شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36305 |
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

حملات سپاه دفاع مشروع ازخودبود «حسین امیرعبداللهیان»:حمایت کاخ سفید از رژیم صهیونیستی را «ریشه ناامنی»در منطقه خواند و ادعاها درباره کمک‌رسانی ایران به ارتش یمن را رد کرد. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگویی به آمریکا هشدار داد که «سرنوشت خود را» به سرنوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گره […]

حملات سپاه دفاع مشروع ازخودبود

«حسین امیرعبداللهیان»:حمایت کاخ سفید از رژیم صهیونیستی را «ریشه ناامنی»در منطقه خواند و ادعاها درباره کمک‌رسانی ایران به ارتش یمن را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگویی به آمریکا هشدار داد که «سرنوشت خود را» به سرنوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گره نزند که با گروه مقاومت فلسطین در جنگ است و گفت که حمایت تمام‌عیار واشنگتن از این رژیم «ریشه ناامنی درمنطقه است.»

حملات سپاه دفاع مشروع ازخودبود

امیرعبداللهیان درگفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی که گزیده‌ای از آن در وبگاه این شبکه منتشر شده است، گفت «همکاری تمام‌عیار بایدن و کاخ سفید با اوباشی مانند نتانیاهو در اسراییل ریشه ناامنی در منطقه است.»

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت که ایران از آمریکا می‌خواهد «جنگ غزه را متوقف کند» و تاکید کرد که امنیت دریای سرخ برای ایران اهمیت دارد.

رد ادعاهای یمن

او ادعاها درباره حمایت ایران از انصارالله یمن را رد کرد که که در پی جنگ غزه و در پاسخ به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار داده یا توقف کرده‌اند.

او با اشاره به حمایت گروه‌های مقاومت منطقه از مردم فلسطین بیان کرد: مردم یمن و دیگر کشورها در منطقه که از مردم فلسطین حمایت می‌کنند، طبق تجربه و منافع خود عمل می‌کنند و هیچ دستوری از ما نمی‌گیرند.

امنیت دریایی منافع ملی است

امیرعبداللهیان با توجه به تحولات اخیر در دریا سرخ گفت که امنیت دریانوردی به دلیل این که ما نفت صادر می‌کنیم، اهمیت زیادی برایمان دارد. بنابراین، اگر در مجاورت ما ناامنی باشد، به نفع‌مان نیست.

در پی تشدید تنش‌ها در نوار غزه، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که تا زمان متوقف نشدن تجاوزات علیه غزه، حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد و به هیچ کشتی وابسته به آن اجازه تردد در آب‌های دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نمی‌دهند. حملاتی نیز از سوی نیروهای مسلح یمن علیه برخی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام شده است که آن را در پاسخ به جنایات جنگی این رژیم در غزه دانسته‌اند.

دریای سرخ خط قرمزصنعا

صنعا اعلام کرده است که تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند و به هشدارها برای تغییر مسیر توجه نمی‌کنند. یمن اطمینان داده آزادی دریانوردی را برای کشتی‌های دیگر در دریای سرخ حفظ خواهد کرد. 

نقش ثبات زدایی استعمارگران درمنطقه

انگلیس و آمریکا، در چند روز گذشته، حملاتی هوایی را که گفته‌اند در پاسخ به اقدامات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ بوده است، علیه یمن انجام دادند.

امیرعبداللهیان درباره نقش رژیم صهیونیستی در ثبات‌زدایی از منطقه گفت: ما بر این باوریم که هرگونه اقدامی برای ثبات‌زدایی از منطقه ریشه در اسراییل و نسل‌کشی آن در غزه دارد.

حملات سپاه دفاع مشروع ازخودبود

وزیر امور خارجه ایران، دربخش دیگری ازاین گفت‌وگو درباره حمله اخیر سپاه پاسداران ایران به مقرهای جاسوسی و تروریستی ضدایرانی در عراق و سوریه گفت که حملات نیروهای مسلح ایران «مبتنی بر مبارزه با تروریسم و دفاع مشروع از خود بود.»

او بیان کرد: ما درتامین منافع ملی‌مان درقبال هیچ کشوری تردید به خرج نمی‌دهیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید