پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33508 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

لزوم تزریق واکسن یادآورباتغییرات امیکرون وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره وضعیت کرونا در کشور اعلام کرد که امسال همه افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. به گزارش واحد خبری سیده آمل: بهرام عین‌الهی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کرونا […]

لزوم تزریق واکسن یادآورباتغییرات امیکرون

وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره وضعیت کرونا در کشور اعلام کرد که امسال همه افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: بهرام عین‌الهی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: می‌دانیم که واکسیناسیون ایمنی دائمی نمی‌دهد،بلکه مقطعی است ومدتی بعد ایمنی کاهش می‌یابد. ما چون واکسیناسیون در حجم زیاد و نزدیک انجام داده بودیم، ایمنی در مردم به شکل بالاتری وجود داشت اما اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می‌تواند بیماری زایی ایجاد کند.

لزوم تزریق واکسن یادآورباتغییرات امیکرون

عین‌اللهی تاکید کرد:ما ازواکسیناسیون بعنوان واکسن «یادآوری» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند تا امیکرون مهار شود، این است که امسال همه افراد بالای ۱۲ سال  یک واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند. همه مراکز واکسیناسیون در این زمینه آماده‌باش هستند تا امر واکسیناسیون را انجام دهند.

پیشرفت های پزشکی درعلم درمان سرطان

وی در ادامه با بیان اینکه این هفته در وزارت بهداشت یکسری بازدیدها و افتتاح‌ها داشتیم، خاطرنشان کرد: دربیمارستان سیدالشهدای اصفهان پروژه‌های متعددی در راستای درمان بیماران سرطانی افتتاح کردیم.

وی افزود: پیشرفته‌ترین دستگاه برای انهدام تومور را افتتاح کردیم که این دستگاه نقطه‌ای عمل می‌کند و فقط خود تومور را از بین می‌برد، نه نسج اطراف آن را. همچنین مرکزسلول‌تراپی راافتتاح کردیم. تصویربرداری بسیار پیشرفته برای نمایان کردن محل دقیق تومور هم افتتاح شد. در بیمارستان امیرالمومنین شهر رضا مرکز ام آر آی و سی تی اسکن افتتاح شد.

وزیر بهداشت تاکید کرد:دربیمارستان امام خمینی آباده پیشرفته ترین مرکز بیماری‌های قلب و جراحی قلب افتتاح شد که در این شهر متاسفانه موارد زیادی از آن وجود دارد و این بیماران مجبور به مراجعه به شهرهای اطراف بودند. در اقلید نیز طرح خوبی را در کلینیک امام جعفر صادق (ع) افتتاح کردیم.

عین‌اللهی یادآورشد:یکی ازمشکلات درکشور این‌است که سرطان سینه درخانمها دیرتشخیص داده می شود و در آنجا دستگاه پیشرفته ماموگرافی و آندوسکوپی افتتاح شده است.

به گفته عین اللهی: دربیمارستان ولیعصراقلید هم دستگاههای ام آر آی و سی تی اسکن هم افتتاح شد.

وزیر بهداشت افزود: در ایرانشهر مشکلات درمانی وجود دارد که بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی آنجا در حال احداث و بهره‌برداری است و بیمارستان مادر و کودک هم در آستانه افتتاح است. همچنین در چابهار ما باز مشکلات درمانی داریم و یک بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی در آنجا در حال احداث است.وزیر بهداشت

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید