شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34307 |
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عضوائتلاف دولت عراق اعلام کرد عضو ائتلاف دولت قانون عراق مدعی شد که در مرحله پیش رو شاهد صدور حکم بازداشت علیه مصطفی الکاظمی به اتهام دست داشتن در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خواهیم بود. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل به نقل از شفق نیوز فاضل موات الزریجاوی، یکی از رهبران ائتلاف […]

عضوائتلاف دولت عراق اعلام کرد

عضو ائتلاف دولت قانون عراق مدعی شد که در مرحله پیش رو شاهد صدور حکم بازداشت علیه مصطفی الکاظمی به اتهام دست داشتن در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل به نقل از شفق نیوز فاضل موات الزریجاوی، یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون عراق گفت که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق اکنون در بغداد و در منطقه خضرا حضور دارد و تحت حفاظت سفارت آمریکا در عراق است.

عضوائتلاف دولت عراق اعلام کرد

وی گفت که در مرحله پیش رو شاهد صدور حکم بازداشت و بازجویی از مصطفی الکاظمی بدلیل دست داشتن درمساله”سرقت قرن”و”ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس” خواهیم بود.

اخیرا محمد حسن جعفر(برادر شهید ابومهدی المهندس) و ۷۶ نفردیگر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق و ضیاء الموسوی، سرپرست اطلاعات نظامی عراق و همچنین سفیر آمریکا دربغداد بخاطرجنایت ترورفرماندهان مقاومت(ابومهدی المهندس و سپهبد شهید سلیمانی) در فرودگاه بین المللی بغداد در دادگاه سوم الکرخ شکایت کردند.

جزئیات ترور

دراین شکایت آمده است که سه متهم اول با هماهنگی متهم چهارم و پنجم دستور ترور فرماندهان پیروزی به وسیله پهپاد در خاک عراق را دادند.

در بخش دیگری از این شکایت با استناد به اظهارات مایک پمپئو آمده است که متهم دوم اعلام کرد که این عملیات از داخل سفارت آمریکا در بغداد مدیریت می شد و یک تیم ویژه اطلاعاتی خودروهایی که برای استقبال از فرماندهان پیروزی می‌رفتند را تعقیب می کرد.

برادرشهید المهندس درشکایت خودآورده است که این امرنقض حاکمیت عراق ودر تضاد با منشور سازمان ملل است.

دراین شکایت بااشاره به نقض قوانین بین المللی وایجاد رعب ووحشت میان شهروندان و همچنین استفاده از سلاح ممنوعه در این جنایت آمده است که ما خواهان انجام تمام اقدامات قانونی علیه متهمان هستیم.

فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواهان بازگشایی ترور در فرودگاه شد

پیش از این فراکسیون پارلمانی صادقون عراق ضمن متهم کردن دولت مصطفی الکاظمی به سرپوش گذاشتن بر جنایت فرودگاه بغداد(ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) خواهان بازگشایی این پرونده و مجازات تمام مسئولان و افرادی شد که در آن دست داشتند.

علی ترکی الجمالی، نماینده این فراکسیون در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه تاکید کرد:تنها چند هفته تاسومین سالگرد جنایت فرودگاه بغداد و ترورفرماندهان پیروزی ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی مانده است.

وی بدون نام بردن از طرف هایی که در این جنایت با دولت آمریکا همکاری داشته اند، خواستار مجازات آن ها شد.

تعلل افسران دولت عراق

این نماینده عراقی گفت که در زمان دولت پیشبرد امور به ریاست مصطفی الکاظمی پنهان‌کاری‌هایی درخصوص این پرونده شد و برخی شواهد نشان می‌دهد که افسرانی در دولت الکاظمی در این پرونده تعلل کردند و بر آن سرپوش گذاشتند.

نماینده فراکسیون صادقون تاکید کرد که مصطفی الکاظمی به تمام سوالات در این خصوص پاسخ نداده است و به نظر می رسد که با آمریکایی‌ها تبانی کرده است.

علی ترکی الجمالی پیش تر نیز دولت الکاظمی را به تعلل در اخراج نیروهای آمریکایی از عراق متهم کرده بود.

همچنین احمدالاسدی، رئیس فراکسیون پارلمانی”السندالوطنی”عراق دولت مصطفی الکاظمی رابه تعلل وسرپوش گذاشتن برجنایت ترورفرماندهان پیروزی(شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) متهم کرده بود.

تاثیر حضور نیروهای خارجی در عملکرد دولت عراق

وی گفت که دولت مصطفی الکاظمی به وعده خود درخصوص اخراج نیروهای خارجی از خاک عراق و در راس آن ها نیروهای آمریکایی عمل نکرد.

الاسدی گفت که جنایت ترور فرماندهان پیروزی که آمریکا مرتکب آن شد، نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می رود و اقدامات اتخاذ شده در این راستا متناسب با حجم جنایت آمریکا نیست.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید