چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34699 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۴۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پیگیری عدالت توسعه پزشکی ۲۵۰هزاردانشجو دررشته‌های وابسته به وزارت بهداشت و درمان تزریق شدند وتعداد بیش از ۲۱ هزار عضو هیأت علمی در۱۵۰رشته تخصصی وفوق تخصصی با امکانات پیشرفته در کشور فعالیت دارند. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاح فاز یک بازمهندسی و […]

پیگیری عدالت توسعه پزشکی

۲۵۰هزاردانشجو دررشته‌های وابسته به وزارت بهداشت و درمان تزریق شدند وتعداد بیش از ۲۱ هزار عضو هیأت علمی در۱۵۰رشته تخصصی وفوق تخصصی با امکانات پیشرفته در کشور فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاح فاز یک بازمهندسی و تکمیل تجهیز ساختمان شماره ۲ دانشکده‌ها و پردیس پزشکی این شهرستان اظهار کرد: همیشه خیران و نیک اندیشان بخصوص در حوزه سلامت بازوان توانمند وزارت بهداشت و درمان هستند.

وی همچنین ادامه داد: در چند سال اخیر با توجه به افزایش خیران آموزشی حوزه سلامت انتظار داریم به تعداد خیران حوزه آموزش بیشتر از گذشته اضافه شود.

پیگیری عدالت توسعه پزشکی درکشور
پیگیری عدالت توسعه پزشکی درکشور
seyyedeamol.ir

پیگیری عدالت توسعه پزشکی

ابوالفضل باقری‌فرد با تاکیدبر دنبال کردن شعار عدالت، تعالی و بهره وری در سطح همه استانها که در دستور کار وزارت بهداشت هست بیان داشت: ماندگاری برنامه ریزی در راستای آموزش بیان داشت: ساخت یک ساختمان آموزشی بسیارسخت است و ما درکنارتوسعه کمی به کیفیت در حوزه آموزش اهمیت زیادی قائلیم و در زمینه عدالت توسعه رشته های پزشکی و امکانات آموزشی با نگاه عادلانه در تمام کشور توجه کنیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: آمل از شهرهای شاخص علمی با توجه به زیست بوم علما، فقها، چهره‌های علمی و تحقیقاتی ید طولایی دارد درست است رشته علوم پزشکی دیر وارد این شهرستان شد، ولی باید در راستای ایجاد دانشکده علوم پزشکی بیمارستان‌های آمل هم روند آموزشی را در پیش بگیریم تا دانشجویان پزشکی علاوه بر علوم پایه امور بالینی را در همین شهر بگذارنند و مجبور نباشند تا برای ارتقاء سطح معلومات خود به شهرهای اطراف بروند.

به گفته باقری‌فرد باپیگیری لازم می‌توانیم بیمارستان درمانی را به محل آموزش تبدیل کنیم تا دانشجویان پزشکی تمام عرصه آموزشی را دراین شهرستان سپری کنند.

آموزش قلب تپنده کشور

وی همچنین اعلام کرد: آموزش عامل توسعه پایدار و پیشرفت در هر جامعه می شود، آموزش قلب تپنده کشور است و شاهد بودیم زمان شیوع ویروس منحوس کرونا چه وضعیتی برای آموزش کشور آمد.

افزایش هیات علمی در ۱۵۰ رشته پزشکی

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه آموزش به هرجامعه روح می‌دهد و شادابی ایجاد می‌کند، یادآور شد: ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته‌های وابسته به وزارت بهداشت و درمان تزریق شدند و تعداد بیش از ۲۱ هزار عضو هیأت علمی در۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی با امکانات پیشرفته در کشور فعالیت دارند.

وی همچنین افزود: امروزه در کشورهیچ رشته‌ای نداریم که در دنیا باشد و در اختیارمان نداشته باشیم، در هیچ رشته بالینی به پزشکان خارج از کشور نیاز نداریم جز تعدادی محدودی از رشته‌های منحصر به فرد ژن تراپی و رشته‌های خاص جدید که این مهم از برکات ارزشمند و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

لزوم آموزشی شدن بیمارستانهای آمل

باقری فرد به لزوم آموزشی شدن دو بیمارستان از چهار بیمارستان دولتی آمل اشاره کرد و ابرازداشت: وزارت بهداشت و درمان درکنار توسعه کمی به توسعه کیفی تأکید دارد و توجه به امر کیفیت بهداشت و درمان از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در سیاست های ابلاغی است.

وی خاطرنشان شد:درحال حاضر تعداد متخصصان کشور عراق از ما بیشتر است، ولی تعداد بیمارانی که برای درمان از عراق به ایران می آیند بسیار زیاد است که این نشان از کیفیت آموزش‌های کشورمان دارد.

معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان اذعان داشت: امروزه آموزش و علوم پزشکی مان مورد تأیید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است، فارغ التحصیلان پزشکی در کشورمان مدرک شان هر کجای دنیا مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت و درمان بوده که از افتخارات ما است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید