چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36119 |
|
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

قسم به عصاره هستی محمدتقی عابدی فرزند حاج نبی الله عابدی واقف فاطمیه و مهدیه آمل واقع در اباذر ۹ بلوار طالقانی ازبرگزاری دسته روی سوگواره بانوی دوجهان حضرت زهراء سلام الله علیه خبر داد. سیدقاسم حامدی در این مراسم تاکیدکرد: رسول خدا فرمود: انسان زمانی کریم است که مادران، زنها و خواهران را تکریم […]

قسم به عصاره هستی

محمدتقی عابدی فرزند حاج نبی الله عابدی واقف فاطمیه و مهدیه آمل واقع در اباذر ۹ بلوار طالقانی ازبرگزاری دسته روی سوگواره بانوی دوجهان حضرت زهراء سلام الله علیه خبر داد.

سیدقاسم حامدی در این مراسم تاکیدکرد: رسول خدا فرمود: انسان زمانی کریم است که مادران، زنها و خواهران را تکریم کند کسی که به بانوان اهانت کند شخص پست و حقیری است.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: سیدقاسم حامدی درمراسم سوگ بزرگ بانوی اسلام، با تاکیدبر اینکه اگر فاطمه(س) نبود؛ خلقتی وجودنداشت، بیان داشت: مابین انسانها، اشرف مخلوقات انسان است، مابین معصومین، چهارده معصوم و از چهارده معصوم ۵تن آل عبا معصومند و همه راز و رمز خلقت در۵ انگشت دست ما با ۱۴ بند قرار دارد.

قسم به عصاره هستی

به گفته استادحامدی: ۵تن عصاره هستی هستند، و درکلام وحی آمده است؛ «والعصر» قسم به عصاره هستی

این فعال فرهنگی، اجتماعی شهرستان آمل اذعان داشت: معرفی عادی پنج تن از زبان ما تا معرفی پنج تن از زبان خداوند فرق دارد که ما باید از خداوند یادبگیریم که خداوند می فرماید: فاطمه و ابوها و بعلها و بنوها چراکه در آیات مباهله و تطهیر بطورکامل معرفی پنج تن همراه با معجراتشان آورده شد.

معرفی فاطمه سلام الله علیه

وی با اشاره به اینکه فاطمه حلقه واسطه رسالت و ولایت است، افزود: زهرای اطهر ازنظر خداوند به درجه ای رسیده که آینه دار اسماءالله است، تا؛ بنده شدم، تابنده شدم و زهراءست چون بهترین بنده بود.

حامدی درادامه سخنانش، اذعان داشت: اما پیغمبر در معرفی فاطمه (س) می فرماید: «ام ابیها» یعنی پیغمبر فاطمه(س) را با واژه ریشه بخود منتسب می کند.

وی از زبان امیرمومنان حضرت علی علیه اسلام فاطمه(س) را بعنوان بهترین بندگی خدا معرفی کرد وگفت: بهترین بنده خدا علی(ع) است و علی می گوید بهترین کمک کننده برای بندگی من فاطمه سلام الله علیه است.

سیدقاسم حامدی از زبان قرآن اینگونه حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیه را معرفی می کند: فاطمه قرآن صاعد است، کسی که سخنانش و خطبه هایش قرآن صاعداست که به آسمان صعود می کند.

امر به معروف ونهی ازمنکر سرآمد کارها

این استادتوانمند بابیان اینکه بایددشمن شناسی و ولایتمداری را ازبانوی دوجهان یاد بگیریم، اظهار داشت: شجاعت در امر به معروف و نهی از منکر را باید از این بانوی بزرگ آموخت.

راه اندازی موسسه “نفس”

وی از دیگر محسنات برجسته حضرت زهراء به امر پرورش فرزندان و نوجوانان پرداخت واعلام کرد: در شهرستان آمل برای جلوگیری از قتل نفس سقط جنین «کمپین نفس» راه اندازی شد تا دلیل و چالشهای سقط جنین توسط مادران بررسی و با حمایت های مالی و مشاوره ای به آنها کمک کنند.

انسان با کرامت و کریم

سیدقاسم حامدی در این مراسم تاکیدکرد: رسول خدا فرمود: انسان زمانی کریم است که مادران ، زنها و خواهران را تکریم کند کسی که به بانوان اهانت کند شخص پست و حقیری است.

قسم به عصاره هستی
قسم به عصاره هستی seyyedeamol.ir
seyyedeamol.ir
seyyedeamol.ir
seyyedeamol.ir
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید