پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34269 |
|
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شناسایی ۸ هزارمعلول درآمل اسفندیاریان: طبق قانون جامع حمایت از معلولین که مصوب نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی درسال ۹۷ هست تمامی دستگاهها را مکلف به اجرای قوانین نموده و کسانیکه از قوانین تمرد کنند در پستهای دولتی، هم جزای نقدی دارند و هم انفصال خدمت تا سایر موارد. شناسایی ۸ هزارمعلول درآمل […]

شناسایی ۸ هزارمعلول درآمل

اسفندیاریان: طبق قانون جامع حمایت از معلولین که مصوب نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی درسال ۹۷ هست تمامی دستگاهها را مکلف به اجرای قوانین نموده و کسانیکه از قوانین تمرد کنند در پستهای دولتی، هم جزای نقدی دارند و هم انفصال خدمت تا سایر موارد.

شناسایی ۸ هزارمعلول درآمل

ریاست بهزیستی شهرستان آمل درگفتگو با سیده آمل از شناسایی بیش از ۸ هزار معلول در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد از معلولین شناسایی شده در شهرستان آمل ماهانه از خدمات مستمر و غیرمستمر این ارگان یاری رسان بهره مند می شوند.

به گفته اسفندیاریان: طبق قانون جامع حمایت از معلولین که مصوب نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی درسال ۹۷ هست تمامی دستگاهها را مکلف به اجرای قوانین نموده و کسانیکه از قوانین تمرد کنند در پستهای دولتی، هم جزای نقدی دارند و هم انفصال خدمت تا سایر موارد.

نامناسب بودن مبلمان شهری گلایه معلولین

این بانوی فعال اجتماعی در ادامه تصریح کرد: آن چیزی که خیلی مهم هست گلایه معلولین ما در بحث مناسب سازی مبلمان شهری استکه مبلمان فضای شهری ما برای معلولین حتی افراد سالم ولی سالمند و افراد کم توان مناسب نیست که مسئولین ذی ربط ادارات باید فکری برای رفع این چالش کنند.

بجای ترجم امکانات مناسب مهیا کنیم

ریاست بهزیستی شهرستان آمل با تاکیدبراینکه معلولین ما نیاز به ترحم ندارند، ادامه داد: امیدواریم مسئولین و مردم به این آگاهی برسند بجای ترحم امکانات رفاهی و اجتماعی این عزیزان را فراهم کنیم تا مشارکت اجتماعی آنها به لحاظ سلامت روان به مخاطره نیافتد.

وی همچنین اظهار داشت: این عزیزان به ما ثابت کرده اند، درهمه عرصه های ورزشی، علمی و هنری جزو نخبگان هستند.

فعل خواستن با اراده قوی معلولین صرف شد

اسفندیاریان افزود: ما در شهرستان آمل قهرمان پارالمپیک بین المللی داریم. پس معلولین با اراده خود در عمل به ما نشان دادند درصورت وجود امکانات فعل خواستن را به درستی صرف می کنند.

قوانین استخدامی معلولین

رئیس بهزیستی آمل به قانون استخدامی معلولین درسازمانها و دستگاههای اداری اشاره و بیان کرد: قانون دستگاههای اداری موظف به استخدام ۳ درصد شرکتی، پیمانی و قراردادی معلولین نموده است.

خدمات درمانی و حمایتی بهزیستی از معلولین

وی با طرح این سوال که آیا این موارد برای رفاه و ادامه زندگی معلولین ما به درستی تعریف و عملیاتی شد؟ اضافه کرد: متاسفانه خیر چنین چیزی را ما شاهد نیستیم.

کبری اسفندیاریان با اعلام فعالیت ۷ مرکز روزانه جهت خدمات دهی به معلولین شهرستان اذعان داشت: این مراکز عبارتند از نگهداری و آموزش بیماران اعصاب و روان، مرکز ذهنی زیر ۱۴ سال، مرکز توانبخشی فجر، مرکز جامع سالمندان که با خدمات هوم ویزیتhome viset  باتیم پزشکی به سالمندان کم توان که نمی توانند به پزشک مراجعه کنند سالمندان را تحت کنترل پزشکی دارند.

رئیس بهزیستی آمل همچنین با معرفی مرکزاختلالات طیف اوتیسم به مراکز مثبت زندگی پرداخت و عنوان کرد: از سال ۹۹ شهرهای کوچک و روستاهای دورافتاده صعب العبورتحت پوشش خدماتی بهزیستی قرار گرفتند که درحال حاضر شهرهای دابودشت و امامزاده عبدالله از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

وی با اشاره به خدمات مراکزCBR  مبتنی بر خدمات جامع توانبخشی را در روستاهای دورافتاده صعب العبورتمامی معلولین این مناطق از جمله روستاهای بخش لاریجان را تحت پوشش خود قرار داده اند.

ریاست بهزیستی شهرستان آمل درپایان از ارائه خدمات تسهیلات بانکی ۴ درصد اینگونه بیان داشت که: این تسهیلات شامل وام بلاعوض مسکن برای آن دسته از عزیزانی است که بضاعت مالی ندارند و همچنین تسهیلات دانشجویی وتحصیلی و ایاب ذهاب برخی از این قشرآسیب پذیر جامعه هست.

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید