دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35204 |
|
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فتنه ای بعنوان شیعه وسنی دانشگاه پیام نور شهرستان آمل بمناسبت ولایت امیر مومنان علی(ع) درنشستی صمیمانه، میزبان دکترمحمد تیجانی سماوی،پژوهشگرادیان توحیدی در عالم ملل و اساتید و هیات علمی دانشگاه های مازندران شد. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل ، دکتر محمد ابراهیم نتاج ریاست دانشگاه پیام نور شهرستان آمل درنشست صمیمانه اساتید و […]

فتنه ای بعنوان شیعه وسنی

دانشگاه پیام نور شهرستان آمل بمناسبت ولایت امیر مومنان علی(ع) درنشستی صمیمانه، میزبان دکترمحمد تیجانی سماوی،پژوهشگرادیان توحیدی در عالم ملل و اساتید و هیات علمی دانشگاه های مازندران شد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل ، دکتر محمد ابراهیم نتاج ریاست دانشگاه پیام نور شهرستان آمل درنشست صمیمانه اساتید و هیات علمی دانشگاههای مازندران بادکترمحمدتیجانی سماوی، پژوهشگر ادیان توحیدی بین الملل، با معرفی شخصیت این دانشمند، عنوان کرد: در مطالعات دوران نوجوانی کتاب ثم اهتدایه (آنگاه که هدایت شدم) استاد تیجانی را مطالعه کردم و احساس دریافت معنوی که از آن داشتم این بود که این کتاب با کتابهای معرفتی از ادیان دیگر تفاوت فاحشی دارد.

فتنه ای بعنوان شیعه وسنی
فتنه ای بعنوان شیعه وسنی
seyyedeamol.ir

نفی حضور تیجانی در فرقه وهابی توسط سران فرقه

وی با اشاره به اینکه درآفریقا از طریق این دانشمند شیعی بالغ بر ۶ میلیون نفر شیعه شدند، تصریح کرد: دعوت ازدکتر محمد تیجانی براساس این بود که ایمان ایشان به تشیع برپایه نحقیق و تفحص و مذاکره درعالم شیعه بود نه بر اساس شیعه موروثی بودن تا جاییکه وهابیها وجود این عالم را در اعتقادات و فرقه خود انکار کردند.

فتنه ای بعنوان شیعه وسنی
فتنه ای بعنوان شیعه وسنی
seyyedeamol.ir

خوش آمدگویی امام جمعه آمل به دکتر تیجانی

همچنین در این نشست حجت الاسلام یعقوبیان، امام جمعه آمل نیز با زبان عربی به این پژوهشگر تونسی خوش آمد گفت و بیان داشت: امروز روز مبارکی است، درمحضردانشمندی هستیم که مباحث کلامی و اعتقادی دارد که با مطالعه کتب مختلف ایشان ۶ میلیون نفر به اسلام سیعی معتقد شدند.

به گفته پیامبر اسلام اگر یک نفر به دست شما هدایت شود ازآنچه که خورشید بر او می تابد ارزشش بیشتر است یعنی او ارزشش از آسمان و زمین برای خالق هستی مقامش آنقدر بیشتر و مهم است که امیدوارم از وجود نازنین این دانشمند در این جلسه بهره کافی ببریم.

پرسش و پاسخ اساتید با تیجانی محقق بین المملی

در ادامه این نشست دکتر تیجانی با پاسخگویی سوالات اساتید به استناد کلام وحی قرآن کریم پرداخت و گفت: آیا مردم فکر می کنند همینکه ایمان آوردند و رها شدند کفایت می کند و رهاشدندومورد آزمایش قرارنمی گیرند؟ بلکه امت مسلمان باتفحص درادیان امتحان الهی را برای معرفت بهتر پشت سر می گذارند.

فتنه ای بعنوان شیعه وسنی

به گفته این پژوهشگر ادیان توحیدی بین الملل: فتنه ای که دشمنان با شایعه پراکنی در خصوص ولایت دامن زندند باعث ایجادمذاهب شیعه وسنی در دین اسلام شد وگرنه مشترکاتی مانند: توحید، نبوت، نماز، روزه، اعتقاد به عدل ومعاد نکات مهمی است که بین دو مذهب شیعه و سنی مشترک هست که تنها اختلاف همین مساله پذیرش ولایت هست که خلفا برخلاف امرالهی برای خود رقم زدند.

تاریخچه مصطلح شدن شیعه و سنی برای اولین بار

وی با تاکید بر اینکه بنده مدت ۳ سال دراین حوزه تحقیق کردم، ادامه داد: کلمه اهل سنت بعد از شهادت امیر مومنین، برای اولین بار؛ با روی کار آمدن حاکمیت معاویه توسط عمروعاص مصطلح شدواهل سنت و اهل جماعت دردوره معاویه باب شد درحالیکه این سنت در واقع سنت قوم بنی امیه هست همان کسانیکه دین و شریعت خدا را به تحریف درآورده و تغییر دادند.

فتوای عمر

تیجانی سماوی خاطرنشان شد:این وصیت پیغمبر اسلام بود که بعد از من ۱۲ امام از قوم قریش می آیند ولی عمر در زمان مرگش عنوان داشت: اگر من می دانستم صالح مولا حنیفه را (که عرب نبود) بر شما مسلمانان امام قرار می دادم و با این نظر این خلیفه دوم خلاف نظر پیغمبر اسلام فتوا داد که حتی بنی امیه بر خلاف همین نظر عمل کردند.

غریبی پیغمبر در وطن

این پژوهشگر ادیان توحیدی بین الملل، اضافه کرد: وقتی در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری با دعوت آقای رفسنجانی در جمع ایرانیان آمدم گفتم فکر نکنید امام رضا(ع) غریب هست بخاطر اینکه باتوجه به کثرت زائران دست به ضریح ثامن الحح نمی رسد و ایشان در بین شیعیان خودش هست، غریب پیغمبر اکرم هست که وقتی حتی به زیارتش درمدینه می روی اجازه نداری به او نزدیک شوی تا ابراز دوستی و مودت کنید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید