جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34794 |
|
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

امامت الهی یا امامت سیاسی عوام بخاطر نداشتن اطلاعات مناسب از برخی مراتب اعتقادی آنها را فقط در یک کلمه معنا می کنند درحالیکه آن کلمه یا عبارت، دنیایی از فلسفه چرایی وجود را پشت سر دارد. گزارش پایگاه خبری سیده آمل: حجت الاسلام یعقوبیان، امام جمعه آمل درمراسم سیاسی عبادی نماز جمعه روز قدس […]

امامت الهی یا امامت سیاسی

عوام بخاطر نداشتن اطلاعات مناسب از برخی مراتب اعتقادی آنها را فقط در یک کلمه معنا می کنند درحالیکه آن کلمه یا عبارت، دنیایی از فلسفه چرایی وجود را پشت سر دارد.

گزارش پایگاه خبری سیده آمل: حجت الاسلام یعقوبیان، امام جمعه آمل درمراسم سیاسی عبادی نماز جمعه روز قدس با قدردانی از شهروندان آملی و حضور پرشورشان در راهپیمایی روز قدس، بر داشتن تقوا در همه اقشار تاکیدکردو گفت:در واقع این حضور لبیکی بود پیرو  فرمان امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و ولایت پذیری آنها.

امامت الهی یا امامت سیاسی

وی در ادامه به مساله امامت پرداخت و بیان داشت: در مذاهب اسلامی موضوع امامت را با زعامت مردم در حوزه دین و دنیا پذیرفتند ولی در بخش دوم اهل سنت بر این امر قائلند که تعیین امام با شورا هست که اینگونه نیست.

امامت الهی

به گفته امام جمعه آمل: اگر مساله امامت در حد زعامت دین و دنیای مردم تعریف شود، یعنی تنزل آن امام و در تعیین امام نیز با اهل سنت این اختلاف نظر است که ما بر این عقیده ایم امام طبق نص صریح قرآن، الهی است و توسط خدا تعیین می شود.

حجت الاسلام یعقوبیان تصریح کرد: امامت قرآنی غیراز امامت سیاسی است و امامت قرآنی که ما در رابطه با معصومین معتقدیم کلامی نیست.

وی همچنین ادامه داد:بنظر این حقیر موضوع مهم امامت به بررسی مجدد نیاز دارد چراکه ما باید امامت سیاسی را از امامت قرآنی تفکیک کنیم که خداوند متعال در آیات متعدد کلام وحی نسبت به انبیایی مثل حضرت ابراهیم خلیل الله مطرح می فرماید.

خطبه دوم و مساله صهیونیست

امام جمعه آمل در خطبه دوم ، موضوع روز قدس و فلسطین را شرح داد و افزود: در مورد وجود صهیونیست ها نیاز به حرفهای بسیار گسترده ای است که موجودیت آنها از محله ای بنام بروکلین آمریکاست که بعنوان شاهد یهو خود را معرفی می کنند.

یعقوبیان هدف قوم صهیون را گسترش هرج و مرج در دنیا اعلام و اذعان داشت: این ایجاد هرج و مرج در کشورهای عربی و بخصوص اسلامی شدت بیشتری دارد.

این امام جمعه ابراز داشت: صهیونیست ها بر این عقیده اند که دنیا رو به نابودی می رود و قوم صهیون نجات دهنده دنیا از دست شیاطین هست که با اشغال منطقه مستنداتی از جنایات و ظلم آنها بر مردم عادی غزه و فلسطین این دروغ به آشکار نمایان شده است.

فعال شدن ناظران ۴ گانه

حجت الاسلام یعقوبیان در پایان به تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کرد: ناظران ۴ گانه از هفته پیش رو فعال خواهند شدتا بحث رعایت حجاب درست در اماکن و انظار عمومی لحاظ شود .

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید