جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34562 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۴۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مداحان طلایه داران جهادتبیین حجت الاسلام شریف تبار درحاشیه همایش طلایه داران تبیین و بصیرت جامعه مداحان، ذاکران و شاعران آیینی را یکی از اقشار تاثیرگذار درجامعه و عرصه فرهنگ رسانه معرفی کرد. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران دراجتماع بزرگ ستایشگران اهل بیت استان مازندران با حضور ریاست اداره […]

مداحان طلایه داران جهادتبیین

حجت الاسلام شریف تبار درحاشیه همایش طلایه داران تبیین و بصیرت جامعه مداحان، ذاکران و شاعران آیینی را یکی از اقشار تاثیرگذار درجامعه و عرصه فرهنگ رسانه معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران دراجتماع بزرگ ستایشگران اهل بیت استان مازندران با حضور ریاست اداره اوقاف استان، امام جمعه آمل و فرماندار ویژه شهرستان در اداره ارشاد آمل با بیان اینکه یکی از اقشار تاثیرگذار در جامعه و عرصه فرهنگ رسانه جامعه مداحان، ذاکران و شاعران آیینی هستند ادامه داد: این قشر رسانه ای نقش مهمی در تحول آفرینی و حرکت آفرینی جامعه اسلامی دارند.

مداحان طلایه داران جهادتبیین

وی از ثبت رسمی ۴ هزار مداح در سامانه سازمان خبر داد و افزود: از این تعداد نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از جامعه مداحان، بانوان هستند.

انواع دوره های آموزش مداحی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران به دوره های آموزشی مداحی اشاره کردو گفت: سازمان تبلیغات در ۳ محور مقدماتی، تکمیلی و تخصصی به امر آموزش مداحان می پردازد.

وی همچنین توضیح داد: آموزش مقدماتی درهیئات و مساجد بصورت استاد محور آموزش داده می شود و دوره تکمیلی که درآموزشگاههای مداحی در ساری و بابل و آمل برای سنین مختلف راه اندازی شده، به امر تعلیم و تربیت نواها، نغمه هاوتولید محتوای آداب مداحی می پردازد.

حجت الاسلام شریف تبار در توضیحات بیشتر خود اذعان داشت:یک دوره تخصصی هم در امر پژوهش و مقصد شناسی در ساری آغاز بکار کرد که دوستان فعال در مداحی برای تولید محتوی و آثار فاخر می توانند در آن ثبت نام و فعالیت کنند.

اهداف برگزاری همایش جامعه مداحان

به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یکی از اهداف برگزاری همایش های بزرگ جامعه مداحان در دهه مبارک فجر، احیای نهضت امام خمینی(ره) است و امشب که با شام شهادت بزرگ بانوی پیام آور کربلا و پرچمدار جهاد تبیین در جنگ روایتهاست به تاسی از حضرت زینب(س) راهبردها و شیوه ها را در این تجمع یادآور می شویم.

وی همچنین تصریح کرد: مداحان می توانند با استفاده از قالبها با تولید محتوی فاخر در عرصه جهاد تبیین نقش آفرینی کنند.

از اعتکاف سال ۱۴۰۱ چه خبر؟

حجت الاسلام شریف تبار در پایان گریزی هم به آمار شرکت کنندگان در اعتکاف امسال زد و ابراز داشت: بعد از ۴ سال رکود مراسم اعتکاف به دلیل حضور ویروس کرونا، امسال ۲۶۰ مسجد در مازندران اعتکاف را برگزار کردند که ۱۰ اعتکاف دانشجویی و ۲۴ اعتکاف دانش آموزی و مابقی بصورت آزاد در اعتکاف امسال حضور داشتند که درمجموع ۱۳ هزار نفر بودند.

مداحان طلایه داران جهادتبیین
مداحان طلایه داران جهادتبیین seyyedeamol.ir

طرح گفتگو محور دختران حاج قاسم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران به راه اندازی طرح دختران حاج قاسم اشاره و اظهار داشت: این طرح که با مدل گفتمانی است به کمک جوانان توانمند عاشق ولایت و اهل بیت راه اندازی شد که تاکنون  ۱۰۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید