چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35051 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فن بازارمازندران ملی می شود مهدیزاده کارشناس اقتصادی جهاددانشگاهی مازندران درجلسه کارگروه جشنواره فن بازارآمل تاکید کرد: لازمه موفق شدن دبیرخانه فن بازار پوشاک درآمل ایجاد یک قدرت شبکه ای تولید اقتصاد پویا با تشکیل شرکت تعاونی جهت ساماندهی وتقسیم کارمیان اعضاء بصورت مساوی و مشارکت همگانی است. معمولا نمایشگاههایی در قالب فن بازار شامل […]

فن بازارمازندران ملی می شود

مهدیزاده کارشناس اقتصادی جهاددانشگاهی مازندران درجلسه کارگروه جشنواره فن بازارآمل تاکید کرد:

لازمه موفق شدن دبیرخانه فن بازار پوشاک درآمل ایجاد یک قدرت شبکه ای تولید اقتصاد پویا با تشکیل شرکت تعاونی جهت ساماندهی وتقسیم کارمیان اعضاء بصورت مساوی و مشارکت همگانی است.

معمولا نمایشگاههایی در قالب فن بازار شامل دستاورد های پژوهشی و فناوری بخش خاصی از مشاغل هست که با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مجموعه ستادی فن بازار رشته اشتغال مرتبط شکل می گیرد و فن بازار پوشاک برای اجرای مدل شبکه سازی در راستای توسعه صنایع خلاق با گرایش مدلینگ لباس و شناسایی بازیگران مشارکت در حوزه اجتماعی و اقتصادی این رشته نقش واسطه را ایفا می کند.

قدسیه هدایتی رئیس اتحادیه خیاطان و قالی بافان شهرستان آمل درگفتگو با سیده آمل از چگونگی قرار گرفتن آمل بعنوان پایلوت و دبیرخانه ستاد فن بازار مازندران گفت: بعنوان کارشناس ارشد دوخت مدت ۴ سال است که با گروه جهاد دانشگاهی استان مازندران همکاری دارم.

حمایت از زنان سرپرست خانواده

وی به اشتغال ۴۵۰ عضو رسمی با پروانه خیاطان و ۳۰۰ نفر خیاط بدون پروانه به امر خیاطی در شهرستان آمل اشاره کردو افزود: با توجه به گستره کاری پوشاک درآمل ۲۵۰ نفر از این تعداد بانوان خیاط بدون سرپرست یا بدسرپرست هستند که تمام سعی اتحادیه بر این است از طریق مشارکت دادن آنها با کار ۳۰ عضو فعال کارآفرین اتحادیه خیاطان،  نانی برسر سفره این بانوان برده شود.

فن بازارمازندران ملی می شود
فن بازارمازندران ملی می شود
seyyedeamol.ir

فن بازارمازندران ملی می شود

هدایتی درخصوص برپایی جشنواره فن بازارپوشاک در آمل تصریح کرد:این جشنواره با محوریت پوشاک مشاغل برای اولین بار است که درسطح کشور و مازندران با مرکزیت شهرستان آمل برگزار می شود.

عضویت در طرح شیما

رئیس اتحادیه خیاطان با بیان اینکه اکثر بانوان طراح و خیاطان ما از عضویت درطرح شیما زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها اطلاعی ندارند، ابراز داشت: در جشنواره فن بازار آمل ۵۰۰ نوع لباس در طرح های مختلف با دوخت های استاندارد حضور پیدا کردکه تنها ۳۵ خیاط از اتحادیه از طرح شیما آگاهی داشتند.

عدم استقبال و بازدید صاحبان فن از فن بازار آمل

وی با گلایه از عدم حضور شرکتها و کارگاههای مرتبط با دوخت البسه،بیان کرد:متاسفانه باتوجه به شعار سالی که رهبری بر رشد و حمایت از تولید تاکید دارند و نامه ای که توسط آقای خیرآنپور در استانداری مازندران به همه شرکتها و ارگانهای دستگاههای اجرایی زده شد بازدید قابل توجهی ازاین رویداد بزرگ اقتصادی در شمال کشور نشد.

ضرورت تشکیل شرکت تعاونی فن بازار درآمل

مهدیزاده کارشناس اقتصادی جهاددانشگاهی مازندران در جلسه کارگروه جشنواره فن بازار درآمل از ملی شدن دبیرخانه ستاد فن بازار پوشاک با مرکزیت شهرستان آمل خبرداد و تاکید کرد: لازمه موفق شدن دبیرخانه فن بازار پوشاک درآمل ایجاد یک قدرت شبکه ای تولید اقتصاد پویا با تشکیل شرکت تعاونی جهت ساماندهی و تقسیم کار میان اعضاء بصورت مساوی و مشارکت همگانی است.

ضرورت جریان سازی و ایحاد شبکه قدرت برای پشتیبانی فن بازار

به گفته مهدیزاده با توجه به شناسایی ظرفیت های موجود در شهرستان آمل هدف ما از راه اندازی فن بازار در این شهرستان ایجاد جریان سازی است و به همین خاطر دبیرخانه دائمی پوشاک مشاغل استان درآمل راه اندازی شد و تمام سعی ما براین است اگر مشارکت خوبی صورت بگیرد، این جریان معنوان جریان ملی اعلام شود.

فن بازارمازندران ملی می شود
فن بازارمازندران ملی می شود
seyyedeamol.ir
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید