جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34760 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عرضه رایگان گازخودروها محسن جوهری: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی‌ ان جی طرحی را آماده کردیم که مطابق این طرح پیشنهاد عرضه رایگان سی‌ان‌جی به مدت سه‌ سال به همه خودروها داده شده است. گزارش پایگاه خبری سیده آمل:رئیس انجمن صنفی سی ان جی داران با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین […]

عرضه رایگان گازخودروها

محسن جوهری: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی‌ ان جی طرحی را آماده کردیم که مطابق این طرح پیشنهاد عرضه رایگان سی‌ان‌جی به مدت سه‌ سال به همه خودروها داده شده است.

گزارش پایگاه خبری سیده آمل:رئیس انجمن صنفی سی ان جی داران با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین که البته از سوی دولت صراحتا رد شد، اظهار کرد: این موضوع قابل پیش‌بینی بود که دولت در شرایط فعلی اقتصادی کشور چنین تصمیمی نمی‌گیرد و باوجود افزایش مصرف بنزین ومنفی شدن ترازتولید و مصرف بدلیل تبعات تورمی بعیداست دولت از ابزارهای قیمتی استفاده کند. 

عرضه رایگان گازخودروها

وی باتاکید براینکه بارهااین موضوع رامطرح کرده ایم که بهترین راهکاری که می‌توان به‌کار گرفت تا کشور از بحران بنزین نجات پیداکند استفاده و توسعه سی‌ ان‌ جی ودرواقع جایگزینی بیشترسی‌ان‌جی با بنزین است، ادامه داد: برای اینکه تقاضا ایجاد شود لازم است تا خودروسازان تولید را به سمت خودروهای دوگانه‌سوز ببرند و یا اینکه تصمیم مناسبی برای تبدیل رایگان کلیه خودروهای بنزینی و نوسازی ناوگان فعلی داشته باشد.

به گفته این مسئول سوخت: با توجه به ویرایش اخیر مصوبه شورای اقتصاد و عدم رفع مشکلات مصوبه قبلی از جمله در نظر گرفته نشدن منابع برای تبدیل رایگان خودروهای شخصی و تعویض رایگان مخازن فرسوده ناوگان فعلی، بنظر نمی‌رسد در کوتاه مدت اقدامات دولت در این زمینه کارساز باشد.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی اظهارداشت: در همین راستا پیشنهادی را به وزارت نفت برای عرضه رایگان سی‌ان‌جی به مدت سه سال ارائه دادیم که در صورت موافقت با این طرح‌ افزایش قابل توجه تقاضا برای سی ان جی اتفاق خواهد افتاد و پیش بینی ما کاهش مصرف روزانه حداقل ۲۰میلیون لیتربنزین درسال اول جایگزینی سی ان جی خواهد بود.

صرفه اقتصادی سی ان جی

جوهری بابیان اینکه اکنون این موضوع در حد پیشنهاد است که به وزارت نفت ارائه شده است، تصریح کرد: زمانی که سی‌ان‌جی رایگان باشد، مردم تمایل بیشتری برای استفاده از این سوخت دارند، و شخصااقدام به تبدیل خودروهای خود به دوگانه سوز خواهند کرد.

وی افزود:سودآوری این طرح درصورت موافقت دولت ،حدودادومیلیارد دلاردرسال برای کشورمنافع اقتصادی خواهد داشت. و دولت می‌تواند علاوه بر بی نیاز شدن کشور به واردات بنزین، مازاد بنزین تولیدی خود را در صادر کند و ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کند.

ایران بزرگترین منبع گاز دنیا

محسن جوهری همچنین به مزیت‌های صنعت سی‌ان‌جی اشاره و اذعان داشت: ایران بیشترین منابع گاز در دنیا را دارد و  و مشکلی برای تامین گاز وجود ندارد و کمتر از سه درصد از گاز تولیدی کشور برای تولید سی ان جی مصرف می شود.

ظرفیت فعلی سی ان جی داران

 درحال حاضر به دلیل کمبود تقاضا جایگاه های سی ان جی کشور حدود ۲۰ میلیون مترمکعب روزانه ظرفیت خالی دارند. همچنین سوخت‌سی ان جی با توجه به فشار کاری بالا قابلیت قاچاق ندارد.

عدم توجه به جایگاه سی ان جی

جوهری درپایان اظهارکرد: طی سالهای اخیر حق العمل جایگاه داران سی ان جی متناسب با افزایش هزینه ها افزایش نداشته و اکثر جایگاه های سی ان جی‌ به دلیل کارمزد پایین و کمبود تقاضا فاقد صرفه اقتصادی هستند که امیدواریم امسال دولت با تصمیم گیری درست در بخش تقاضا و عرضه از تشدید بحران برای سوخت ملی سی ان جی جلوگیری کند و بر خلاف گذشته نظرات بخش خصوصی مورد توجه قرار دهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید