پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35692 |
|
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نیم قرن غواصی دربحرمعارف حجت الاسلام حمیدرضا شکری در دومین سالگرد ارتحال علامه حسن زاده آملی خطاب به مسئولین گفت: امکانات رفاهی گاز و لوله کشی آب و آسفالت کوچه های روستای ایرا که محل زیارت زائران علامه ذوالفنون حسن زاده آملی است را تامین کنید. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: امام جمعه بخش […]

نیم قرن غواصی دربحرمعارف

حجت الاسلام حمیدرضا شکری در دومین سالگرد ارتحال علامه حسن زاده آملی خطاب به مسئولین گفت: امکانات رفاهی گاز و لوله کشی آب و آسفالت کوچه های روستای ایرا که محل زیارت زائران علامه ذوالفنون حسن زاده آملی است را تامین کنید.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: امام جمعه بخش لاریجان آمل در نماز جمعه ۷ مهرماه ۱۴۰۲ که با دومین سالگرد ارتحال عالم جلیل القدر حسن زاده آملی مصادف شد همه میهمانان حاضر را به تقوای الهی دعوت کردو افزود: امام حسن عسکری برای دوری از حرام به امت خود ۳سفارش داشت، اول کثرت دریاد خدا که درآیه ۴۵ سوره مبارک انفال نیز به آن تاکیدشد چون انسان می تواند با منبع خیرات ارتباط برقرارکند.

وی دومین توصیه را به یاد مرگ بودن برای رهایی از اسارت مادیات دنیوی دانست و بیان داشت: خواندن قرآن و عمل کردن به آن، اگر این ۳ عامل دروجودانسان رخنه کند هم دنیا و هم آخرت او زیبا خواهدشد.

حجت الاسلام حمیدرضاشکری در دومین فراز از خطبه های نماز جمعه به چگونگی سیرو سلوک علامه حسن زاده آملی پرداخت وگفت: این حکیم الهی، منجم، ریاضیدان، عارف، فقیه و مفسر و محدث دریک نگاه طی سیر فلسفی و عرفانی برمدار معرفت نفس دایراست.

نیم قرن غواصی دربحرمعارف

وی تصریح کرد: علامه حسن زاده آملی با نصب العین قراردادن حدیث شریف عرشی حضرت علی (ع) من عرف نفسه فقد عرف رب” راه معرفت نفس ناطقه را در پیش گرفت و بیش از نیم قرن غواصی در بحر معارف ناب گوهرهای ذی قیمتی را صیدکرد و توانست به طالبان آن احتساب لله انفاق نماید.

به گفته امام جمعه لاریجان آمل: عظمت سیرعلمی و عملی غلامه آنجایی مشهود می شود که راه شناخت و معرفت نفس، حقیقی ترین راهی است که می تواند انسان افسارگسیخته از خودبیگانه امروزی را بخود برگرداند و فطرت حقیقی اش را بیدارسازد.

بیان رهبری در وصف علامه حسن زاده آملی

وی همچنین به استناد نقلی از رهبری اذعان داشت: شاید در بین این توصیفات وصف سالک توحیدی، رهبرانقلاب بیان کرد بهترین حامل بعد شخصیتی علامه حسن زاده آملی باشدکه” ما همچنان به وجود علامه برای رهایی از گرداب ضلالت های نفس نیازمندیم، ایشان مکان دفن خود را “بیت الرحمه” نامیدند حال که این استوانه عظیم علمی و فقهی و صاحب فنون دیگر، در روستای ایراء لاریجان مئفون گشته است یقین بدانید مزارش زیارتگاه عارفان و عاشقان و دلسوختگان و دانشمندان و علمای بزرگ از همه ایران بلکه جهان خواهد بود.

 فراهم کردن امکانات رفاهی زائران

حجت الاسلام حمیدرضا شکری باتاکید براینکه زائران قبرعلامه حسن زاده آملی باید مورد تکریم قرار بگیرند، اظهار داشت: داشتن جا ومکان خوب برای بیتوته کردن و تعریض خیابانهای روستای ایرا و فراهم کردم امور گرمایشی اتمام گازکشی در فصل زمستان و لوله کشی آب شرب آن باید هرچه زودتر انجام شود.

امام جمعه لاریجان ادامه داد: دراین زمینه ازمسئولین حاضراستانی و شهرستانی تقاضا دارم با هماهنگی و همکاری منابع طبیعی و پلیس راهور بطور صریح و قاطع مراتب را پیگیری نمایند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید