چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32460 |
|
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

“طبیعت پاک”درپویش مردمی نه به پلاستیک آمل با شعار “طبیعت پاک” در جمع آوری زباله های رها شده طبیعت زیبای منطقه چلاو که با همت بخشداری امامزاده عبدالله آمل، اداره محیط زیست شهرستان، پایگاه مقاومت بسیج دهستان چلاو، شورای اسلامی بخش امامزاده عبدالله و سمن های دوستدارات محیط زیست انجام شد در مازندران بعنوان پایلوت […]

“طبیعت پاک”درپویش مردمی نه به پلاستیک

آمل با شعار “طبیعت پاک” در جمع آوری زباله های رها شده طبیعت زیبای منطقه چلاو که با همت بخشداری امامزاده عبدالله آمل، اداره محیط زیست شهرستان، پایگاه مقاومت بسیج دهستان چلاو، شورای اسلامی بخش امامزاده عبدالله و سمن های دوستدارات محیط زیست انجام شد در مازندران بعنوان پایلوت طبیعت پاک” معرفی شد.

گزارش واحد خبری سیده آمل: از صبح روز جمعه مورخ ۱۰ دیماه ۱۴۰۰ طبیعت زیبای منطقه چلاو به همت دوستداران طبیعت از زباله های رهاشده پاکسازی شد و درپایان اختتامیه ای با حضور مهندس رضایی معاون مدیرکل امور روستایی مازندران برگزار شد.

"طبیعت پاک"درپویش مردمی نه به پلاستیک

در این مراسم معاون مدیرکل امور روستایی مازندران با تقدیر از همه افرادی که در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بصورت میدانی تلاش می کنند، تصریح کرد: حرکتی که امروز در بخش امامزاده عبدالله صورت گرفت می تواندبعنوان پایلوت در سراسر استان الگوسازی شود.

این مسئول استانی به اهمیت تفکیک زباله از مبداء اشاره کرد وگفت: با توجه به تاکید دکتر حسینی پور استاندار مازندران و اهمیت خاصی که در بحث محیط زیست پاک قائل بودند، پاکسازی امروز که به طول ۲۰ کیلومتر در محور چلاو به سمت روستای فیلبند بصورت پایلوت انجام شد در سراسر استان استمرار خواهد یافت.

"طبیعت پاک"درپویش مردمی نه به پلاستیک

“طبیعت پاک”درپویش مردمی نه به پلاستیک

رضایی در ادامه تاکید کرد: حتما عزیزان به دنبال این حرکت ارزشمندپاکسازی محیط زیست و احیای طبیعت زیبا گه بعنوان نعمات الهی محسوب می شود فرهنگ عدم استفاده ازپلاستیکنه به پلاستیک”را درنظر گر فته همچنین استمرار دهند و بحث درختکاری را نیز جدی بگیرند.

وحید رضاییان، ریاست اداره محیط زیست شهرستان آمل در مسیر پاکسازی طبیعت چلاو عنوان کرد: با همکاری بخشداری و شوراهای بخش و دهیاریهای محل، در مسیرهایی که گردش پذیر هست ما سطل های زباله ای را جهت تجمیع زباله قرار دادیم و درکنار آن تابلوهای اطلاع رسانی هم برای تنویر افکار عمومی با سرمایه ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومانی از ۱۰ سال پیش کار کردیم ولی متاسفانه شاهد انباشت زباله درکنار و اطراف این سطل ها هستیم.

داشتن محیط زیست پاک با فرهنگ سازی

ریاست اداره محیط زیست شهرستان آمل به طبیعت زیبایی که از گذشتگان ما بما تحویل داده شد تا از اکسیژن و محیط پاک آن استفاده مفید ببریم اذعان داشت: این طبیعت نسل به نسل گذشته تا بما رسید امیدوارم همه افراد جامعه با فرهنگ سازی و کسب آگاهی از عواقب تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در حفظ و نگهداری زندگی و محیط زیستمان بکوشیم .

بازگشت آلودگی زیستی به جامعه

محمدباقر ضربی، بخشدار امامزاده عبدالله نیز با بیان ایننکه بیشتر محدوده اراضی این بخش بصورت جنگل از منابع طبیعی شهرستان محسوب می شود اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است تا محیط زیستی عاری از زباله داشته باشیم تا در چرخه طبیعی اکوسیستم منطقه، آلودگی های ناشی از رهاسازی زباله به جامعه شهری و روستایی ما بازگشت نکند و افراد جامعه ما به سلامت ادامه زندگی دهند پس دراین رابطه از همه افراد برای داشتن محیط زیستی سالم تقاضا داریم در حفظ آن تلاش کنند.

"طبیعت پاک"درپویش مردمی نه به پلاستیک

 

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید