جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 11822 |
|
تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

  معصومه اسماعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیده آمل در اصفهان اظهار کرد: اخیراً مسابقات سه به سه قزاقستان به مدت دو روز در شهر آلماتی این کشور برگزار شد و تیم بسکتبال سه نفره ایران به عنوان سومی دست یافت. وی افزود: در این رقابت‌ها ما در گروه خودمان اول شدیم و جزو چهار […]

 

معصومه اسماعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیده آمل در اصفهان اظهار کرد: اخیراً مسابقات سه به سه قزاقستان به مدت دو روز در شهر آلماتی این کشور برگزار شد و تیم بسکتبال سه نفره ایران به عنوان سومی دست یافت.

وی افزود: در این رقابت‌ها ما در گروه خودمان اول شدیم و جزو چهار تیم برتر به مرحله بعد صعود کردیم که در این مرحله در مصاف با تیم روسیه نتوانستیم نتیجه بگیریم و با باخت مقابل این تیم باتجربه، در نهایت به مقام سوم رسیدیم.

عضو تیم ملی بسکتبال بانوان با بیان اینکه از ازبکستان دو تیم حضور پیدا کردند، ادامه داد: در پایان رقابت‌ها، تیم اول ازبکستان به مقام نخست دست یافت، روسیه دوم شد، ایران به مقام سوم رسید و تیم دوم ازبکستان عنوان چهارم را کسب کرد.

وی عنوان کرد: تمرینات اردوی تیم ملی نیز به طور فشرده چند روز قبل از اعزام به مسابقات در قزوین انجام شد.

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: چون کشورهای شرکت‌کننده هیچ ذهنیتی از نوع بازی ما نداشتند، روز اول مسابقه‌مان خیلی برایشان جالب بود به خصوص اینکه ما در بازی اول ازبکستان را شکست دادیم، از آن مسابقه به بعد تیم‌ها به پوشش و حجاب ما طور دیگری نگاه می‌کردند وقتی می‌دیدند که ما با نوع حجابمان خیلی متفاوت با بقیه تیم‌ها هستیم اولش تعجب کرده بودند که بازیکنان ایرانی با این پوشش و حجاب چقدر خوب بسکتبال بازی می‌کنند و خوششان آمده بود.

وی اضافه کرد: در واقع حجاب ما برایشان جا افتاده بود و کاملاً عادی شده بود؛ به طوری که در بازی مقابل روسیه کل سالن مسابقه ما را تماشا کردند و ما هم با بازی‌های خوبی که به نمایش گذاشتیم، نشان دادیم که خودمان با حجابمان راحت هستیم و راحت بازی می‌کنیم؛ پس همانطور که حجاب برای خود ما موردی پیش نمی‌آورد، برای آن‌ها هم مسأله‌ای ایجاد نمی‌کند.

*دنیا خواهد دید که با حجاب هم می‌توان بسکتبال بازی کرد

عضو تیم ملی بسکتبال بانوان بیان کرد: زمانی که به این مسابقات اعزام شدیم، با هم‌تیمی‌هایم متحدانه قول دادیم که با یک عملکرد خوب و قابل قبول و گرفتن مقام به همه نشان دهیم که بانوان می‌توانند با داشتن حجاب در همه جا و همه امور حرف برای گفتن داشته باشند، نه اینکه تنها این مسأله در ورزش بسکتبال مطرح باشد.

وی تأکید کرد: چندین سال است که منتظر چنین روزی بودیم، حالا که مشکل برطرف شده، باید با مسابقات و تورنمنت‌های بیشتر در قالب تیم‌های سه نفره، پنج نفره حضور ما در میادین بیشتر باشد تا دیده شویم و دنیا ببیند که با حجاب هم می‌توان بسکتبال بازی کرد.

اسماعیل‌زاده متذکر شد: الآن تمریناتمان را ادامه می‌دهیم و امیدوار هستیم که با همین روند و حمایت مسؤولان، در آینده اتفاقات خوبی برای بسکتبال بانوان ایران بیفتد؛ ما دیدمان مثبت است که با مقام‌هایی که به دست می‌آوریم این نگاه مثبت‌تر هم می‌شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید