چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34140 |
|
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بررسی اصلاح سرشماری شهر رینه شهرداری شهر رینه لاریجان بالغ بر ۶۰ سال قدمت از سال ۱۳۳۷ بصورت فصلی کار خود را آغاز کرد، این شهرکه قبل از راه اندازی جاده هراز از طریق جاده باریک مال رو بعنوان شهر بندری از جایگاه ویژه ای برای تبادل کالاهای تجاری بخصوص برنج برخوردار بود پس از […]

بررسی اصلاح سرشماری شهر رینه

شهرداری شهر رینه لاریجان بالغ بر ۶۰ سال قدمت از سال ۱۳۳۷ بصورت فصلی کار خود را آغاز کرد، این شهرکه قبل از راه اندازی جاده هراز از طریق جاده باریک مال رو بعنوان شهر بندری از جایگاه ویژه ای برای تبادل کالاهای تجاری بخصوص برنج برخوردار بود پس از احداث جاده هراز، در بین روستاهای ییلاقی بخش لاریجان همچنان پر رونق بوده است تا سال ۱۳۴۲ که شهرداری رینه فعالیت های خود را از حالت فصلی بصورت دائمی و ثابت به عنوان اولین شهرداری بخش لاریجان ادامه داد.

محمد خسروی، شهردار شهر رینه لاریجان در گفتگو با سیده آمل درخصوص پروژه های عمرانی شهرش بیان داشت: به دلایل بحران اقتصادی کشور و کاهش میزان درآمدی شهر، تاکنون ما توانستیم بالغ بر ۴۰ درصد از ۲۸ پروژه پیش بینی شده که درقالب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رینه تعریف شده بود را به انجام برسانیم.

شهردار رینه با اظهار امیدواری از اتمام پروژه ها تا پایان سال افزود: تنها خیابان البرز ۸ و کوی دماوند ۹ بیش از ۱۵ هزار متر مربع، هزینه ۳ میلیارد تومان را دربرداشته که خدا را شکر در نیم سال اول به شهروندان تحویل داده ایم.

بررسی اصلاح سرشماری شهر رینه
بررسی اصلاح سرشماری شهر رینه
seyyedeamol.ir

گردشگری و زیبا سازی شهری

وی در ادامه به حوزه گردشگری رینه که از اولویتهای پروژه های شهرداری است پرداخت و گفت: با درنظر داشتن پیاده روسازی و احداث دیواره به طول ۳۵۰ متر با ارتفاع ۴ متر همراه با مالون و بندکشی در محوطه پادگان سابق رینه ۲ و نیم میلیارد برای شهرداری رینه هزینه دربرداشته است.

خسروی با اعلام اینکه محصور نمودن ساختمان آرامستان و غسالخانه نیز هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص داد، اظهار داشت: بحث ساماندهی آبهای سطحی با احداث ۳۰۰ مترجوب و ۲۱۰ متر کانال یکی دیگر ازکارهای مهم بود که در فصل تابستان جهت آماده سازی بستر خیابان برای بارش های زمستانی با مبلغ یک میلیارد تومان به سرانجام رساندیم.

بررسی اصلاح سرشماری شهر رینه

به گفته این شهردار ساعی، شهر رینه با توجه به آب و هوای مناسب هرساله از فصل بهار تا پایان تابستان میزبان تقریبا ۲۰ هزار نفر از هموطنان کشور هست در صورتیکه طبق آمار سرشماری زمستان ۱۳۹۵ جمعیت رینه با ۹۸۲ نفر برآورد شد که این آمار در شرایط بد فصل زمستان و عدم حضور سکنه بدترین میزان آسیب را برای پیگیری پروژه های شهرسازی به عملکرد شهرداری رینه زده است که جا دارد برای سرشماری جدید بعد از ۷ سال درفصل حضور ۶ ماه اول سال ساکنین  اقدام جدی شود.

وی با تاکید براینکه بودجه سرانه سال هر شهرداری براساس تعداد جمعیت هست و دادن آمار کم جمعیتی بر روی همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار خواهد بود، اذعان داشت: این آمار حتی برسهمیه آرد نانوایان شهر و زیبا سازی شهری و کارهای دیگرمان تاثیر بسزایی گذاشته است که حتما باید برای داشتن خدمات بهتر و بیشتر اصلاح شود.

اوراق قرضه ۳ ساله در مقابل اجرای پروژه های بروز

خسروی به پرداخت ۴۵۸ میلیون و ۳۰۰ تومانی درقالب اوراق ۳ ساله از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: این رقم در طول ۳ سال در برابر یک پروژه ۱۰ میلیرد تومانی گزارش شده درصورتیکه کمک های اهدایی دولت از ۳۰۰ میلیون تومان هم کمتر بوده است.

شهردار رینه با گلایه از اینکه این عدد را به ۱۰۰ میلیون تومان درقالب اوراق ۳ ساله بسته اند تصریح کرد: برای تامین بودجه پروژه های عمرانی و شهرسازی در طول یکسال با داشتن اوراق ۳ ساله بسیار ناچیز است.

بررسی اصلاح سرشماری شهر رینه
بررسی اصلاح سرشماری شهر رینه
seyyedeamol.ir

گاز رسانی رینه

وی در بحث گاز رسانی با تقدیر از زحمات دکتر حاجی پور، نماینده منتخب شهرستان آمل، ابراز داشت: با حضور پیمانکار قوی که در این حوزه شرکت داشت توانستیم از منطقه پلور مسافت ۱۶ کیلومتر را به رینه گاز رسانی کنیم و ۴ روستای همجوار رینه نیز تا پایان سال از این خط لوله گاز بهره مند خواهنذپد شد.

بهره وری فدراسیون کوهنوردی از دماوند

خسروی با بیان اینکه متاسفانه قله دماوند هیچ آورده مالی را برای شهر رینه نداشته و متصدی مشخصی هم ندارد،خاطر نشان شد: درمساله آورده های مالی دماوند از طریق صنعت توریسم و  ورزش کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی کشور در تهران حرف اول، برای بهره برداری و برداشت از آورده های مالی را می زند ولی زمان پاکسازی قله دماوند از زباله و حفظ محیط زیست و اطفاء حریق و مشکلاتی از این دست،  شهرداری رینه با حضور سریع باید پاسخگو باشد.

شهردار رینه همچنین با اظهار امیدواری از پیگیری مسئولین،تاکید کرد: در فصل گرما و کوهنوردی هر روزه مقدار ۲۰۰ لیتر آب به محل اقامتگاه کوهنوردان انتقال می دهیم که این خدمات بدون ثبت و آورده شهری برای هموطنان انجام می شود.

دپوی استاندارد زباله در شهر رینه

خسروی تفکیک زباله از مبداء را ازمسائل مهم شهری دانست و اضافه کرد: طبق بازدید و بررسی کارشناسان فن، دپوی زباله و انتقال آن به معدن متروکه قدیمی رینه مناسب و طبق ضوابط محیط زیستی اعلام شده است که می تواند یک نمره مثبت برای این شهرداری باشد

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید