دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34062 |
|
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عملکرد بخشدار جوان لاریجان آمل بخشدار لاریجان شهرستان آمل: هدف ما این است که لاریجان از حالت معبر تبدیل به مقصد شود بخش لاریجان با ۸۰ روستا و ۲شهر و ۸روستای بدون کدروستایی، با وسعت جغرافیایی ۱۸۰۰کیلومترمربع دارای پتانسیل بسیاربالای اشتغالزایی دربخش های مختلف صنعتی و کشاورزی، به توجه بیشتری از سوی دولتمردان نیاز دارد. […]

عملکرد بخشدار جوان لاریجان آمل

بخشدار لاریجان شهرستان آمل: هدف ما این است که لاریجان از حالت معبر تبدیل به مقصد شود

بخش لاریجان با ۸۰ روستا و ۲شهر و ۸روستای بدون کدروستایی، با وسعت جغرافیایی ۱۸۰۰کیلومترمربع دارای پتانسیل بسیاربالای اشتغالزایی دربخش های مختلف صنعتی و کشاورزی، به توجه بیشتری از سوی دولتمردان نیاز دارد.

سیدروح الله صابری بخشدار جوان لاریجان از شهرستان آمل درگفتگو باسیده آمل ضمن معرفی این بخش، از مشکلات و برنامه های دردست اقدام خود؛ گفت: به دلیل وسعت زیاد بخش لاریجان که حتی از ۲ استان کشور هم بزرگتر هست ما مشکلات عدیده ای در زمینه پسماند و حفظ محیط زیست و گردشگری داریم.

عملکرد بخشدارجوان لاریجان آمل

وی در ادامه از مدیریت معضل پسماند به تغییر مسیرحمل زباله که از دیرباز با آن مواجه بودند، اشاره کرد وافزود: از گذشته پسماند این بخش پشت تونل ۷ با فاصله کمتر از استاندارد تا رودخانه هراز جمع می شد، باتوجه به وجود مشاغل پرورش ماهی قزل آلا که از بزرگترین تولیدکنندگان ماهی قزل آلا درکشور هست و برای جلوگیری از آسیب زیست محیطی و لطمات به این تولیدکنندگان، اولین کاری که درهمان محل انجام داده ایم به عقب کشاندن زباله ها تا فاصله زیاد از رودخانه هراز بود.

صابری همچنین تصریح کرد: در مرحله بعد معضل دفع زباله طی تعاملاتی که با شهرستان انجام شد ایجاد پایلوت از طریق زباله سوز هست.

بهسازی راههای روستایی بخش لاریجان

بخشدار لاریجان با تاکید بر بهسازی راه های روستایی داخل روستاهای ایراء، گیلاس و هفت تن، ابراز داشت: روکش آسفالت مسیر ۱۶ کیلومتری خارج از روستای لاسم را نیز به پایان رسانده ایم و مرحله زیرسازی آسفالت روستاهای لهر و نمارستاق نیز درحال اجراء است.

به گفته صابری: روستای پلورباجمعیت ۴هزارنفری درتابستان و ۴هزارمسکن بزرگترین روستای بخش لاریجان هست و روستاهای دیگر به دلیل فاصله مسافت از لحاظ جمعیت، کمتراز روستاهای نزدیک از امکانات رفاهی برخوردار هستند که با هماهنگی های لازم برای رفاه آنها نیز اقداماتی را لحاظ کرده ایم.

عدم همکاری فدراسیون کوهنوردی با مسئولین بخش لاریجان و شهرستان آمل

وی وجود قله دماوند دربخش لاریجان را فرصتی مناسب برای توسعه صنعت توریسم دانست و اظهار داشت: از دوسمت، رینه و ناندل می توان به دماوند، این شکوه ایران دست یافت ولی متاسفانه فدراسیون کوهنوردی تهران باتوجه به حضور بالای گردشگران داخلی و خارجی و بهره برداری از آورده های آنها برای شهر رینه جز تحمل حفظ محیط زیست و جمع آوری زباله، کاری برای ایجاد زیرساخت امکانات رفاهی شهر رینه درلاریجان شهرستان آمل نداشته است.

بهره برداری از معادن لاریجان

روح الله صابری  همچنین از بهره برداری شن و ماسه مسالح ساختمانی منابع معدنی این بخش اینگونه گزارش داد: درحال حاضر ۱۲ معدن در بخش لاریجان وجود دارد که ۶ معدن بصورت تعلیق درآمده و ۲معدن ذغال سنگ هم تعطیل هست و تنها ۶معدن دیگر در امر استخراج مسالح ساختمانی فعالیت دارند، همچمین یک معدن سرب و روی نمارستاق نیز در مرحله اکتشافات است.

توسعه کشاورزی در بخش لاریجان

وی از زیرکشت بردن ۴ هزار هکتار زمین زراعی لاسم برای کشت گندم خبر داد و ابراز داشت: لاریجان بستر مناسبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی است که درحوزه محصولات باغی نیزگیلاس بایجان بصورت صادراتی است و اهالی روستای فیره لاریجان هم ۱۰۰ هکتار زمین های خود را زیر کشت محصولات سیفی برده اند و متعاقبا با مشارکت مردمی و دستگاههای دولتی و ستاد اجرایی فرمان امام، شرکت تعاونی مردمی در این روستا هم فعال شد.

لاریجان سبزتز از پیش با انسجام جمعی

بخشدار لاریجان شهرستان آمل با بیان اینکه هدف ما این است که لاریجان از حالت معبر تبدیل به مقصد شود خاطرنشان شد: در بخش لاریجان، ما ۲ شهر داریم که شکرخدا تاکنون شهرداران، مهندس خسروی و مهندس موسوی  تعاملات خوبی را در هنگام بروز حوادث و اعزام آتشنشانی و گروههای امداد و یاری در برنامه های توسعه بخش با بخشداری لاریجان داشته اند که امید است درادامه حفظ این همبستگی شاهد لاریجانی سبزتر از پیش باشیم.

عملکرد بخشدارجوان لاریجان آمل
عملکرد بخشدارجوان لاریجان آمل
تصویربردار : لیلا گلی
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید