جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14651 |
|
تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کمک به کاهش اضافه وزن، چاقی و توقف دیابت در مازندران از برنامه های مهم طرح تحول سلامت در استان است. به گزارش سیده آمل ، محسن اعرابی در نشست تخصصی سیاست گذاران سلامت در حوزه دیابت در ساری با اشاره به ضرورت توجه به دیابت در مازندران اظهار […]

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کمک به کاهش اضافه وزن، چاقی و توقف دیابت در مازندران از برنامه های مهم طرح تحول سلامت در استان است.

به گزارش سیده آمل ، محسن اعرابی در نشست تخصصی سیاست گذاران سلامت در حوزه دیابت در ساری با اشاره به ضرورت توجه به دیابت در مازندران اظهار کرد: مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر و کنترل دیابت از اهداف مهم در حوزه بهداشت است. پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر از ضرورت‌های ویژه در جامعه است که باید به خوبی توجه شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تشریح وضعیت عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در کشور و مازندران در سال ۹۵، گفت: ۷۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال اضافه وزن دارند که میانگین شاخص کشوری ۵۹ درصد است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود مازندران رتبه اول در چاقی و اضافه وزن دارد، خاطرنشان کرد: مازندران به لحاظ بیماری‌های غیرواگیر در کم‌تحرکی رتبه دوم، کنترل خون بالا رتبه سوم، کنترل فشار خون رتبه پنجم و قند خون در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران در مصرف روزانه سیگار بالای ۳۵ سال رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داده است، افزود: در حوزه درمان و کنترل دیابت تحول بسیار خوبی در استان انجام گرفته است.

اعرابی شناسایی و مراقبت افراد پیش دیابتی، ثابت نگه داشتن میزان شیوع دیابت و عوامل خطر نسبت به سال پایه، افزایش درصد انجام آزمایشات ldl و کلسترول تام، پوشش درمان بیماری دیابتی، بهبود کیفیت تمامی جوانب را از اهداف مندرج دررسند دیابت عنوان کرد.

وی مشاوره تغذیه و آموزش بیماران را از اولویت‌های جلوگیری از دیابت دانست و گفت: طرح حامی بیمار در خانواده و تشکیل گروه‌های کوچک در مطب از جمله اهداف دیگر در حوزه بهداشت است. اعرابی از تشکیل کمپین های هدفمند با توجه به نیازهای بهداشتی غیر واگیر در استان خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران غربالگری دیابت و فشار خون بالا را از اقدامات حوزه بهداشت اعلام کرد و گفت: در این طرح ۶۹۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال در طرح غربالگری انتخاب شدند و ۵۸۰ هزار نفر غربالگری دیابت بر روی آنها انجام شد که از این میزان ۵ هزار و ۴۰۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت شناسایی شدند.

وی به کنترل بیماری در سطح یک، دو و سه در طرح تحول سلامت اشاره کرد و ادامه داد: غربالگری بیماری های دیابتی، حمایت خانواده، افزایش انگیزه،اصلاح تغدیه و مدیریت دیابت از سوی پزشک خانواده از دستاوردهای این طرح است.

اعرابی کمک به کاهش اضافه وزن، چاقی و توقف دیابت در مازندران را از برنامه های مهم طرح تحول سلامت در استان دانست.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید