جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32965 |
|
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نیازمبرم جراحی بربدنه شهرداری آمل کشف کاستی هاوچالش های سوءمدیریتی بجامانده از شورا های قبلی امروزبشکل دمل چرکین درعملکردعمرانی شهرداری ظاهر شده است. گزارش واحدخبری سیده آمل:احمدمحمدی،مسئول کمیسیون طرح و برنامه و بودجه شورای شهرآمل، درجمع اصحاب رسانه این شهرستان به آنالیزمسائل کلی شهرداری آمل پرداخت و افزود: حدود ۳۵ روز دربحث تامین بودجه؛ طبق […]

نیازمبرم جراحی بربدنه شهرداری آمل

کشف کاستی هاوچالش های سوءمدیریتی بجامانده از شورا های قبلی امروزبشکل دمل چرکین درعملکردعمرانی شهرداری ظاهر شده است.

گزارش واحدخبری سیده آمل:احمدمحمدی،مسئول کمیسیون طرح و برنامه و بودجه شورای شهرآمل، درجمع اصحاب رسانه این شهرستان به آنالیزمسائل کلی شهرداری آمل پرداخت و افزود: حدود ۳۵ روز دربحث تامین بودجه؛ طبق دفترچه عوارض به آسیب های بجا مانده از سنوات گذشته برخورده ایم که درپی حل آن مشکلات برای کسب درآمد پایداری برای شهرداری برآمده ایم.

این عضو شورایی شهرآمل با اشاره به اینکه شهرداری آمل تنها نهادی است که جهت تامین درآمدی ، قسمت عمده عوارض خودش را از جیب شهروندان خود می گیرد اذعان داشت: هم اکنون وضعیت مالی شهرداری آمل به گونه‌ای شدکه به سختی جوابگوی ارائه خدمات عادی و روزمره خود است و دهه فجرامسال تنها سالی بود که حتی یک طرح عمرانی جهت افتتاحیه شهری نداشتیم.

وی باتاکیدبراینکه، این روند درشان کلان شهری مانندآمل نیست ادامه داد: درصورت استمرار این نابسامانی، شهرداری آمل باید اعلام ورشکستگی کند مگرآنکه معجزه‌ای رخ داده تا وضعیت فعلی را تغییر دهد.

نیازمبرم جراحی بربدنه شهرداری آمل 

احمدی همچنین عنوان کرد: شهروندان آملی مستحق دریافت خدمات بیشتر و بالاتر هستند و به همین خاطر در شش ماه نخست مدیریت فعلی شهرداری که فرصت ارزیابی و شناخت از نیروها و ظرفیت‌های شهری بوده گذشته و قطعاً در شش ماهه آینده باید تحولات اساسی در سطوح کامل را در سطح شهر آمل مشاهده شود.

محمدی بابرشمردن چالش هایی مانند تعطیلی کارخانه بتن و آسفالت آمل تصریح کرد: متاسفانه با تعطیلی کارگاههای بومی خود افراد متخصص را از میدان کار به پشت میز نشینی عادت داده ایم و به سمت پیمانکاری با پرداخت هزینه های گزاف رفته ایم و این از عمده ترین چالش های بوجود آورده در بدنه شهرداری آمل هست.

مسئول کمیسیون طرح، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل با اعلام اینکه بخشی دیگر ازآسیب ها به بدنه شهرداری برای تامین بودجه و درآمد زایی، داشتن نیروی اداری مازاد بخصوص از شهرهای همجواراست،گفت: هزینه های زیادی از شهرداری صرف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق به پرسنل می‌شود، پرسنلی که اکثرا نیروی اداری شده اند درصورتیکه ما نیروی اجرایی کم داریم.

حضور ۶۰۰ نیروی مازاد درشهرداری آمل چالش برانگیز شد

محمدی، با بیان اینکه فقط در دو دوره گذشته شورای چهارم و پنجم بیش از ۶۰۰ نفر به شیوه‌های مختلف حجمی، شرکتی و قراردادی وارد مجموعه شهرداری آمل شدند، اظهارداشت: از حدود ۸۰۰ نفر نیرو در پیش از فعالیت شورای چهارم شورای شهر آمل به بیش از ۱۴۰۰ نفر پیش از فعالیت رسمی شورای ششم افزایش یافته بود و این وضعیت بدنه شهرداری آمل را نامتوازن بزرگ کرده بود.

به گفته محمدی:  به لحاظ رتبه شهرداری آمل و بابل، شهرداری بابل رتبه دهم و شهرداری آمل رتبه نهم است، اما با وجود جمعیت بیشتر شهر بابل، حدود ۳۰۰ نفر نیرو کمتر از شهرداری آمل دارد.

ممنوعیت جذب نیروهای جدید و محدود شدن نیروهای انتقالی از راهکارهایی است که این عضو شورای اسلامی شهر آمل به آن پرداخت و تاکید کرد: جذب نیرو در شهرداری آمل تحت هر عنوان درحال حاضر ممنوع اعلام شده است و مازاد نیرو در شهرداری داریم، گفت: حتی برای انتقالی نیروها از شهرهای دیگر به شهرداری آمل را نیز محدود کردیم.

حبابی بستن بودجه ها از چالش های شهرداری

مسئول کمیسیون طرح، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر آمل با انتقاد از بودجه سالانه شهرداری این شهر بیان داشت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری آمل کاملاً حبابی و بازی مدیریت سابق شهرداری با افکار عمومی بسته شده بود، که تنها کمتر از دو هفته به پایان سال ۱۴۰۰ کمتر از ۶۰ درصد بودجه‌ای که شهردار سابق پیشنهاد و شورای شهر سابق تصویب کرده بود، محقق شده و متاسفانه تلاشی هم برای تحقق آن در سال جاری نشد.

احمدمحمدی اضاقه کرد:به واسطه کاهش درآمدهای شهرداری رکودغیرقابل قبولی در افت طرح‌های عمرانی داریم،درصورتیکه حداقل ۴۰درصد بودجه سال، باید به بخش عمرانی اختصاص داده شود که ظاهرا در دفترچه محاسبات بودجه لحاظ شد، اما در عمل از محل بودجه عمرانی کسر و به بودجه جاری و سایر هزینه‌های شهرداری اختصاص داده شده است.

خط قرمز این دوره از شورای شهر آمل

همچنین مسئول کمیسیون طرح و برنامه و بودجه شورای شهرآمل جهت مدیریت اوضاع فعلی عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ به طور دقیق، پیش بینی بیش از ۴۰ درصدی بودجه عمرانی شهرداری درمحل خودش هزینه خواهد شد و اگر آقای شهردار برخلاف آن اقدام کند، از بودجه‌های جاری و حتی اضافه کاری پرسنل شهرداری به نفع ارائه خدمات شایسته به شهروندانمان  که خط قرمز شورای این دوره است، هزینه خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید