جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 31918 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی هر ساله افزایش حق بیمه تامین اجتماعی همراه با بازه زمانی طولانی مدت ۳۰ ساله بازنشستگی درشرایط سخت اقتصادی کشور فشار مضاعفی را به اقشار کم درآمد جامعه وارد می آورد. از عمده مطالبات به حق جامعه صیادی کاهش بازه زمانی بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی و تعدیل پرداخت حق […]

ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی

هر ساله افزایش حق بیمه تامین اجتماعی همراه با بازه زمانی طولانی مدت ۳۰ ساله بازنشستگی درشرایط سخت اقتصادی کشور فشار مضاعفی را به اقشار کم درآمد جامعه وارد می آورد.

از عمده مطالبات به حق جامعه صیادی کاهش بازه زمانی بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی و تعدیل پرداخت حق بیمه است.

گزارش واحد خبری سیده آمل: هرساله از اواسط مهرماه نعمت الهی درخوان گسترده دریای خزر در تورصیادان پهن می شود.

نه تنها مردم ۳ استان شمالی بلکه آحاد مردم کشور به امید تامین گوشه ای از جای خالی گوشت گران درسبد کالای خانوار شان چشم به حاصل زحمات صیادان دوخته اند.

ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی
ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی seyyedeamol.ir

حسن علی خاکپور، مدیرعامل شرکت صید ماهی پره انقلاب در فریدونکنار با اشاره به اینکه تا دوسال گذشته ۸۸ سهامدار در این تعاونی به شغل صیادی مشغول بودند اظهارداشت: امروز ازآن ۸۸ صیاد ۷۸ نفر به این کار ادامه میدهند و ۱۰ نفر بعلت کمبود صید و درآمد پایین صیادی و تورم بالای جامعه از این شغل انصراف داده اند.

خاکپور با تاکیدبر اینکه از دولت هیچ نوع حمایت و سوبسیتی دریافت نکرده ایم افزود: همه ادوات صیادی وصید را با هزینه وقیمت بالا و مشارکت صیادان سهامدار از بازار آزاد تهیه می کنیم.

وی همچنین از گرانی تجهیزات ماهیگیری وعدم نظارت و کنترل قیمتها گلایه کرد و ادامه داد: افزایش سالانه حق بیمه تا زمان بازه ۳۰ ساله بازنشستگی برای صیادان کمرشکن شده است که فقط از این تعاونی ماهانه ۵۰ میلیون تومان یعنی نفری ۷۰۰ هزار تومان حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت می شود که جا دارد مسئولین بصورت جدی این معضل بزرگ صیادان را جهت رفع پیگیرباشند.

ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی

کوتاه شدن دلالان با عرضه تولیدات داخل استان

سید عباس مهدیزاده بعنوان ناظر تور دراین تعاونی اضافه کرد: درتهیه و توزیع ادوات صیادی شرکت پره انقلاب صادقانه عمل می شود اما عدم نظارت و مدیریت درست دست واسطه ها را دراین خصوص بازکرده و با بی شرمی تمام ادوات مورد نیاز ما مثل تراکتور، تور، لنج را به ۳ الی۴ برابر قیمت اصلی تحویل می دهند.

این ناظر تور عدم تولیدات داخل استان را از عوامل این معاملات با هزینه بالا دانست و گفت: تور از شرکتی در استان سیستان و بلوچستان توسط دلالان آورده می شود توری که تاسال گذشته کیلویی ۱۰۵هزارتومان بود وبا تخفیف می توانستیم تا ۱۰۰ هزار تومان هم بخریم امسال به کیلویی ۲۵۰ هزار تومان به ما فروخته می شود. همچنین طناب که از استان لرستان و تراکتور از استان خراسان با قیمت ۸۰۰ میلیون و لنج ۵۰۰ میلیون از استانهای جنوبی با هزینه های گزاف توسط دلالان خریداری می کنیم.

ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی

ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی

هاشم محمدی ازصیادان فعال این مجموعه نیز با گلایه از پرداخت ناعادلانه حق بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد: یک بازنشسته مابا۳۰سال سابقه کار درصیدگاه حقوق بازنشستگی اش ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است درصورتیکه همین مدت زمان ۳۰ سال بازنشستگی برای مشاغل دیگر ۷  الی ۱۰ میلیون حقوق بازنشستگی است که از بیمه دریافت می کنند.

این صیاد فریدونکناری از مشکلات دیگر صیدو صیادی به از کار افتادگی صیادان قبل از بازنشستگی اشاره کرد و بیان داشت: از شایع ترین بیماریها دیسک کمر و ناراحتی های قلبی عروقی است که براثر کشش تورسنگین به ساحل برما عارض می شود و اگر صیادی قبل از بازنشستگی ازکار بیافتد چون به سن بازنشستگی نرسیده هیچگونه حقوق ازکارافتادگی و مزایایی به او تعلق نمی گیرد و این ظلمی است بر قشر ماهیگیران جامعه.

ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی

نرخ ماهی به روز

پس از مصاحبه با صیادان سیده آمل سری هم به بازار ماهی فروشان و مکان عرضه و تقاضا رفت فردی بنام ثمار که واسطه بین صید و صیادان و بازار فروش هست با چوب زدن و نرخ گذاری روز ماهی ها را بین غرفه داران ماهی فروش معامله و می فروشد که در اولین روز از صیدماهی کفال این ماهی نوبرانه به کیلویی ۱۱۰ هزار تومان فروخته شد ولی پس از صید چند باره و گذشت یک هفته کفال به کیلویی ۷۰ و ۶۰ هزار تومان رسید

این واسط صیاد و فروشندگان ماهی با توضیح ینکه صیادان به هیچ وجه تمایلی به فروش ماهی سرتور ندارند تصریح کرد: با شروع فصل سرماه و اوایل بهمن ماه نوبت صید ماهی استخوانی سفید است وصیدماهی درسرمای زمستان کاریست طاقت فرسا.

ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی

عدم قدرت خرید مردم

یکی ازمشتریان هم گفت: با توجه به نرخ بالا تمایلی به خرید ماهی نخواهیم داشت و ناچاریم در انتهای شب از ماهی های مانده خریداری کنیم که قیمت ارزانتری به نسبت ماهی تازه دارند

چکیده ای از نتیجه گزارش صید و صیادی 

نکته حائز اهمیت دراین گزارش تعدیل حق بیمه و بازه زمانی ۳۰ سال به ۲۵ سال بازنشستگی است که همه صیادان از ریاست اداره کل شیلات استان و استاندار مازندران و مجمع نمایندگان تقاضا داشتند دراین خصوص مجدانه تلاش و پیگیر باشند و آنچه که آحادجمعیت صیادی ومردم ازوزارت صمت خواستارند، نظارت مستمر بر نرخ کالاها و رفع موانع تولید و تعدبل درقیمت گذاری کالاهای اصلی در سبد معیشتی است.

با این تقاضاها امیداست مسئولین ذی ربط دقت عمل بیشتری بری رضایتمندی اقشار مختلف جامعه داشته باشند.

ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی
ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی
seyyedeamol.ir
ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی
ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی
ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی
ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی
ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی
ظلم تامین اجتماعی به جامعه صیادی seyyedeamol.ir

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید