چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34154 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۴۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فراخوان هنرمندان تئاتر به جشنواره شهیده سیدطاهره هاشمی دخترنوجوان بزرگ بانویی که در دوران نوجوانی خود الگوی بی بدیلی از فرهنگ غنی زن مسلمان را با هنرمندی تمام نقش آفرینی کرد. نوجوانی که با گردهم آوری تیمی همسالان خود به تشکیل تعاونی و صندوق جمع آوری کمکهای مالی برای نیازمندان اقدام کرد و بابرپایی کلاسهای […]

فراخوان هنرمندان تئاتر به جشنواره

شهیده سیدطاهره هاشمی دخترنوجوان بزرگ بانویی که در دوران نوجوانی خود الگوی بی بدیلی از فرهنگ غنی زن مسلمان را با هنرمندی تمام نقش آفرینی کرد.

نوجوانی که با گردهم آوری تیمی همسالان خود به تشکیل تعاونی و صندوق جمع آوری کمکهای مالی برای نیازمندان اقدام کرد و بابرپایی کلاسهای خصوصی به بچه های محل، دروس قرآن و ریاضی و علوم را آموزش می داد و همچنین طراحی های او زبانزد همگان بود.

فراخوان هنرمندان تئاتر به جشنواره

سیدامیررضا مدنی، مسئول انجمن تئاتر شهرستان آمل، بعنوان کارشناس بخش تئاتر جشنواره فرهنگی، هنری”طاهاستاره شمال”درگفتگوباسیده آمل: نقش زن در حماسه و مقاومت بخصوص شهیده سیده طاهره هاشمی به عنوان چهره شاخص زن در حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل را از اولویتهای تئاتر این جشنواره شمرد و گفت:  توجـه ویـژه بـه زندگی چهره های برجسـته و مبـارز تاریـخ معاصـر ایـران و جهـان و اقـوام مختلـف ایرانـی و مبـارزۀ آنهـا بـا اسـتکبار، اسـتعمار و اسـتبداد علی الخصوص شهدای حماسه ششم بهمن آمل می تواند چراغ راه نوجوانان امروز باشد.

شرایط شرکت در جشنواره تئاتر خیابانی”طاها ستاره شمالی”

وی سپس به شرایط شرکت در جشنواره تئاتر خیابانی”طاها ستاره شمالی” پرداخت و تصریح کرد: هـرکارگـردان مجـاز بـه ارسـال حداکثـر سـه نمایش است کـه در صـورت تصویـب بیـش از یـک اثـر، فقـط یکـی از آثـار هـر کارگـردان در مرحلـۀ اجـرا مـورد بازبینی قـرار خواهـد گرفت .

به گفته مدنی: فیلم نمایشهای ارســالی بایــد کامــل بــوده و فیلم اجراها در صورت ناقـص بودن از رونـد ارزیابـی کنـار گذاشــته  میشــوند.

وی همچنین اظهار داشت: بــه هریــک از گروههــای  راه یافتــه بــه ایــن بخــش، تــا مبلــغ ۱ میلیون تومان  کمک هزینــه پرداخــت خواهــد شــد.

نحوه ارسال آثار

امیررضا مدنی با تاکیدبر اینکه ارائـۀ مجـوز کتبـی نویسـنده و طـراح اثـر الزامـی اسـت و درصـورت نداشـتن مجـوز، طرح مـوردارزیابـی قـرارنخواهـدگرفت.اذعان داشت: گروه هـای  پذیرفته شـده بایـد آثـار خـود را بـا کیفیـت و تصویربـرداری مناسـب و در قالـب لـوح فشـرده و در ۲ حلقه ارسـال کننـد و همچنین محدودیتـی در اسـتفاده از چنـد دوربیـن وجـود نـدارد .

این کارشناس هنری ادامه داد: مرحله ی بازبینی دراین بخش از طریق فیلم خواهد بود.

مدنی از جوایز بخش تئاترخیابانی به قسمت های کارگردانی، بازیگری مردوبازیگر زن، نویسندگی، طرح و ایده و اثر برگزیده، اشاره کرد و خاطرنشان شد: به منتخبین هرقسمت به ترتیب نفراول، ۱۰‌میلیون ریال به نفردوم،۸ میلیون ریال و به نفرسوم، ۵ میلیون ریال اهداء خواهد شد.  

گاه شمار:

وی مهلت ارسال فیلم نمایش در قالب لوح فشرده را از ۲۰ آبان الی ۲۵ آذرماه اعلام و ابراز داشت: ارزیابی آثاراز از ۲۶ آذر ماه خواهد بود و اجرای آثار منتخب  از اول دیماه صورت می گیرد.

 نحوه ارسال آثار: 

لازم به ذکر است: ارسال دو حلقه لوح فشرده فیلم اثر به آدرس دبیرخانه به همراه ذکر مشخصات کامل گروه شامل نام و نام خانوادگی: کدملی: نام استان و شهر: شماره تماس: کارگردان، بازیگران و عوامل ضروری است

نکات مهم:

 آثـاربرگزیـده جهـت اجـرادربخـش عمومـی دعوت مـیشـوند.اجـرا درایـن بخـش در مکان های مشخص شده جـزو تعهـدات تمامـی گروههـا اسـت.

هرگروه نهایتا دو اجرا خواهد داشت که یکی از اجراها مورد داوری قرار خواهد گرفت.

 

آدرس دبیرخانه: آمل، دانشگاه بنت الهدی، خیابان شیخ فضل الله نوری، ۱۰۰ متر بعد از چهار راه فجر

شماره تماس: ۴۴۲۶۲۲۶۶ ۰۱۱-

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید