جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 14585 |
|
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان درباره رفتن یا ماندن استاندار همدان گفت: در آینده ای نزدیک استانداران در سطح کشور تعیین تکلیف می شوند به طوریکه در صحبت با وزارت کشور مشخص شد در شهریورماه استانداران سپس مدیران تعیین تکلیف می شود و به طور قطع در استان هم تغییر و تحول خواهیم داشت. به […]

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان درباره رفتن یا ماندن استاندار همدان گفت: در آینده ای نزدیک استانداران در سطح کشور تعیین تکلیف می شوند به طوریکه در صحبت با وزارت کشور مشخص شد در شهریورماه استانداران سپس مدیران تعیین تکلیف می شود و به طور قطع در استان هم تغییر و تحول خواهیم داشت.

به گزارش سیده آمل ، امیر خجسته شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استاندار همدان در تولید و اشتغال کار کرده و پیگیری داشته است البته نمی گوییم شغل ایجاد کرده است، تأکید کرد: پیگیری استاندار همدان در بخش تولید و اشتغال خوب بوده البته انتقاد هم داریم و گاهی هم بحث کاری داشته ایم، الان هم اگر تعریف می کنیم درباره آنچه دیده ایم است

نماینده مردم همدان در مجلس در ادامه  گفت: اصحاب رسانه نباید تهدیدپذیر باشند و در تمام عرصه های مطالبه گری می ایستند و مطالبه کرده و حق مردم را ادا می کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران را دوست داشته و حمایتشان می کنیم چرا که آنها از مردم حمایت می کنند، افزود: اصحاب رسانه در جامعه مظلوم هستند و حقشان ادا نشده و خوب مورد توجه واقع نشده اند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه اصحاب رسانه باید خوب تبیین شود و همه بدانند خبرنگاران مطالبه گر و نقاد هستند، ادامه داد: اصحاب رسانه باید مطالبه گر باشند و مسائل را مطرح کنند و از کسی نترسند. اینطور نباشد که اگر مطلبی را مطرح کردند، مورد تهدید واقع شوند. ما این اجازه را نمی دهیم. مدیران به جای تهدید برای انجام امور برنامه ریزی کنند.

خجسته رشد و توسعه پایدار استان را مرهون تلاش اصحاب رسانه دانست که مطالب و موارد مورد نیاز استان مطرح می کنند و عنوان کرد: اغماض خبرنگاران از پروژه ای موجب از رده خارج شدن آن می شود اما پیگیریها باعث احیای پروژه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح بحث گردشگری و آب توسط اصحاب رسانه باعث شد مسئولان با قدرت در این زمینه وارد شوند و پیگیری کنند، اظهار کرد: پیگیری ها و مطالبه گری ها ممکن است موجب عکس العمل مدیری شود اما این حق شماست و مسئولان باید بدانند و بفهمند اصحاب رسانه مطالبات مردم را مطرح می کنند و نباید ناراحت شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه با واقعیتها باید مسئولان را نقد کرد، افزود: نقادی رشد و حرکت می آورد و موجب خارج شدن مدیران از خمودگی می شود البته تحریف کردن، تهمت زدن و رفتار جناحی محکوم است.

وی با بیان اینکه حالت استبداد مدیریتی باید برداشته شود، اضافه کرد: چرا مدیران استان گزارش نمی دهند و صدا و سیما از مدیران چنین کاری را نمی خواهد؟ در حالیکه باید با برگزاری جلسات خوب از مدیر انتقاد کرده و او را به چالش بکشد، اگر مدیری حضور نیافت او مدیر نیست. با کسی درباره مسائل مردم رودربایستی نداریم و در برابر مفاسد ایستاده ایم.

خجسته با اشاره به اینکه قدرت اصحاب رسانه کمتر از مجلس نیست، عنوان کرد: نقد حق شماست اما تخریب، تضعیف و تحریف را نمی پذیریم البته ما باید در موضع گیری ها قاطع برخورد کنیم و ورود شما هم باید انقلابی باشد.

وی در ادامه مجمع نمایندگان استان را خوب، متحد و همدل معرفی کرد و گفت: تا کنون در مجمع نمایندگان صدای اختلاف از کسی شنیده نشده است و کارها را با همکاری هم یکی پس از دیگری انجام داده و پیگیر امور هستیم.

خجسته روند کار در مجمع نمایندگان را خوب ارزیابی کرد و افزود: در مجمع نمایندگان به دور از گرایش و مسائل جناحی با قدرت کار می کنیم چرا که توسعه استان برای ما اصل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابرازنگرانی درباره موضوع آب، تصریح کرد: تقریبا این مسأله تعیین تکلیف شده به طوریکه قرار است تأمین آب با کیفیت بهتری از استان دیگری به جز پروژه آبرسانی از سدتالوار صورت گیرد.

وی اضافه کرد: البته آبرسانی از سدتالوار همچنان به قوت خود باقیست و پیگیری می شود و هر یک ماه باید گزارشی از روند آن ارائه شود.

خجسته درباره زیرساختهای استان نیز بیان کرد: در شرابط تحریم طی دو سه سال اخیر کارهای خوبی انجام شده به طوریکه آزادراه به اتمام رسید، پروژه های مربوط به فرودگاه در حال انجام است و سوت قطار به صدا درآمد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۴۰ جلسه پیگیری برای ریل گذاری کیلومتر به کیلومتر راه آهن خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث برقی کردن و برگشت به طرف تهران را دنبال می کنیم تا طی یک ساعت و نیم این امر محقق شود و با مسئول مربوطه صحبت کرده ایم و در آینده ای نزدیک عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت راه آهن قدیمی است و باید به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، عنوان کرد: احداث ایستگاه درون شهری قطار همدان با ریل گذاری ۱۵ کیلومتر به سمت شهر قطعی شده به طوریکه ریل گذاری ۶ کیلومتر آن تا ترمینال اتوبوسها عملیاتی شده و دو کیلومتر دیگر در دست اقدام است به طوریکه روند کارها در حال پیگیری است.

نماینده مردم همدان مجلس با طرح این سوال که چرا باید کار احداث پروژه پتروشیمی ابن سینا متوقف شود و کار پتروشیمی هگمتانه پیش نرود؟ اعلام کرد: برخی به دنبال ایجاد مانع برای اجرای این پروژه ها هستند و سد کار شده اند بنابراین با برگزاری ۲۰ جلسه به همراه نمایندگان و مدیر ارشد استان با وزرا پیگیر پروژه ها بودیم که تعیین تکلیف شدند تا به ویژه پتروشیمی هگمتانه از حالت ۱۳ سال موانع خارج شود.

وی به قطار همدان- ملایر اشاره کرد که مطالعاتش به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

خجسته در ادامه عنوان کرد: کسانی بوده اند که تیم انحصاری در همدان و تهران درست کرده و پنهان هستند و اگر چیزی میل آنها بود عملی می شد و برای شهر تعیین تکلیف می کردند و آنچه میل نداشتند عملیاتی نمی شد اما خوشبختانه امروز این انحصار و زمین خواری شکسته شده است و در استان پذیرش ندارند به طوریکه قدرتشان رو به زوال است؛ به عنوان مثال خلع لباس فردی مطرح است و قاضی حکمش را صادر کرده چرا که اگر کسی بخواهد به جایگاه نمایندگی به ناحق آسیب وارد کند، با او برخورد می کنیم.

وی اضافه کرد: در تهران تیمهایی هستند که با یک تیمش برخورد کردیم چرا که نمی گذارند در استان توسعه پایدار ایجاد شود که این موضوع را اصحاب رسانه و نمایندگان اجازه نمی دهند اتفاق بیفتد و مردم نمی پذیرند. دنیا، دنیای دیگری است و دیگر نمی توانند عزل و نصب ها را انجام دهند.

خجسته در پایان با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی با تمام توان عنوان کرد: باید برای بخش خصوصی امنیت ایجاد شود و وقتی کار می کند از او حمایت کنیم تا فضای گردشگری در سطح ملی و بین المللی ایجاد شود چرا که گردشگری کهنه نمی شود و همچون چاه نفت و گاز به اتمام نمی رسد و روز به روز رو به توسعه است.

وی با بیان اینکه جذب گردشگر برای استان ضروری است، عنوان کرد: طبق اصل ۱۴۴ دولت دیگر نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند و در بخش‌های مختلف نظارت می‌کند.

خجسته با بیان اینکه از گذشته برای گردشگری این استان تاریخی کار نشده است، عنوان کرد: چرا باید تبلیغات ما در سطح ملی و بین‌المللی در رکود باشد، از مسئول استان برای این موضوع گلایه‌مندی داشتیم که این گلایه‌مندی گذشت .

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در همدان کافی نیست و باید سرمایه‌های بیشتری جذب شود، جذب سرمایه‌گذار را اصل دانست و بیان کرد: در رابطه با بحث‌های توریستی فرهنگ‌سازی و مقدمات را ایجاد کنیم و اصحاب رسانه سرمایه‌گذار را تشویق کند چرا که همدان استان توریست‌پذیری است.

خجسته از سرمایه‌گذاری کشورهایی چون چین، کره و کشورهای اروپایی خبر داد و با بیان اینکه باید راه را برای سرمایه‌گذاری خارجی باز کنیم، گفت: بعضی افراد در این مسیر دنبال سهم‌خواهی هستند و باید این مشکل برطرف شود و ما نیز با این افراد برخورد خواهیم کرد .

وی جذب سرمایه‌گذار را یک اصل دانست و با اشاره به اینکه باید کار توریستی در استان عملیاتی شود، ادامه داد: مسئولان استان در جذب سرمایه‌گذار نباید عقب بمانند و هیچ بهانه‌ای در این زمینه قابل قبول نیست .

وی درباره پروژه عصر طلایی هگمتانه و ایجاد ۸ هزار شغل با عملیاتی شدن آن، اظهار کرد: باید زمینه تحقق آن و رفع موانع در این زمینه جدی گرفته شود .

وی با اشاره به اینکه دهکده توریستی علیصدر باید تقویت شود، غار علیصدر را متعلق به استان دانست و با بیان اینکه باید بودجه آن هم در استان باشد، گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم شاهد ورود توریست به استان هستیم بنابراین نیازمند مدیران پویا و همراه هستیم، مدیری که فکر توریستی ندارد و بی‌حال است بهتر است که برود و وقت مردم را نگیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مبارزه با مفاسد اقتصادی هر جا لازم باشد ورود می‌کنیم به طوریکه در موضوع بنیاد شهید هم وارد شدیم، تأکید کرد: مدیری که نمی‌تواند کار کند مسئولیت هم نپذیرد، اختلاس وقت مردم را چه کسی می‌خواهد جبران کند؟ این اختلاس جبران‌نشدنی است اما اختلاس مالی ممکن است با حکم دادگاه برگردانده و جبران شود.

خجسته ادامه داد: از رئیس جمهور و مدیران استان خواستیم مدیران کارآمد معرفی کنند در غیر این صورت با آنها برخورد می‌کنیم، در مقابل مدیری که در انجام وظایف خود صادق و دغدغه‌مند نباشد نیز خواهیم ایستاد .

وی در این جلسه صراحتا اعلام کرد: مسئولان اگر نمی‌توانند کاری انجام دهند و در فکر ایجاد تحول نیستند، کنار بکشند و به مردم خیانت نکنند و به جای استخدام اقوام خود از مردم کمک بگیرند.

خجسته با بیان اینکه چه رسمی شده برخی در انتصابات نگاه فامیلی و طایفه‌گرایی دارند؟ گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از مجموعه‌هایی بود که با نگاه فامیلی باعث اختلاس میلیاردها تومان شد به طوریکه ۱۳ هزار میلیارد تومان تضامین غیرقابل وصول دارد .

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید