پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 15180 |
|
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: پسر بچه هفت ساله یکی از شهرهای شرق استان که برای نوشیدن آب از طریق آبسردکن اقدام کرده بود به دنبال برق گرفتگی دچار ایست قلبی، تنفسی و آسیب شدید مغزی همراه با اختلالات رفتاری و حرکتی شد. به گزارش  واحد خبری سیده آمل ، علی عباسی در جمع خبرنگاران […]

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: پسر بچه هفت ساله یکی از شهرهای شرق استان که برای نوشیدن آب از طریق آبسردکن اقدام کرده بود به دنبال برق گرفتگی دچار ایست قلبی، تنفسی و آسیب شدید مغزی همراه با اختلالات رفتاری و حرکتی شد.

به گزارش  واحد خبری سیده آمل ، علی عباسی در جمع خبرنگاران شرق استان مازندران افزود: پسر بچه هفت ساله که برای رفع تشنگی به سراغ آب سرد کن رفته بود به علت برق گرفتگی دچار ایست قلبی و تنفسی شد و  پس از اقدامات اولیه احیا متاسفانه دچار آسیب شدید مغزی و جسمی متعدد، اختلالات رفتاری، گفتاری، هوشی و حرکتی شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: وسایل برقی مانند آب سردکن ها که در ادارات، مساجد، تکایا، کارخانجات، دفاتر و معابرعمومی قرار دارد، نظارت و بازرسی دوره ای در مورد صحت عملکرد آن نمی شود.

وی افزود: مسئولین مربوطه توجه لازم در مورد بازرسی مرتب و نظارت کافی از آب سردکن ها که مورد استقبال عمومی است داشته باشند تا شاهد آسیب جسمی، نقص عضوی، از کار افتادگی و فوت کسی نباشیم.

توصیه های  پیشگیرانه  سیده آمل : قبل از استفاده از آب سر کن بویژه در ایام  دسته روی های ماه محرم  و گرمای هوا از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید و اینکار را ابتدا با ساده ترین روش که تست نزدیک نمودن پشت دست می باشد انجام دهید. این تست ساده ترین تست امداد و نجات و پیشگیری از برق گرفتگی و سوانح ناشی ار آن است که از لحاظ پزشکی اعصاب دست در صورت داشتن برق در وسیله ای برقی به داخل قفسه سینه جمع می شود و برق را دفع می نماید تا کف دست که جذب برق گرفتگی می شود  .

و یا اینکه با پارچه ای به شیر آب آن دست بزنید و حتما آب را با لیوان و غیر مستقیم میل کنید

با آرزوی سلامت برای همه هموطنان عزیز کشورم

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید