دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-01
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34150 |
|
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فراخوان هنرمندان نقاش درجشنواره شهیده نوجوان آملی، سیده طاهره هاشمی از روستای شهیدآباد( شهربانو محله)دراولین روز از خردادماه سال۱۳۴۶، بدنیا آمد. پدر و مادرش هر دو از سادات متدین ، مذهبی و انقلابی بودند . شرایط مذهبی حاکم بر خانواده و دقت پدر و مادر در تربیت اسلامی فرزندانشان بخصوص طاهره ، او را از […]

فراخوان هنرمندان نقاش درجشنواره

شهیده نوجوان آملی، سیده طاهره هاشمی از روستای شهیدآباد( شهربانو محله)دراولین روز از خردادماه سال۱۳۴۶، بدنیا آمد.

پدر و مادرش هر دو از سادات متدین ، مذهبی و انقلابی بودند . شرایط مذهبی حاکم بر خانواده و دقت پدر و مادر در تربیت اسلامی فرزندانشان بخصوص طاهره ، او را از کودکی با قرآن ، نهج البلاغه و سایر کتب روایی شیعی، مونس کرده بود، گویی روح تشنه وعاشق سیده طاهره در دریای زلال معرفت سیراب می شد و همه این حس آسمانی را در قالب طرح و نقاشی بر روی کاغذ می آورد تا ماندگار شود و این رمز ماندگاری یاد اوست.

براساس فراخوان ارسال آثاربخش نقاشی وطراحی جشنواره “طاها ستاره شمالی”، صدیقه سیدیان کارشناس این بخش در گفتگو با سیده آمل با بیان اینکه علاقمندان شرکت در بخش نقاشی و طراحی جشنواره “طاها ستاره شمالی” ترجیحا از سنین پیش دبستانی و دبستانی هستند، افزود: دانش آموزان می توانند آثارخود را درقالب های ۱-نقاشی با مدادرنگی ۲- طراحی با مداد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فراخوان هنرمندان نقاش درجشنواره

وی همچنین درتوضیحات بیشتر اضافه کرد:یک بخش دیگرازاین جشنواره نقاشی همگانی است که بصورت جمعی دانش آموزان با هماهنگی مدیریت مدارس می توانند گروهی از نحوه مقاومت حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ هزارسنگر شهرستان آمل با مطالعه ازآن ایام آن حماسه را به تصویر بکشانند.

سیدیان شرایط ارسال نقاشی ها را در قطعات کاغذ A4 و A3 گفت و تصریح کرد: قطعا باید درپشت برگه آثار با درج مشخصات فردی، نام و نام خانوادگی. نام پدر. کدملی. نام استان. شهر. شماره تلفن همراه. پایه تحصیلی ارسالی مقطع ابتدایی داخل کاور(روکش پلاستیکی) به دبیرخانه شهرستان آمل ارسال شود.

موضوعات جشنواره:

وی درخصوص موضوعات بخش نقاشی خاطرنشان شد:علاوه بر موضوع جشنواره در صورت تمایل  موضوعات ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نشاط و خود باوری، سایر موضوعات مرتبط با تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان اثر داشته باشند.

هدف از نقاشی همگانی:

به گفته سیدیان: برنامه نقاشی همگانی به منظور کشف، رشد، شناخت استعداد های هنری نهفته دانش آموزان و نیز انجام کار گروهی و افزایش سطح آگاهی از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و سالم در مدرسه انجام می شود که موضوع انتخابی به تعداد افراد گروه تقسیم شده و روی پارچه سفید و عرض ۹۰ و طول حداکثر ۱۰ متر با رنگ پلاستیک یا رنگ گواش آماده  و گزارش تصویری شامل تعدادی عکس از مراحل فعالیت در قالب لوح فشرده ارسال نمایند .

این کارشناس درپایات تاکید کرد: آثار فاقد شناسنامه داوری نخواهدشد و درصورت داشتن هرگونه سوال در مورد مسابقه نقاشی می توانید با شماره ۰۹۱۱۱۰۰۳۷۷۹ تماس حاصل فرمایید.

آدرس دبیرخانه: دانشگاه بنت الهدی فرهنگیان آمل، خیابان شیخ فضل الله نوری، ۱۰۰ متربعداز چهار راه چراغ قرمز  شماره تماس:  ۴۴۲۶۲۲۶۶ ۰۱۱-

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید