جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34796 |
|
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اختتامیه جشنواره نوجوان مازنی تمام اصالت ایرانی در حفظ فرهنگ او به منصه ظهور می رسد و سرزمین ما ایران مملو از فرهنگهای فورکلور با اصالتی مثال زدنی است که با زیبایی های خاص خود در حضور جشنواره ها رخ می نماید گزارش پایگاه خبری سیده آمل:حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در […]

اختتامیه جشنواره نوجوان مازنی

تمام اصالت ایرانی در حفظ فرهنگ او به منصه ظهور می رسد و سرزمین ما ایران مملو از فرهنگهای فورکلور با اصالتی مثال زدنی است که با زیبایی های خاص خود در حضور جشنواره ها رخ می نماید

گزارش پایگاه خبری سیده آمل:حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگویی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره نوجوان مازنی ، گفت: این جشنواره از اواخر دی ماه شروع به کار کرد و تا پایان اسفندماه درحال دریافت اثاربود.

داوری جشنواره

وی از چگونگی داوری این جشنواره خبرداد: داوری ها در دو مرحله بصورت مجازی و حضوری انجام شد که مرحله حضوری به میزبانی پنج شهرستان انجام گرفت.

بخش های مختلف جشنواره

وی همچنین ادامه داد: اختتامیه این جشنواره در ۶ اردیبهشت با حضور مدیران ارشد کشوری و استانی در محموداباد برگزار خواهد شد.
حسین جوادی در خصوص جشنواره نوجوان مازنی عنوان کرد: این جشنواره در غالب شعر، نقالی، سرود، مجری گری، بازیگری و دکلمه و در سطح نوجوانان استان برگزار شد.

اختتامیه جشنواره نوجوان مازنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه با وجود محدودیت زمانی استقبال خوبی از این جشنواره شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند، که در بخش شعر و دکلمه ۵۴۱ اثر، در نقالی، قصه گویی و خاطره گویی ۲۳۰ اثر، در مجریگری ۱۰۹ اثر و در سرود گروهی ۵۷ اثر و در بخش آزاد ۱۶۳ اثر ارسال شد.

جشنواره مازنی بااصالت فورکلور

وی بابیان اینکه داوران نیز باتوجه به‌ حضور نوجوانان سعی شده از اساتید متبحر و مجرب بکار گرفته شود، عنوان کرد: برای اولین بار داوری مردمی نیز در جشنواره قرار داده شده تا انگیزه ای برای ترویج و انتشار فرهنگ و زبان مازندرانی باشد؛ اختتامیه نیز هفته اول اردیبهشت خواهد بود.

تقویت فرهنگ فورکلور مازنی

جوادی تصریح کرد: اینچنین برنامه هایی نشان داد که میتوان علاقه و کنجکاوی در این نسل ایجاد کرد و باهنرنسل نوجوان راهم بسمت فرهنگ وزبان مازندرانی که ریشه و هویت ماست، سوق داد.
وی از اهداف این برنامه خاطرنشان کرد: قرار گرفتن فرهنگ و زبان مازندرانی در سبک زندگی مردم که این روزها به دست فراموشی سپرده شده است، اصلی ترین اولویت این برنامه بوده است.

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید