پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35543 |
|
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیریت بحران زباله عمارت علی سلاجقه: انباشت زباله در سایت عمارت باید متوقف شود به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: به مناسبت هفته دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در بازدید از سایت دپوی زباله عمارت آمل، با حضور استاندار مازندران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیرکل حفاظت محیط زیست و تعدادی از مسئولان استانی […]

مدیریت بحران زباله عمارت

علی سلاجقه: انباشت زباله در سایت عمارت باید متوقف شود
به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: به مناسبت هفته دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در بازدید از سایت دپوی زباله عمارت آمل، با حضور استاندار مازندران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیرکل حفاظت محیط زیست و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت انباشت پسماند موجود در این سایت بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف ممنوعیت ورود زباله به منطقه عمارت تاکید کرد.

تاکیدبر توقف ورود زباله به عمارت

علی سلاجقه با بیان اینکه طبق ضوابط تعیین شده برای ساخت سد هراز، ورود و انباشت زباله در منطقه عمارت باید ۲سال پیش از بهره‌برداری سد متوقف شود، افزود:با توجه به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پروژه و افزایش سرعت عملیات اجرایی به مرور باید شاهد توقف ورود زباله به عمارت باشیم.

وی خواستار هم‌افزایی مدیران استان برای ساماندهی پسماند آمل شدوادامه داد:موضوع سایت زباله عمارت در جلسه اخیر کمیسیون ملی پسماند کشور که هفته گذشته برگزار شد، بعنوان مساله مزاحمت سایت عمارت برای پروژه سدهراز باحضورهمه مسئولان مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و برای اجرای تعهدات و مصوبات مد نظر نیز برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شد.

مدیریت بحران زباله عمارت

معاون رئیس جمهور باتاکیدبرضرورت تسریع در ایزوله‌ سازی دپوی زباله عمارت خاطرنشان کرد: طبق ضوابطی که برای ساخت سدهراز تعیین شده، وزارت نیرو به انجام ۱۹ آیتم در روند ساخت این سد متعهد است که موضوع ساماندهی سایت زباله عمارت و ایزوله‌سازی محوطه یکی از این موارد است.

انتقال کامل عمارت قبل از آبگیری سدهراز

به گفته سلاجقه طبق این ضابطه باید در عملیات اجرایی بصورتی برنامه‌ریزی شود که دست‌کم، ۲ سال پیش از بهره‌برداری و آبگیری سد هیچ زباله‌ای وارد عمارت نشود وشاهدتوقفانباشت زباله در این محدوده باشیم.
وی همچنین تصریح کرد: اکنون که شاهد افزایش سرعت ساخت سد هستیم و پیشرفت فیزیکی آن به ۵۰ درصد رسیده باید به مرور توقف ورود زباله به عمارت نیز انجام شود.

هماهنگی دستگاه‌های اجرایی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ابراز داشت: خوشبختانه وزارت نیرو هیچ مشکلی برای تامین اعتبار در این زمینه ندارد و انتظار می‌رود که مسئولان استانی برای تعین تکلیف پسماند آمل برنامه‌ ریزی و هماهنگی بیشتری داشته باشند تاساخت سد طبق برنامه زمان‌بندی و ضوابط تعیین شده ادامه یابد.
معاون رئیس جمهوربیان کرد: وزارت کشور، وزارت نیرو، استانداری مازندران، شهرداری و شورای شهر آمل و همه مسئولان مرتبط در استان پای کار هستند تا با انتخاب مکان جدید و توقف ورود زباله به عمارت این مشکل برطرف شود. امیدواریم که با این عزم و هم‌افزایی به زودی معضل زباله آمل حل شود. چون هر گونه تعلل در این زمینه فقط منجر به زیان مردم می‌شود.

تاکیدبر ایزولاسیون منطقه عمارت

سلاجقه افزود: وزارت نیرو نیز باید پس از توقف ورود زباله به این محدوده ایزوله‌سازی این محوطه را به طور کامل، علمی و دقیق با پایداری بالا انجام دهد تا هیچ گونه نشتی اتفاق نیفتد و از این مجموعه هیچ ورودی به رودخانه هراز رخ ندهد. ضمن این که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی به صورت مستمر هم آب رودخانه را و هم توقف کامل ورود و خروج زباله به این محدوده پایش می‌کند.

نقش سازمان محیط زیست در مدیریت عمارت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره برنامه‌ریزی برای مدیریت پسماند شهرستان آمل پس از توقف انباشت زباله در سایت عمارت نیز گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه نقش نظارتی دارد و روش‌های پیشنهادی رامورد بررسی قرار می‌دهد. پیشنهاد اول ما این است که خود مردم تفکیک زباله از مبدا را جدی بگیرند. بااین اقدام قطعا بخش قابل توجهی از تولید زباله کاسته می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید