جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34587 |
|
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گرمخانه آمل راه اندازی شد رسول توکلی،اسطوره کشتی ایران وقهرمان بین المللی : جوانان ما نه گفتن را یاد بگیرند. رهایی از دلبستگی های مجازی دنیا و سرخوشی هایی که انسان را به ورطه نابودی هویت انسانیت می کشاند یک آزادی واقعی محسوب می شود که تنها مبتلایان، این آزادشدن به واقع آزادی از زندان […]

گرمخانه آمل راه اندازی شد

رسول توکلی،اسطوره کشتی ایران وقهرمان بین المللی : جوانان ما نه گفتن را یاد بگیرند.

رهایی از دلبستگی های مجازی دنیا و سرخوشی هایی که انسان را به ورطه نابودی هویت انسانیت می کشاند یک آزادی واقعی محسوب می شود که تنها مبتلایان، این آزادشدن به واقع آزادی از زندان اسکلت تهی از معنویت را باتمام وجود لمس می کنند.با امید، پیش بسوی عشق به زندگی پرمحتوا با طعم شیرین معنویت و رنگین کمانی ازحضور خدا

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه “کلبه رهایی امید به فردا” با بیان اینکه این موسسه زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت خود را از۱۵ سال پیش آغاز نموده است، ادامه داد: اولین گام شروع کار موسسه را از روستای کته پشت آمل با مرکز اقامتی میان مدت برای مصرف کنندگان موادمخدر برداشتیم.

وی همچنین افزود: درحال حاضر موسسه را با امکانات بهتر و تیم مجرب اعم از پزشک و روانشناس، مددیاران فردمعتاد وخانواده معتادان،درکیلومتر ۵ کمربندی کلاکسر به هزارسنگر باتعداد ۶۵ مددجو مشغول فعالیت هستیم.

پذیرش بیماران طبق ماده۱۵ و ۱۶ قانون

سیداسماعیل ابراهیم پوردر توضیحات بیشتر خود بیان داشت: در مرکز اقامتی میان مدت و کوتاه مدت پذیرش بیماران به ۲ روش انجام می شود که دراولین روش بیماران براساس ماده ۱۵ قانون با تمایل شخصی مبادرت به ترک اعتیاد کرده و وارد مرکز می شوند.

وی با اشاره به تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون اضافه کرد: در این روش فرد معتاد با دستور قوه قضاییه دادستان برای ترک و کنترل به این مرکزارجاع داده می شود.

مدیر”کلبه رهایی امید به فردا” خاطرنشان کرد: در هر ۲ روش بیماران در بدو ورود توسط پزشک عمومی معاینه می شوند که اگر با بیماری دیگری هم درگیر بودند، پیگیری شده و باتجویزپزشک متخصص داروی مورد نیازاز طرف مرکزتهیه و درمان بیمار انجام شود.

شروع درمان از یکماه مداوم

ابراهیم پور تصریح کرد: مدت اقامت بیماران بصورت کامل یکماهه بوده که تحت نظارت و درمان پزشک، مددیار و روانشناس درمان صورت می گیرد و پس از آن بیمار در جلسات ۱۲ گام که هر روز در موسسه برگزار می شود حضور یافته و مورد مشاوره های فردی و گروهی قرار می گیرد.

بهبود ۴ هزار و ۸۰۰ بیمار

وی از بهبود ۴ هزار و ۸۰۰ بیمار در این ۱۵ سال خبر داد و اذعان داشت: پس از طول درمان یکماهه تا ۶ ماه بیماری که ترخیص می شود هفته ای یکبار یا دوبار باید با مراجعه به موسسه مورد آزمایش اعتیاد قرار بگیردو توسط روانشناس مشاوره های خود را ادامه دهد.

گرمخانه آمل راه اندازی شد
گرمخانه آمل راه اندازی شد
seyyedeamol.ir

کسب رتبه های اول استان وکشور

این مدیر حاذق در ادامه اعلام کرد: خداراشکر طبق باز رسی ها و نظارت های صورت گرفته از مراکز بهداشت و بهزیستی بیشترین آمار پاکی را در استان مازندران به مرکز “کلبه رهایی امید به فردا” اختصاص دادند و ما جزء جایگاه رتبه های اول استان وکشور محسوب می شویم.

گرمخانه آمل راه اندازی شد

سیداسماعیل ابراهیم پور به راه اندازی گرمخانه شهر ستان آمل پرداخت و ابراز داشت: بنا بر رسالتی که در حوزه آسیب شناسی اجتماعی به دوش خود می دیدم نیاز به راه اندازی گرمخانه جهت ساماندهی متکدیان و کودکان کار در آمل احساس می شد که با پیگیری دستگاه های دیگر را با خود همراه کردیم که دراین امر قوه قضاییه ونیروی انتظامی، طبق تفاهم نامه ای که با شورای شهر و فرمانداری دارد قرار شد در ساماندهی متکدیان کنار ما باشند.

اخذ مجوز از طریق شرکت در مناقصه

به گفته این کارشناس آسیب های اجتماعی وقتی آسمان بخوابهای شهر را می بینم در گرما و سرما با چه ذلتی زندگی می کنند درصورتیکه می شود برایشان امکانات اولیه خوابیدن زیر یک سقف را مهیا کرد کمبود گرمخانه درآمل را بیشتر احساس کردم و این مکان  حاضر مدتها به اسم گرمخانه بدون امکانات و تجهیزات بلا استفاده مانده بود که برخود لازم دیدم در مناقصه شهرداری شرکت نموده وبا همت بچه های موسسه آن را راه اندازی کنیم که در دهه مبارک فجر باحضور فرماندارمحترم ویژه شهرستان آمل و رئیس بهزیستی شهرستان و مسئولین شهری گرمخانه شهرستان آمل را هم افتتاح کردیم.

شرایط پذیرش گرمخانه

ابراهیم پور ساعات پذیرش گرمخانه را از ساعت ۶ غروب با صرف شام تا ۹ صبح فردا با دادن صبحانه عنوان کرد وگفت: متاسفانه ۹۰ درصد متکدیان درآمل غیربومی و مبتلا به اعتیاد هستند و دست و دلبازی آملی ها این آمار را افزایش خواهد داد.

شماره تماس ارتباط مردمی

پیشنهاد این کارشناس آسیب های اجتماعی به مردم شناسایی متکدیان و معرفی آنها به موسسه با شماره تماس ۰۹۱۱۱۱۶۴۹۶۲ سید اسماعیل ابراهیم پور هست تا از طریق کارشناسی به جمع آوری متکدیان و معتادان کمک کرده و ویترین شهر را از نازیبایی در بیاورند.

گرمخانه آمل راه اندازی شد
گرمخانه آمل راه اندازی شد

شرایط اشتغالزایی برای بهبودیافتگان

مدیر”کلبه رهایی امید به فردا” و مدیریت گرمخانه آمل اظهار داشت: الحمدلله تعامل و همکاری بهزیستی شهرستان با ما خوب بوده و تا کنون در این راستا از اول سال تاکنون حدود ۸۰ نفر از بهبودیافتگان خود را برای گرفتن تسهیلات اشتغال به واحد آسیب های اجتماعی بهزیستی معرفی کرده ایم.

وی درخصوص این تسهیلات توضیح داد: روش دیگر اشتغال این افراد، متعاقب معرفی بهبود یافتگان به بهزیستی با پیگیری مسئولین واحد مربوط بهبودیافتگان از اعتیاد، جهت اشتغال به کارفرمایان معرفی می شوند و کارفرما در ازای هر فرد بهبودیافته تسهیلاتی را دریافت می کند ضمن اینکه مددجویان شاغل در کارگاه آنان به مدت ۵ سال از سوی بهزیستی بیمه خواهندشد.

درخواست مدیریت کمپ “کلبه رهایی امید به فردا” از مردم

ابراهیم پور از همه مردم بخصوص خیرین خواست تا در این امر خطیر اجتماعی درکنار ما باشند چون هدف ما ساماندهی بیماران معتاد تا بهبودی است که اول تمام تلاش ما با مشاوره برای سوق دادن به ترک آنها هستیم سپس ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان تا دوباره مبتلا نشوند که میدان برای کمک رسانی برای رضای خدا مهیا است.

گرمخانه آمل راه اندازی شد
گرمخانه آمل راه اندازی شد

الگو پذیری از افراد با تجربه

در حاشیه این گزارش رسول توکلی، اسطوره کشتی ایران و قهرمان بین المللی درگفت وگو با سیده آمل تاکید کرد: جوانان ما نه گفتن را یاد بگیرند.

به یاد آن ایام این جوان برومند کشورم لحظاتی را سکوت می کنیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید