سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34487 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کمیسیون فرهنگی باحداقل بودجه آنچه که درشورای اداری اصحاب فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران حائز اهمیت بود بحث آسیب کلمه ۲ درصد مجاز در حوزه نظارت بر قانون تامین اعتبارات فرهنگ و ارشاد کشور از سوی بودجه کلیه دستگاههای اجرایی به بخش فرهنگ و هنر کشور هست که مطالبه تغییر کلمه مجاز به کلمه باید و […]

کمیسیون فرهنگی باحداقل بودجه

آنچه که درشورای اداری اصحاب فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران حائز اهمیت بود بحث آسیب کلمه ۲ درصد مجاز در حوزه نظارت بر قانون تامین اعتبارات فرهنگ و ارشاد کشور از سوی بودجه کلیه دستگاههای اجرایی به بخش فرهنگ و هنر کشور هست که مطالبه تغییر کلمه مجاز به کلمه باید و مکلف شدن مسئولین به پرداخت این ۲ درصد جهت اجرای امور فرهنگی از سوی روسای فرهنگ ارشاد مازندران مطرح شد.

دومین مساله مطرح شده موضوع اجرای عدالت نظام پرداخت حقوق هماهنگ با دیگر دستگاههای دولتی که دراین ۴۱ سال هیچوقت شامل حال ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور نشد.

گزارش پایگاه خبری سیده آمل:رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ازاولویت‌بندی حدود۳۰۰ موضوع فرهنگی برای اجراء درسال ۱۴۰۲ که مشمول دریافت بودجه می‌شوند، خبر داد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی درجلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد، بیان داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس همچنان به دنبال نظرخواهی از مراکز فرهنگی، موسسات و نهادهای مرتبط فرهنگی برای اولویت‌های پیش‌بینی شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بودجه بخش فرهنگی با افزایش حدود ۶تا ۷ درصدی درمقایسه با سال گذشته بوده، اظهارداشت: دولت درلایحه بودجه سال۱۴۰۲ کل کشور سهم بخش فرهنگی کشور راحدود۴۱هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است، البته درکمیسیون بررسی جزییات بودجه اعلام کردیم که این بودجه باتورم سال تناسبی ندارد و باید بیشتر شود.
به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه سال گذشته نمایندگان حاضر در مجلس حدود۳هزارپیشنهادفرهنگی داشتند،قطعا بودجه پیشنهادی بخش فرهنگی افزایش پیدا خواهد کرد.

کمیسیون فرهنگی باحداقل بودجه

وی با اعلام این مطلب که بودجه اختصاصی به بخش فرهنگی کشور درهمه زمینه‌ها اصلا قابل مقایسه با دیگر کشورهای دنیانیست و بسیار ناچیز است، تصریح کرد: با وجود تصویب بودجه بخش فرهنگی کشور، در پرداخت‌ها به استان‌ها و برنامه‌های فرهنگی متاسفانه تخصیص بودجه کمتر از بودجه تصویبی آن هست.

پیگیری افزایش بودجه کمیسیون فرهنگی درمجلس

مرتضی آقا تهرانی، در ادامه ابراز داشت: برای پیگیری این موضوع و گلایه متولیان بخش فرهنگی درکل کشور،جلسه جداگانه‌ای بارئیس جمهور و “محمد مخبر” معاون اول رئیس جمهوری داشتیم و درخواست کردیم که حداقل بودجه‌ای که در بخش فرهنگی تصویب می‌شود، در تخصیص آن کم نشود.

مطالبه روسای ادارات فرهنگ ارشادمازندران جهت برقرای عدالت حقوقی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در تایید مشکلات مطرح شده از سوی رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها از جمله پرداخت حداقلی حقوق برای مدیران و کارمند ادارات و نهادی فرهنگی در مقایسه با برخی دستگاه‌های اجرایی، اذعان کرد: متاسفانه این موضوع کاملا درست است وعدالت در پرداخت حقوق کارمندان باید درحوزه فرهنگی با دیگر دستگاه‌های اداری رعایت شود.

کمیسیون فرهنگی باحداقل بودجه
کمیسیون فرهنگی باحداقل بودجه
seyyedeamol.ir

این مسئول فرهنگ و هنر در مجلس یکی از دلایل اینکه نمایندگان مجلس تمایل زیادی ندارند و حاضر نیستند در کمیسیون فرهنگی عضویت داشته باشندرا کم بودن بودجه اعلام کرد و اظهارداشت:متاسفانه کمبود اعتبار ها به ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها و بخش‌های اجرایی کشور، درهمه مباحث فرهنگی لنگ می‌زند.

حضور کمترین عضو در کمیسیون فرهنگی مجلس

وی بااشاره به اینکه همه کمیسیون‌های مجلس ۲۳ نفره است وفقط کمیسیون فرهنگی با ۱۷ عضو فعالیت فرهنگی کشور رابررسی و رصدمی‌کند، خاطرنشان کرد: این هم به‌ خاطر اینکه کمیسیون فرهنگی سفرهای خارجی و یا پرستیژ خاص را برای نمایندگان ندارد، ترجیح می‌دهند در کمیسیون‌های دیگر حضور داشته باشند.

تاکیدبر تاب آوری دربرابر تحریم ها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه با تشریح وضعیت کشور مبنی بر تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، گفت: در یک شرایط نابرابری که استکبار برای کشورما با تحریم‌های ظالمانه وضع کرده، واقعا کار را برای همه سخت کرده است.
حجت الاسلام آقا تهرانی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی انتظار ما از همه در هر بخش کارهای جهادی و ایستادگی دراین وضعیت است، افزود: بالاخره شرایط سخت همیشه ماندنی نیست و رو به گذر خواهد بود و ما به روزهای خوش آینده امیدوارهستیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید