جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14588 |
|
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: اجباری شدن مشاوره ازدواج در برنامه ششم توسعه به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است. به گزارش سیده آمل ، سعید آرام در نشست تخصصی بهزیستی مازندران در شیرخوارگاه شکوفه ساری اظهار کرد: با وجود تلاش های انجام شده دستیابی به شاخصها دشوار است اما مازندران ۱۰۰درصد امتیازها را دارد. وی با بیان […]

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: اجباری شدن مشاوره ازدواج در برنامه ششم توسعه به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

به گزارش سیده آمل ، سعید آرام در نشست تخصصی بهزیستی مازندران در شیرخوارگاه شکوفه ساری اظهار کرد: با وجود تلاش های انجام شده دستیابی به شاخصها دشوار است اما مازندران ۱۰۰درصد امتیازها را دارد.

وی با بیان این‌که برنامه ریزی سبب تحقق و توسعه می شود، خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه ششم مهمترین برنامه، بحث سلامت اجتماعی است و سازمان بهزیستی متولی این امر بوده و حوزه پیشگیری ژنتیکی به این بهزیستی واگذار شده است. در این برنامه غربالگری اجباری شد و رسالت اصلی در حوزه پیشگیری، کاهش ورودی حوزه های توانبخشی است، زیرا یکی از بزرگترین مشکلات، به دنیا آمدن فرزندان معلول است.

آرام با اشاره به بحث طلاق و آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد:  با توجه به فرمایش رهبری، هر سه قوا مکلف به پیگیری بوده و برای آموزش زوجینی که مهارت زندگی ندارند، نقش بهزیستی در راستای آموزش مهارت ها مهم می شود. همچنین مشاوره پیش از ازدواج در بحث برنامه ششم اجباری شده و  شورای انقلاب فرهنگی این مسئولیت را به سه دستگاه قضایی، علوم پزشکی و بهزیستی واگذار کرد.

وی افزود: بیش از ۴۵ درصد زنان سرپرست خانوار مطلقه هستند و با آموزش‌ها این امر رو به کاهش است و مهم ترین ویژگی حوزه پیشگیری، عام بودن آن است که تاثیرگذاری بسیاری نیز دارد.

مدیر کل بهزیستی استان بر لزوم آشنایی همکاران بهزیستی  به علم روز تاکید کرد و گفت: گاها آموزش ها به طور مناسب در اختیار کارشناسان قرار نگرفته و در این راستا توانمند سازی به صورت صحیح اتفاق نمی افتد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید