقد برسقوط این مدعی ابرقدرت هستند،اکنون چین و روسیه معاملات خود را با پول کشور خود انجام می‌دهند و دیکر به پول آمریکا متکی نیستند.

تحقیقات علمی دانشمندان استرالیا درخصوص رتبه علمی آمریکا

وی در زمینه علمی نیز آمریکا را صرفا بعنوان یک مدعی با ذهنیت بر پیشرفته ترین کشور جهان عنوان و مطرح کرد: چنین ذهنیتی واقعیت ندارد چرا که براساس مطالعات یک نهاد استرالیا از ۴۴ فناوری پیشرفته دنیا، آمریکا فقط هفت مورد را دارد و بیشترین فناوری در کشور چین است، چین در اقتصاد اول شده و از آمریکا جلو زده است.

نزول متحنی قدرت آمریکا

مهدی‌نژاد یادآور شد: درامر سیاسی نیز آمریکا دیگر جایگاه خاصی دردنیا ندارد زیرا اگر قدرت داشت می‌ توانست مساله هسته‌ای ایران را مطابق میل خود حل کند اما نتوانست؛ می‌توانست مساله اوکراین را به نفع خود حل و ناتو را توسعه دهد اما نتوانست و یا چین را از تسلط برکشور تایوان جلوگیری کند باز هم نتوانست.

تاکید بر مقاومت تا پیروزی

سردار نیروهای مسلح،قدرت آمریکا راسال به سال رو به کاهش خواندو بیان کرد:با این نشانه‌ها و وعده‌های الهی نابودی رژیم صهیونیستی و آمریکا مشاهده می‌شود همانطور درآیه‌های اول تا هفتم سوره اسراء قرآن مجید، مژده سرنگونی اسرائیل را حتمی آورد، پس مؤمنان باید برعلیه رژیم صهیونیستی بایستند، مقاومت و وحدت را سرلوحه اعتقادات عبادی و سیاسی خود قرار دهند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید