پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 33139 |
|
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ضرورت اصلاح قوانین اجرایی صنعت ساختمانی همایش ملی صنعت ساختمانی با شعار ” مازندران آباد” و سه محورکاری ۱- بهره برداری از تجارب معماری بومی ایران ۲- شناخت الگوهای پایداری در معماری و شهرسازی ۳- جغرافیا در صنعت ساختمان و حفاظت از محیط زیست آغاز به کار کرد. اختتامیه این همایش روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ […]

ضرورت اصلاح قوانین اجرایی صنعت ساختمانی

همایش ملی صنعت ساختمانی با شعار ” مازندران آباد” و سه محورکاری ۱- بهره برداری از تجارب معماری بومی ایران ۲- شناخت الگوهای پایداری در معماری و شهرسازی ۳- جغرافیا در صنعت ساختمان و حفاظت از محیط زیست آغاز به کار کرد.

اختتامیه این همایش روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۸ لغایت ۱۱ شب با حضور سخنرانان متخصص ملی و بین المللی در امر صنعت ساختمانی با اهداء ۱۱ جایزه به فعالان شرکت کننده به میزبانی آمل برگزار خواهدشد.

به گزارش واحد خبری سیده آمل: بهرام شعبانی، دبیر همایش ملی صنعت ساختمان، از فعالیت دبیرخانه دائمی این همایش با هدف تداوم برگزاری سالانه و ارتقاء گریدعلمی ساخت و ساز منطبق با شرایط اقلیمی مازندران خبرداد و افزود: حضور چهره‌های مطرح کشوری درهمه بخش‌های صنعت ساختمان سازی، کمک شایان توجهی درجهت ارتقای کیفی و پیشرفت کاری مهندسان و پیمانکاران و دیگر فعالان مرتبط با صنعت ساختمان سازی در مازندران خواهد داشت.

وی یکی ازالزامات برگزاری این همایش ملی را جلو گیری از ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییرکاربری های بی ضابطه در زمین‌های غنی برای تولید محصولات کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: ضرورت بروزرسانی در مقررات ملی ساختمان و اصلاح قوانین ساخت و ساز برکسی پوشیده نیست و این همایش می تواند زمینه ای برای ارتقاء آگاهی بخشی مهندسین انبوه ساز و مسئولین مرتبط با توسعه شهری باشد.

بهزادغلامپور،عضو شورای سیاستگذاری همایش ملی صنعت ساختمان از اهداف مهم همایش اینگونه گفت: یکی از هدف‌های مهم برگزاری همایش ملی صنعت ساختمان در شهرستان آمل، تشویق سرمایه گذاران از سراسر کشور برای ساختمان سازی های اصولی با ارائه نقشه‌های جامع و متناسب با جغرافیای خطه سرسبز مازندران است.

وی همچنین بر اجرای درست مقررات ملی ساختمان تاکید و اذعان داشت: پس از گذشت بیش از دو دهه از ابلاغ دستورالعملهای ساخت و ساز ساختمانی هنوز نیاز جدی به بروزرسانی احساس می شود چرا که بخشی از مقررات ملی ساختمان کشور هنوز دچارضعف است که این ضعف‌ها درهمایش جهت اصلاح مواردمشاهده شده باقدرت بیان خواهد شد.

ضرورت اصلاح قوانین اجرایی صنعت ساختمانی

غلامپور درادامه از وجود ایرادات درقوانین صنعت ساختمان سازی کشور ابراز تاسف و عنوان کرد:، نبود دپارتمان ایمنی در سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور به بافت شهرسازی و ساختمانها لطمه خواهدزد، من باب مثال: هیچ مقررات خاصی در جوشکاری ساختمان در استفاده از اسکلت فلزی نداریم و در واقع؛ همایش ملی صنعت ساختمان به دنبال بیان این هدف‌های مهم برای تشکیل این کمبودها وراهکارهای تأثیرگذار هستیم.

پایداری سنخیت صنعت ساختمانی با شرایط اقلیمی

عضو شورای سیاستگذاری همایش ملی صنعت ساختمان با تاکید بر لزوم استمرار برگزاری این همایش‌ها ابراز داشت: با برگزاری همایش‌های در حوزه صنعت ساختمان سازی، مصالح جدید در این صنعت معرفی و قبول و پذیرش آن در ساختمان سازی های جدید نیز از سوی سازندگان و مالکان راحت خواهد شد.

علیرضا ایران دوست نیز در ادامه این همایش اضافه کرد: باید برای افزایش عمر مفید ساختمان‌ها درکشور باید صنعت ساختمان سازی خوب وپایدار داشته باشیم تا عمر سازه‌ها نیز متناسب با این پیشرفت‌ها افزایش یابد.

لزوم رعایت معماری بومی در صنعت ساختمان سازی

ایران دوست، باتاکیدبراینکه متأسفانه اکنون کمتر در ساخت وسازهای ساختمانی شهری وحتی روستایی ضوابط ساختمان سازی از سوی شهرداری‌ها جدی گرفته نمی‌شود، بیان داشت: اکنون نماهای معماری ساختمان سازی درمازندران از بافت سنتی و متناسب با ساختار چند دهه قبل استان فاصله ایجاد شده و نماهای شسته و بتنی به سمت نماهای سنگی و رومی درحال افزایش و اقبال عمومی قرار گرفته که هیچ سنخیتی با اقلیم رطوبتی مازندران ندارد.

خروجی مطلوب همایش در آگاهی بخشی متخصصین معماری

وی، بابیان اینکه سال‌های اخیردرشهر آمل ودیگر شهر های کشور، همه بافت‌ها و محدوده‌های شهری بدون ضابطه و قاعده ساخت وساز انجام و ویلانشینی در شهرها منسوخ شده، از برگزاری و نتیجه این همایش ابراز امیدواری کرد: خروجی و برگزاری همایش ملی صنعت ساختمان با الزام‌هایی به شهرداری‌ها درجهت ایجاد مکان‌هایی برای احیای ویلانشینی سنتی، معماری‌ها در ساخت وسازها متناسب با نوع اقلیم هرشهر احیا شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید