شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36301 |
|
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اخبار وضعیت مدیریتی شهرآمل تلمبار شدن بیش از ۱۰۰۰ فقره چک بلاتکلیف در گاوصندوق شهرداری آمل از ادوار گذشته سالهای ۵۰ تا امسال و کاهلی در وصول آنها برای درآمدزایی شهرداری آمل و بالا بودن هزینه های جاری، نسبت به هزینه های عمرانی بدلیل بی مبالاتی و محافظه کاری عدم وصول معوقات از عمده دلایل […]

اخبار وضعیت مدیریتی شهرآمل

تلمبار شدن بیش از ۱۰۰۰ فقره چک بلاتکلیف در گاوصندوق شهرداری آمل از ادوار گذشته سالهای ۵۰ تا امسال و کاهلی در وصول آنها برای درآمدزایی شهرداری آمل و بالا بودن هزینه های جاری، نسبت به هزینه های عمرانی بدلیل بی مبالاتی و محافظه کاری عدم وصول معوقات از عمده دلایل ضعف مدیریتی شهرداری آمل هست که متعاقبا عقب افتادگی این کلان شهر بی دفاع، برگرده تحمل شهروندان آملی افتاده است.

 علیرضاایراندوست، درپاسخ به دغدغه محمدی رئیس شورای شهرمبنی بر وصول معوقات و مطالبات شهرداری که باید پیگیری و دریافت شود، باپوزخند گفت: عملکرد شورا از ادوار گذشته تا الان همینگونه بود ازاین به بعدهم در۱۴ماه باقی مانده کارشورا همانطور پیش خواهد رفت، ازسوی دیگر محمدتوکلی عضودیگر این شورای پر پوزخند با نیش خندی در پاسخ به سوالاتی که حاکی از گلایه مردم بود را هیچ تومنی خواند که درمجموع با واکنش تند اصحاب رسانه برای مطالبه گری شهروندان آملی مواجه شد.

تا وقتیکه باند حمایتی از مدیریت ضعیف شهرداری در بدنه شورای شهرآمل بدین گونه عمل می کند، فریادحق طلبانه ۵نفرازاعضاء شورای شهرآمل در مقابل چنین تفکراتی بعنوان شورای نظارت برعملکرد شهرداری و گرفتن حق الناس حقوق شهروندان آملی ره بجایی نخواهد برد و همچنان پرچم مغالطه گران بالا خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: بدنبال نشست خبری ماه گذشته ۵ تن از اعضاء شورای شهر آمل با اصحاب رسانه،با اعلام اینکه برای انتخاب شهردار آمل ۲۶ قرارداد مصوب شد که دربازه زمانی ۲ سال و نیم باتوجه به تذکرات عدیده حتی یک پروژه عمرانی بصورت عملیاتی برای آبادانی شهری آمل دنبال نشده است، نشست دیگری جهت شفاف سازی باحضور علی داوودی و همراهی اصحاب رسانه، باطرح ۱۵سوالی که از سوی محسن صلواتی عضو شورای شهر آمل مطرح کرد برگزارشد.

اخبار وضعیت مدیریتی شهرآمل

درآغاز کارجلسه، احمدمحمدی، ریاست شورای اسلامی آمل با قدردانی از حضورشهردار به شرح وظایفی که قانون شورادرماده۸۳تشکیلات شوراها مشخص کرد اشاره و  یادآور شد:جلسه فوق با عنایت به سوالات مطرح شده برای شفافیت مدیریت شهرداری است که لازم به ذکراست برای ایجاد برقراری نظم و آرامش، بارعایت احترام به حریم ها تعامل داشته تا آقای ابراهیم محمدی پور بعنوان منشی جلسه برای قرائت سوالات دعوت به همکاری نمایند.

عدم پیگیری مناسب معوقات متالی شهرداری

سوال: علی رقم گذشت حدود ۱۸ ماه از مصوبه شورا درخصوص تعیین تکلیف بیش از ۱۰۰۰ فقره چک برگشتی موجود درشهرداری، علت قصور شهرداری و عقدقرارداد با پیمانکاران جهت وصول چک ها چیست؟

داوودی: قبلا توضیح داده شد که تعدادزیادی از این چک ها از ادوارگذشته می باشد که برخی از صاحبان آن فوت کرده و یا پاسخگو نیستند.

سوال: مبنای محاسبه و برآورد شهرداری درخصوص پروژه ممیزی مورخ ۲۱/۷/۱۴۰۱ شهرداری با مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال اعلام شد که با مخالفت کمیسیون طرح وبرنامه علی رقم اسرار شهرداری پیشنهاد اصلاحی به مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال با ۲۵۰ میلیاردکاهش به تصویب رسید. این اختلاف نرخ بدون محاسبه تورم حداقل ۳۰درصدی را چگونه توجیه می کنید؟

داوودی: بحث ممیزی بحثی نوپا در مدیریت شهری است که در این دوره شورا ایجادشد که پس از برآورد و نظارت بخش برنامه بودجه با مبلغ ۵۲ میلیارد به عدد بالایی رسید و طبق جمع بندی که داشتیم این مبلغ به ۳۲میلیارد رسید چیزی که بایدمدنظرداشت وقتی به مناقصه می رویم مبنا تعیین قیمت هست که پیمانکار براساس آن اعلام می کند مجموعه مدیریت شهری با کارشناس مربوط به مناقصه رفت و پیمانکار عددی روی کار گذاشت که به صرف مجموعه نبود.

بالا بودن هزینه جاری نسبت به هزینه عمرانی

سوال: براساس بودجه ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ طبق مصوبات مبلغ ۱۲۷۰میلیارد ریال بودجه بابت تملک معابر وبلوارسطح شهرتخصیص یافت که متاسفانه هزینه شهرداری تاکنون حدود ۱۳۰میلیاردریال بابت فقط تملک چندپلاک در محدوده سطح شهر صورت گرفت، آیا چندپلاک تملک با این مبلغ منجربه پروژه های عمرانی وبازگشایی جدید بلوار نمی شد؟ دلیل این قصور و کوتاهی را چگونه توجیه می فرمایید؟

داوودی: کمی تا عمده ای از این مبلغ که فرمودید بابت وام بود، شایدمدل درآمدی شهرداری شیب داده شده درخصوص پروژه های دیگر که باید بسمت فروش املاک پیش برود تا جوابگوی هزینه های شهرداری باشد.

محمدی: شمادر ۲۹ ماه کاری فقط ۸ پلاک تملک داشتید و ما نمی توانیم آنها را به تهاتر بگذاریم چندپیشنهاد وجود داشت، شما بعنوان مدیر چه کردید؟ ۳۰ تا ۴۰ پلاک به فروش گذاشته شد؛ نمی توانستیم لااقل ۱۰ پلاک را به تهاتر بگذاریم؟ ما درمسیر سرمایه گذاری به چه منافعی برخوردار شدیم

صلواتی درپاسخ به داوودی تصریح کرد: آقای شهردار طبق توافقنامه مدیریتی شما، انتخاب ما براساس رفع موانع و معضلات شهری بود تا شهرساماندهی شود، واگر چالش سختی بود با هندل کردن ما به نتیجه مطلوب به رضایتمندی شهروندان برسیم، آیا مزایده اموال اتفاقی است که شورا برخلاف کارشهردار و شهرداری حرکت کند؟ ما مخالف خام فروشی و فروش اموال سرمایه ای شهرداری هستیم، ما برای اینکه به شما کمک کنیم تا بتوانیم معبری داشته باشید به ناچار گفتیم قروش اموال داشته باشید؛ اما باید بخش درآمدی شما آنقدر قوی باشد که اصلا نگاهی به فروش اموال وسرمایه شهرداری نداشته باشید؛ ولی وقتی ما می بینیم بحث درآمدی با تمام اتفاقاتی که خودتان در جریانید، شورا به ناچار با شما همراه شود و شما مجبورشدید بسمت هزینه های جاری بروید و ما شما را بعنوان مدیراجرایی و هد داستان مدیریت شهری گذاشتیم تا مشکلات را رفع و امورات را پیش ببرید که جای بسی تاسف این اتفاق در ۲ سال اخیر به انجام نرسید.

داوودی: حوزه مدیریتی تا آنجاست که من بگویم فضارابرای اجرای مزایده تسهیل کنند که این بعنوان ریسک مدیریتی است.

مدیریت برنامه ریزی جذب مالی و اعتبار

محسن صلواتی بعنوان طراح سوالات به بازه زمانی آخرسال مالی و واریزی های مالی پایان هرسال اشاره کرد وادامه داد: واقعیت امر این است عملا شهرداری چی ها انتظاردارند آخرسال پولی نیاید تا مشغله کاری نداشته باشند، چون اگر پول بیاید مجبور به کارهستند. شما برای مدیریت پایان سال مالی چه برنامه ای دارید؟

متاسفانه دراین بخش جواب درستی دریافت نکردیم!!!

سوال: درخصوص عدم تعیین تکلیف و تدوین ساز و کاراجرایی جهت مدیریت پارکینگ های حاشیه ای درمحدوده بخش مرکزی شهر پاسخ دهید:

داوودی: دراین خصوص زیاد بحث شد و بچه های کمیته فنی کاملا اشراف دارند، باچند پیمانکار سرمایه گذار صحبت کردیم و گفتند مساحت شهرآمل کم است و این طرح به صرفه نیست و باز مشاوری آمد قیمت گذاشت که بخشی از ماجرا بود و بالاخره برای بخش عمده طرح برای سرمایه گذاری بصرفه نیست.

محمدپور: بحث پارکینگ حاشیه ای یکی از تعهداتی بود که شهردار به شورا و اهالی سبزه میدان متعهدشد و با حمایت ما لاین اختصاصی ایجاد کردیم و به قولی که برای هسته مرکزی به بازاریان داده بودیم عمل نشد و همین امر باعث بی اعتمادی شهروندان و عدم حمایت از همکاری در هسته مرکزی با ما شد چه پاسخی دارید؟

داوودی: باید درمسیر سرمایه گذاری موانعی که برخوردکردیم درحال بررسی است.

ضعف مدیریت درآمدزایی شهردار آمل

صلواتی: طبق ماده ۴۶ شما باید بودجه دولتی را براساس برنامه ریزی های عمران شهری به هرشکل جذب کنید و گرنه این سهمیه شهرداری از آمل می رود و دیگر به دست ما نمی رسد؛ قراربود طی ۸ ماه کاری به ما تحویل داده شود اما دراین فاصله پیمانکار با خرید زمان منتظر وصول به ماده ۴۸ شد تا ازآن استفاده کند، شما بعنوان شهردار لطفا شفاف سازی کنید چرا پیمانکار کار را با اعتبار دولتی با دریافت پیش پرداخت شما بیش از نیمی از مبلغ توافق شده را تحویل گرفت و ۴ میلیارد تومان بخاطر کارانجام نشده به بدنه شهرداری یعنی حقوق شهروندی خسارت وارد شد.؟ و چراباید این خروجی کارباشد؟

داوودی مشاور طبق کارشناسی قانونی لایه به لایه جلو رفت حالا یکسری کارشناس درآن زمان مبلغ ۲۰میلیون تومان را گفت و الان مبلغ ۵۰ میلیون تومان و خروجی درستی نداشت.

اعتراض رئیس شورای آمل: اگر در این بازه زمانی طلا یا دلار یا ملک خرید و فروش می کردی ما بالتفاوت ارزش آن خیلی بالاتر میشد  مورخ۲/۸/۱۴۰۱ با توافق شهرداری ما نمی دانیم ۲۱ میلیارد تومان از کجا بابت دخانیات آمل محکوم شدیم؟ با مشخص شدن ملک معوض کوچه یگانه چرا هردو زمین برای تهاتر واقعی کارشمناسی نشد؟ چرا باید این ایرادات و اشکالات در بدنه شهرداری وجود داشته باشد؟ و کارشناسان شما ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر قیمت به ضرر شهرداری کارشناسی روز کردند.

داوودی: نه اینجور نیست تعدیل ماحصل تفریق قرار گرفت و ۲تا وضعیت هست، اعتلاف حساب وقتی صورت وضعیت کارکردی ندارد چه شد؟

سوال: یکی از ارگانها دارای مطالبات از شهرداری مغازه های مربوط به شهرداری درپاساژقائم جمعا ۲۱۴ میلیاردو۷۶۰ میلیون ریال برآورد شد که با مخالفت شورا مواجه شد اما همان مکان طبق اسناد پیوستی کمتراز یکسال مجددا حدود ۵۸۸ میلیارد ریال برآوردگردید این تفاوت ۳۷۴میلیاردی را چگونه توجیه می کنید؟

داوودی طبق مشاوره کارشناس برای این مغازه ها خریدار مناسبی نبود.

اخبار وضعیت مدیریتی شهرآمل
اخبار وضعیت مدیریتی شهرآمل

محمودی پاتی خطاب به شهردار: توقع ما از شهردار این است، شماباید فیلتری باشید که یک سری از شهرداری چی ها شما را دورنزنند. یا ازبیرون سوء استفاده نکنند. که بعدا ما متوجه بشویم طبق مستندات فرد ثالث که هیچ حقی ندارد مازاد برحقوق خود حقی را مدعی شود. چرا بدون بررسی درست پرونده که حق و حقوقی وجود ندارد به دست شما می رسد و امضاء شهردار را می گیرد.

آقای شهردار واقعا این سری از دوستان که در اینجا حضوردارند مطمئنا بعنوان شهروند من دلسوز شهر من هستند ما نباید بگوییم با کینه و قصدو قرض آمده اند.

ما امروز در این جلسه نشسته ایم تا ببینیم دراین ۲سال حداقل ما درمدیریت شهری خوب کار نکرده ایم.

و این جلسه را مغتنم بدانیم و قول دهیم به خودمان و به مردم دراین بازه باقی مانده حداقل ۴ پروژه عمرانی را به اتمام رسانده وتحویل این مردم دهیم.

هی مقاومت نکنیم که آره کارها بخوبی پیش می رود دیگران بد بودند ما فقط خوبیم.

این خوب بودن را مردم باید درکف خیابان ببینند .

خواهش بنده این است نگاهمان نگاهی تقابلی نباشد تا قول بدهیم برویم سر سازندگی و عمران شهرآمل

اخبار وضعیت مدیریتی شهرآمل، اخبار وضعیت مدیریتی شهرآمل
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید