جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12564 |
|
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سیده آمل ، در دیدار صبح روز (شنبه) مارکوس درر معاون وزیر خارجه آلمان با علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون روابط تهران _برلین و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد. ولایتی با اشاره به اینکه فاصله نزدیک دیدارهای مسئولان دو کشور از پیشرفت […]

به گزارش سیده آمل ، در دیدار صبح روز (شنبه) مارکوس درر معاون وزیر خارجه آلمان با علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون روابط تهران _برلین و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد.

ولایتی با اشاره به اینکه فاصله نزدیک دیدارهای مسئولان دو کشور از پیشرفت روابط ایران و آلمان حکایت می کند، با بیان اینکه نقش آلمان با توجه به تحولات اخیر در اروپا بسیارتعیین کننده است، گفت: برای مواضع مستقل آلمان در اتحادیه  اروپا  ارزش زیادی قائل هستیم و این امر در توسعه روابط دو کشور نقش به سزایی دارد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تحولات در منطقه و اروپا نشان می دهد که آلمان نقش تعیین کننده‌ای در روابط بین‌المللی دارد.

ولایتی با اشاره به شرایط و تنش های موجود در منطقه، افزود: به نظر می رسد که برخی کشورها علاقه ای به حل و فصل موضوعات نداشته باشند و  به دنبال پیچیده کردن مسائل منطقه و طولانی تر شدن مشکلات در این منطقه باشند.

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران با هدف جلوگیری از تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه و در راستای صلح و ثبات بین المللی می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد : ایران همواره در منطقه ایستادگی کرده و باید با صراحت گفت که در این مسیر و تنها با نگاه صلح و ثبات بین المللی در مواجهه با تروریسم گام برداشته است.

ولایتی با اشاره به وضعیت فعلی کشورهایی مانند لیبی گفت: نباید اجازه تکرار چنین اتفاقاتی در منطقه را داد؛ چرا که در این صورت نمی‌توان جلوی گسترش تروریسم را گرفت.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم و در دفاع از حاکمیت مشروع کشورهای منطقه با نگاهی اصولی و به دعوت رسمی دولت های قانونی آنها در مبارزه با تروریسم و جریان های افراطی و تکفیری  حضور دارد .
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تاکید کرد: همه کسانی که برای صلح و ثبات جهانی اهمیت قائل بوده و دلشان برای امنیت بین المللی می تپد باید در این مسیر گام بردارند. دفاع از سوریه و عراق و حاکمیت آنها را دفاع از خود می دانیم چرا که حفظ ثبات کشورهای منطقه و جلوگیری از تجزیه آنها برای ثبات منطقه ای بسیار مهم است.
مارکوس درر معاون وزیر امورخارجه آلمان نیز تاکید کرد: تعداد سفرهای مقام های دو کشور نشان از افزایش سطح روابط دو کشور دارد.
معاون وزیر امورخارجه آلمان گفت : روابط دو کشور دیرینه است و تهران و برلین فرهنگی نزدیک به هم دارند که در سال های اخیر همین امر به تعمیق روابط دو کشور کمک شایانی کرد.
وی  با اشاره به دیدارهای امروز خود با مسئولان کشورمان به‌ویژه ولایتی خاطرنشان کرد: من به نتیجه این دیدارها بسیار خوشبین هستم و به عقیده من  گفت و گو های امروز بسیار سازنده خواهد بود و به اجرایی کردن ادامه برجام ،همچنین بهبود مسائل بین المللی و منطقه ای که فکر می کنم هدف مشترک ما باشد، کمک خواهد کرد

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید