پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12609 |
|
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۵۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل ، یکی از مباحث چالش برانگیز در مناظره های انتخاباتی، مسایل نظامی به خصوص در حوزه آزمایش های موشکی بود.   حسن روحانی در مناظره دوم گفت: «ما هر جا موفق شدیم جایی بوده که متحد بودیم؛ کنار هم بودیم؛ آنجایی از برجام توانستیم استفاده کنیم که متحد بودیم. آنجایی […]

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل ، یکی از مباحث چالش برانگیز در مناظره های انتخاباتی، مسایل نظامی به خصوص در حوزه آزمایش های موشکی بود.

 

حسن روحانی در مناظره دوم گفت: «ما هر جا موفق شدیم جایی بوده که متحد بودیم؛ کنار هم بودیم؛ آنجایی از برجام توانستیم استفاده کنیم که متحد بودیم. آنجایی که خواسته‌ایم برجام را به هم بزنیم؛ دیدیم چکار کردند؛ آمدند چگونه شهرهای زیرزمینی نشان دادند تا برجام را به هم بزنند؛ روی موشک شعار نوشتند تا برجام را به هم بزنند؛ برای اینکه ما نتوانیم ۱۰۰ درصد استفاده کنیم.»

 

این سخنان با واکنش ستاد کل نیروهای مسلح مواجه شد. مسعود جزایری، سخنگوی ستاد مشترک نیروهای مسلح، عصر جمعه گفت: «نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از ورود مناقشه‌آمیز به مسائل نظامی و دادن آدرس‌های نادرست به مردم اجتناب ورزند. ارتقای توان موشکی جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌ها و تدابیر کلان نظام در حال انجام است و… وجود پایگاه‌های زیرزمینی و موشکی یک عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شود.»

 

مهدی طلعتی، تحلیلگر مسایل امنیتی و نظامی در مصاحبه با شبکه بی بی سی، سخنان روحانی را بهانه دادن به غربی ها برای ایجاد مشکل در برجام دانست و گفت: «موضوع برجام ظرفیت هسته ای ایران و حواشی آن را به خاص مورد توجه قرار می دهد … بنابراین دخالتی در توان موشکی ایران نمی کند؛ چیزی که حق مشروع ایران است. در نتیجه هر گونه پرداختن به این موضوع و ربط دادن آن به برجام، بهانه دادن به قدرت های غربی و طرفین قرارداد برای ایجاد مشکل در زمینه برجام است به خصوص که در آمریکا با دولتی طرف هستیم که سیاست هایش غیر قابل پیش بینی است. از این جهت سپاه حق دارد.»

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید