به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگذاری سیده آمل ، ستاد انتخابات کشور دستورالعمل تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را به نامزدها ابلاغ کرد. دﺳﺘﻮر اﻟﻌﻤﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت دو ی ازدﻫﻤﯿﻦ دوره رﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮر ۱-ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت دوﻟﺘﯽ ﯾﺎ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی از ﺑﻮدﺟﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻣـﯽ ﺗﻮاﻧﻨـﺪ در راﺳـﺘﺎی آﮔﻬﯽ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ […]
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگذاری سیده آمل ، ستاد انتخابات کشور دستورالعمل تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را به نامزدها ابلاغ کرد.
دﺳﺘﻮر اﻟﻌﻤﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت دو ی ازدﻫﻤﯿﻦ دوره رﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮر
۱-ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت دوﻟﺘﯽ ﯾﺎ ﻣﻄﺒﻮﻋﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی از ﺑﻮدﺟﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻣـﯽ ﺗﻮاﻧﻨـﺪ در راﺳـﺘﺎی آﮔﻬﯽ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺑﻪ ﻣﺸﺎرﮐﺖ اﻧﺘﺨﺎ ، ﺗﺸﻮﯾﻖ ﻣﺮدم ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺖ در اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت ، ﻧﻬﺎدﻫﺎ ، ﺑﺎﺗﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ اﺣﺰاب و ﮔﺮوﻫﻬﺎ را ﻣﻨﻌﮑﺲ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
۲-ﭘﺨﺶ تراکت ﻧﺼﺐ ﭘﻮﺳﺘﺮ و ﺑﻨﺮ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ،نهاد ها ، اقشار ها ،گروه ها ، ﺟﻤﻌﯿﺘﻬﺎ و اﺣﺰاب ﻗـﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﺪون ذکر نام و عکس کاندیدها صرفا جهت اطلاع رسانی و تشویق مردم برای حضور پرشور در انتاخابات اماکن مجاز ( که سوی شهرداری ها با هماهنگی فرمانداران و بخشداران مشخص میشود )
۳-اﺳﺘﻔﺎده از ی ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﻬﺎی ﺷﻬﺮ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺟﻠﺐ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﺣﺪاﮐﺜﺮی ﻣﺮدم در اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت و ﺑﺪون ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻟـﻪ ﯾﺎ ﻋﻠﯿﻪ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪاﻫﺎ
۴-اﻋﻼم ﻧﻈﺮ شخصیتها در ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻧﺎﻣﺰدﻫﺎ ﺑﺪون ذﮐﺮ ﻋﻨﻮان و مسئولیت خود، ﻣﺸﺮوط ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺪرک ﮐﺘﺒﯽ ﺧﻮد ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﻣﻀﺎی آﻧﻬﺎ(شخصیتها ) ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻫﯿﺎت اﺟﺮای انتخابات شده باشند.
۵-ﻣﺠﺎﻣﻊ و ﮔﺮوﻫﻬﺎی ﻫﺮ ﺣﻮزه اﻧﺘﺨﺎﺑﯿﻪ ﺑﻪ وی اﻋﻼم و ً ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺧﻮد را از ﻧﺎﻣﺰد ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﮐﺘﺒﺎ ﻧﺎﻣﺰد ﻣﺰﺑﻮر ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺣﻤﺎﯾﺖ اﻗﺸﺎر و ﮔﺮوﻫﻬﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ را در ذﯾﻞ دو ﻧﻮع ﭘﻮﺳﺘﺮ ﻣﺠﺎز و زﻧﺪﮔﯽ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
۶-ﭘﻮﺳﺘﺮ و ﻋﮑﺲ در دو ﻓﺮم ﻣﺠﺎز ﺑﻮده اﻧﺪازه آن ﻣﺤﺪود ﻧﺸﺪه اﺳﺖ و صرفا ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎﻏﺬی ﺑﺎشد ﻣﻘﺼﻮد از اﺳﺘﻔﺎده از دو ﻓﺮم ﻋﮑﺲ ﻧﯿﺰ دو ﻧﻮع ﭘﻮﺳﺘﺮ ﮐﺎﻏﺬی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺗﻤﺎم رخ ﯾﺎ ﻧﯿﻢ رخ و ﺣﺘﯽ اﯾﺴﺘﺎده ﺑﻪ ﺻﻮرت رﻧﮕ ﯽ ﯾﺎ ﺳﯿﺎه و ﺳﻔﯿﺪ ﭼﺎپ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ در صدر یا ذیل هر دئ نوع عکس بلا مانع است.
۷-اﺳﺘﻔﺎده از ﻫﺮﮔﻮﻧﻪﺑﻨﺮ، ﭘﻼﮐﺎرد و ، ﺗﺎﺑﻠﻮ … در ﻣﺤﻞ و ﺳﺘﺎد اﻧﺘﺨﺎﺑات (ﺗﺒﻠﯿﻐﺎتی)ﻧﺎﻣﺰدﻫا.
۸-اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺮاﮐﺖ از ﻃﺮف ﻧﺎﻣﺰدﻫﺎی اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت رﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮری. – ا ﻣﻘﺼﻮد ﻓﻠﺰی و ﺳﯿﻠﮏ ، ﻣﻘﻮاﯾﯽ ، ﮐﺎﻏﺬی ، ز ﭘﻼﮐﺎرد و ﺗﺮاﮐﺖ ﻋﺒﺎرت از ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﭘﺎرﭼﻪ ای اﺳﺖ.
۹- انجام سخنرانی پرسش وپاسخ از طرف نامزد های انتخاباتی وطرفداران ایشان در مکان های مجاز ،مشروط به این که از بلندگوی ثابت یا سیار در خارج از محیط های سخنرانی، استفاده نکنند.
۱۰-حضور و فعالیت کارمندان خارج ساعات اداری جهت فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها ( به شرط عدم از استفاده امکانات دولتی و عدم از استفاده عناوین شغلی خود )
۱۱-ﻧﺎﻣﺰدﻫﺎی رﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮری ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﺸـﮑﯿﻞ ﯾﮏ ﺳﺘﺎد اﺻﻠﯽ ﺗﺒﻠﯿﻐـﺎت در ﻣﺮاﮐـﺰ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﻬﺎ دارای ﺳﺘﺎدﻫﺎی ﻓﺮﻋﯽ ﻣﺘﻌﺪد دﯾﮕـﺮی ) اﻋـﻢ از ﺧـﻮاﻫﺮان و ﺑـﺮادران ( ﻧﯿـﺰ ﺑـﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺳﺘﺎد ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺻﻠﯽ ﺪ ﻫﺮ اﺳﺘﺎن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺑﺎﺷﻨ) . ﺑﻪ ﺷـﺮط ﻣﻌﺮﻓـﯽ ﮐﺘﺒـﯽ ﻣﺴـﺌﻮل ﺳـﺘﺎد ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺻﻠﯽ اﺳﺘﺎن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن از ﺳﻮی ﻧﺎﻣﺰد ﯾﺎ ﺳﺘﺎد ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻣﺮﮐﺰی آﻧﻬﺎ. ﺳ ﺘﺎدﻫﺎی ﻓﺮﻋﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺴﺌﻮل ﺳﺘﺎد ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻣﺴﺌﻮل ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪاری ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮔﺮدﻧﺪ
رای مشاهده این دستورالعمل ۱۳۹۶۰۲۰۲۰۰۰۵۹۴ کلیک کنید.