چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33907 |
|
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

حسین جوادی: مازندران مهد هنرمندان علوی است پنجمین دوره از اشکواره حسینی در حالی به پایان رسید که حضور مهمانان و هنرمندان کشوری همچون محمودسالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،حسینی پور،استاندار مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان. مدیرکل فرهنگ و ارشاد شهرستان های نور و آمل، ائمه جمعه شهرستان، اعضا شورای شهرآمل و […]

حسین جوادی: مازندران مهد هنرمندان علوی است

پنجمین دوره از اشکواره حسینی در حالی به پایان رسید که حضور مهمانان و هنرمندان کشوری همچون محمودسالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،حسینی پور،استاندار مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان. مدیرکل فرهنگ و ارشاد شهرستان های نور و آمل، ائمه جمعه شهرستان، اعضا شورای شهرآمل و مسئولین شهرستان و کشتیگیر آملی هادی ساروی رونق این همایش فرهنگی را دوچندان کرد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: درابتدای این اختتامیه مهدیارکمانگری،دبیربرگزاری اشکواره حسینی بعداز خیرمقدم گویی و تقدیر از مسئولین حاضر و هنرمندان صاحب اثر، از شرکت هزارو ۱۳۷ هنرمند با ارسال ۳۵۷۰ اثر خبر داد و گفت: طی برگزاری ۵ دوره اشکواره حسینی ۹ هزار هنرمند تعداد ۲۰ هزار اثر را برایمان ارسال کردند.

 

پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی
پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی
Seyyedeamol.i

درخواست دبیر اشکواره از معاون وزیر ارشاد

وی در ادامه با استفاده از حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد تقاضا کرد: باتوجه به حجم زیادی از آثار ارسالی از سطح کشور در بخش‌های مختلف انتظار می رود با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد، دبیرخانه اشکواره حسینی بعنوان دبیرخانه دائمی بصورت ملی ثبت شده تا از حمایت های بیشتری جهت اشاعه فرهنگ اسلامی بهره مند شود.

پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی
پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی

شرکت ۲۹ استان دراشکواره حسینی

درادامه این مراسم حسین جوادی آملی، مدیر کل فرهنگ ارشاداسلامی مازندران وبانی برگزاری اشکواره حسینی بابیان اینکه از ۲۹ استان کشور دراین جشنواره شرکت کردند اظهار داشت: وظیفه برگزاری اشکواره حسینی این است که به واقع هنر را در جایگاه اصلی خودش عرضه کند.
وی همچنین تصریح کرد: مازندران مهد هنرمندان علوی است و ما در اشکواره حسینی هنرمندانی را دیدیم که به ساحت مقدس آقا ابا عبدالله عشق می ورزند و این عشق در قالب هنر با شرکت در اشکواره حسینی نمایان می شود.

پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی
پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی
Seyyedeamol.ir

ایجاد پندار، گفتار و رفتار مشترک با استفاده از هنرهای هفتگانه

حسینی پور، استاندار مازندران نیز بیان کرد: شما هنرمندان در مسیر عاشورایی با قلمتان و هنرتان توانشتید آثاری را خلق کنید که درجهان معاصر با توجه به اتتزاع اطلاعاتی در فضای مجازی، ارزشها حفظ شود.و پیام سرخ آقا ابا عبدالله حسین از این طریق به مردم دنیا برسد.
وی با تاکید بر ایجاد مدیریت پنداری ابراز داشت: اگر درایجاد پندار بوسیله هنر و ادبیاتی که لازمه مفاهیم تمام اقوام و گروه‌هایی که درجهان هستند قرار دهیم، در ایجاد مدیریت پندار قطع به یقین می توانیم کار عمیقی انجام دهیم.
استاندار مازندران کار بعدی را در خلق آثار هنری ایجاد مدیریت گفتار مشترک دانست و ادامه داد: اربعین حسینی یکی از آثار وضعی کارهای هنری است .
حسینی پور بعد از ایجاد پندار و گفتار مشترک از خلق هنر به رفتار مشترک پرداخت و افزود: در دنیای امروز کسانیکه از شیفتگان امام حسین هستند با خلق آثار هنری می توانندبا عرضه هنر فاخر خود درجهان به این مهم دست یابند.

پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی
پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی
Seyyedeamol.ir

برون رفت از بحران ها و ادامه خدمت

همچنین محمود سالاری، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به نتیجه پژوهشگران غربی نسبت به اوضاع ایران اعلام کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که هر هفته ۱۴ بحران بزرگ را پست سر می گذاریم و این را ما نمی گوییم بلکه نتیجه تحقیقات پژوهشگران اروپایی است.

به گفته معاون وزیر ارشاد: با همین مدیرانی که کاربلد نیستند ما درحال ادامه خدمت هستیم که باز به گفته محققان خارجی این بحرانها هریک به نوبه خود برای ساقط شدن یک دولت کافی بود.

وی با تشکر از همه دولت‌های قبلی خاطر نشان شد: با توجه به همه این تحریم‌هافشارهای اعمار شده از طرف دشمنان مطمئن باشید آقا ابا عبدالله حسین ما را ول نمی کند و عنایت آن معصومین پشد ما هست.

لزوم برگزاری جشنواره برای اشاعه فرهنگ اسلامی

سالاری با تاکیدبر لزوم برگزاری چنین جشنواره های فرهنگی، هنری خاطرنشان شد: همه کشورهای اطراف ما چشم امید به یاری و کمک ما دارند تا برای بهبود وضعیت آنها کاری کنیم وصدای آنهارابه گوش جهانیان برسانیم همانگونه که مظلومیت آقا اباعبدالله را از طریق هنر به گوش جهان می رسانیم، مظلومیت آنها را نیز با روشی هنرمندانه باید به دنیا انعکاس داد.

در ادامه این مراسم با حضور محمود سالاری معاون فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندارمازندران ازمنتخبین برتردرهفت رشته فرهنگی و هنری از سراسر کشور تجلیل شد..

 

پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی
پایان پنجمین دوره اشکواره حسینی
Seyyedeamol.ir

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید