یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35438 |
|
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نرخ تمام شده خریدبرنج مهردادفولاد: دربخش کشاورزی قوت ۶ میلیون نفر از هموطنان ما از دسترنج شالیکاران آملی تامین و برای تامین گوشت سفید پایتخت، هرشب ۷۰ تن مرغ از آمل روانه تهران می شود. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: ریاست اداره جهادکشاورزی شهرستان آمل در نشست صمیمانه با خبرنگاران در ایام گرامیداشت مقام […]

نرخ تمام شده خریدبرنج

مهردادفولاد: دربخش کشاورزی قوت ۶ میلیون نفر از هموطنان ما از دسترنج شالیکاران آملی تامین و برای تامین گوشت سفید پایتخت، هرشب ۷۰ تن مرغ از آمل روانه تهران می شود.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: ریاست اداره جهادکشاورزی شهرستان آمل در نشست صمیمانه با خبرنگاران در ایام گرامیداشت مقام خبرنگار از زحمات آگاهی بخشی این قشر زحمتکش قدردانی و در گزارش خود عنوان کرد: تعداد ۷۸ نفر در ۶ بخش اداری جهادکشاورزی شهرستان در ۳ واحد فعال مشغول به خدمت هستند.

فولادبه استنادبیانات رهبری مبنی براینکهکشاورزی محور استقلال کشورهستادامه داد: غیر از بخش امور مالی این اداره ، اداره امور اراضی مهمترین بخش جهاد است که وظیفه حفظ بستر تولیدات شهرستان از تغییر کاربری غیر مجاز سودجویان را بعهده دارد.

مشکلات اجرای احکام بازدارنده برای تخلفات

وی به مشکلات این بخش پرداخت و گفت: دربخش امور اراضی، تداخل های بین ادارات از قبیل  صدور سند، صدور مجوزهای گل خانه ای، دام و طیورکه نیاز به همکاری حوزه های مختلف اداری هست تا احکام به مرحله اجرا برسند که برخی مواقع این تداخل یاعدم هماهنگی سبب کندی روند کاری می شود.

به گفته مهندس فولاد: متاسفانه برای اجرای یک حکم به عوامل مختلفی نیاز داریم که همکاری شوراها و دهیاریها و اسپانسرهای مردمی در قالب NGO ها می تواند در آگاهی بخشی یا شناسایی تخلفات کمک حال خوبی برای ما باشد تا ما با پیگیری از مشکلات پیش رو جلوگیری نماییم.

رئیس اداره جهادکشاورزی آمل به بخش دیگر این اداره اشاره کرد و افزود: بخش دیگر جهادکشاورزی، بخش تولیدات گیاهی ماست که در ۴ قسمت باغبانی، گل خانه ای، مرکبات و درختان سیاه بیشه، خدمات آموزشی و حفظ بسترهای گیاهی را بعهده دارد.

آمل قطب اقتصاد کشور

 وی با اعلام اینکه در حوزه گل خانه ای شهرستان آمل مقام اول را در استان مازندران دارد، ابراز داشت: چه از نظر سطح و چه از نظر تولیدات، ۱۹۵ هکتار در فضای باز و بسته زیر کشت گل های زینتی داریم که با تولید ۱۲۴ میلیون شاخه از انواع گلهای شاخه ای و آپارتمانی مقام اول را در استان کسب نموده ایم.

فولاد به تولیدات باغی انواع گیلاس در بخش لاریجان شهرستان پرداخت و بیان داشت: با تلاش باغداران لاریجانی در ۱۰۰ هزارو ۵۰۰ هکتار ۲۰ هزار تن گیلاس حاصل زحمات آنها هست که متعاقبا تولیدات گیلاس هم ازآمل در مازندران حرف اول را می زند.

همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی

رئیس اداره جهادکشاورزی آمل به اوامر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی اشاره و اظهار کرد: در توسعه گیاهان دارویی سعی شد با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی هماهنگ شویم تا با همیاری این ستاد به اهداف سیاسی کاری تسریع بخشیم.

وی همچنین تصریح کرد:دربخش زراعی هم مقام اول درسطح ومقام دوم را در تولیدات استان به شهرستان آمکل اختصاص یافته است که در سطح معادل ۴۰ هزار و ۲۲۰ هکتار اراضی کشاورزی با تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن شالی در کشت اول که با احتساب کشت دوم به میزان ۳۵۴ هزار تن را شامل می شود.

نرخ تمام شده خریدبرنج

مهردادفولاد خاطرنشان شد: قوت ۶ میلیون نفر از هموطنان ما از دسترنج شالیکاران آملی تامین می شود.

وی مشکلات بخش فروش را واردات بی رویه برنج و عدم خرید دانست و اضافه کرد: فعلا ۲ مرکز خرید برنج درآمل با نرخ تمام شده خرید برنج کیلویی ۵۸ تا ۶۲ هزار تومان برنج شالیکاران را خریداری می کنند و برنج دپو شده در شالیکوبی ها و سیلوها نداریم.

رشد و توسعه کشاورزی شهرستان

این مسئول کشاورزی از همکاری شرکتهای دانش بنیان اینگونه می گوید: برای بهینه سازی محصولات کشاورزی با رویکرد مکانیزاسیون و محصولات بیولوژیک کمیته ای را تشکیل داده ایم و ۱۲۰ هکتار بصورت پایلوت به اجراء درآمده است.

فولاد از فعالیت ۲۵۶ واحد تولیدی گوشتی انواع مرغ خبر داد و تاکیدکرد: از لحاظ تولیدات گوشتی با تولید ۴۰۰ تن مقام دوم کشور را در این حوزه کسب نموده ایم تا جاییکه برای تامین مرغ تهران هرشب ۷۰ تن مرغ از آمل روانه تهران می شود.

توجه مسئولین به تولیدات آمل درسال افزایش تولید، مهار تورم

با توجه به آمار و ارقام اعلام شده، قابل به ذکر است مسئولین امر باید برای ایجاد فضای اشتغال بیشتر و حمایت از تولید کنندگان داخلی پشتیبانی های ویژه ای را از کشاورزان ، باغداران و دامداران شهرستان آملی داشته باشند که بخش عمده ای از قوت غالب هموطنان را تامین می کنند که جای خداقوت و دستمریزاد به تولید کنندگان این شهرستان را دارد.

نرخ تمام شده خرید برنج
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید