شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36756 |
|
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شاخص های راهداری درآمل جاده مواصلاتی هراز بعنوان یکی از شاهراه های ملی درترانزیت بین المللی، بسیار حائز اهمیت هست. اهمیت این جاده با توجه به مناطق مسکونی بخش لاریجان شهرستان آمل وتردد شهروندان این شهرستان دوچندان شده است که با پیگیری فرماندار ویژه شهرستان آمل و نماینده منتخب، رضا حاجی پور جلسات استانی در […]

شاخص های راهداری درآمل

جاده مواصلاتی هراز بعنوان یکی از شاهراه های ملی درترانزیت بین المللی، بسیار حائز اهمیت هست.

اهمیت این جاده با توجه به مناطق مسکونی بخش لاریجان شهرستان آمل وتردد شهروندان این شهرستان دوچندان شده است که با پیگیری فرماندار ویژه شهرستان آمل و نماینده منتخب، رضا حاجی پور جلسات استانی در فرمانداری آمل برای پیگیری مطالبات مردمی برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون راهداری حمل ونقل جاده ای مازندران درجلسه هماهنگی امورعمرانی شهرستان آمل درفرمانداری این شهرستان به مهمترین برنامه های شاخص این سازمان برای شهرستان آمل درسال ۱۴۰۳ اشاره وعنوان کرد: طبق مجوزهایی که قانونگذاربرای صدورتاسیسات زیر بنایی مثل آب، گاز، برق تعریف کرد این نوار از حریم قانونی تاسیساتی راه عبور می کند که با درنظرگرفتن شرایط تپوگرافی محورهراز وجود کوههای البرز؛ دست رسی به امکانات و ارائه خدمات را سخت می کند.

شاخص های راهداری درآمل

محسن محمدنژاد ادامه داد: اداره کل راهداری با توجه به مجوزهایی که از سازمان دارد می تواند مجوز حفاری در انتهای حریم راه را برای شرکت گاز را برای قطرلوله هایی کمتر از ۴ اینچ صادرکند.

وی همچنین بیان داشت:برای حفاری لوله گذاری لوله هایی با قطر بیشتراز ۴اینچ باید سازمان راهداری مجوز صادر کند.

به گفته محمدنژاد با توجه به اینکه طرح ۴بانده کردن و تعریض جاده هراز در دستور وزارت راه بود بین مشاورشرکت پیمانکار و شرکت گاز توافق نامه ای در جلسه مذکور نهایی شد که پس از تکمیل مفاد آن به سازمان راهداری استان ارسال می شود.

تسریع مجورهای اجرایی با پیگیری نماینده

معاون راهداری حمل ونقل جاده ای مازندران به پیگیری مجدانه دکتر رضاحاجی پور در این خصوص، اشاره و اظهار داشت: ازطریق پیگیری نماینده منتخب شهرستان آمل می شود در اخذ مجوزها تسریع داد.

وی بااعلام اینکه ازپروژه های شاخص درمحوراستراتژیک هراز ۲مسیر در دست اقدام هست، بیان کرد: بین تونل ۱و۲ منطقه پنجاب با پیش بینی اعتبار۱۰۰ میلیارد تومان در مسیر مستعد ریزش کوه پروژه احداث گالری برای حفظ امنیت مسافرین به اجرا درخواهدآمد.

روکش ۲ مرحله ای آسفالت هراز

محمدنژاد خاک برداری وعملیات اصلاح پیج پارسیان را ازدیگر پروژه های هرازدانست و اذعان داشت: بااعتبار  ۱۵۰ میلیاردتومان ۵۰% از روکش آسفالت محورهراز که از برنامه های ۲ساله ما بود به انجام رسیده که سال جاری ۵۰ % باقی مانده عملیاتی خواهدشد.

متولی نگهداری راهها

معاون راهداری حمل و نقل جاده ای مازندران با تاکیدبراینکه اداره کل راهداری متولی نگهداری راههاست اضافه کرد: بحث تعریض محورها را اداره راه و شهرسازی بعهده دارد که بعد ازاصلاح و تعریض ۲محور آمل به چمستان و آمل به جاده قدیم بابل بحث نگهداری از این محورها بعهده راهداری خواهدبود.

تاکید حاجی پور بر همبستگی کاری دستگاههای اجرایی

نماینده آمل نیز با تاکیدبراینکه؛ باید همه پای کار باشیم و اول هم از خودمان شروع کنیم و توپ را در زمین دیگری نیاندازیم گفت:میدان هزار سنگر ظرف ۱۶ ماه با تلاش همه ارگانها احداث شد .

رضا حاجی پوردرخصوص جاده چمستان تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که مردم در رفاه باشند و اصلاح تعریض جاده آمل به چمستان از مطالبات مردمی و جزء امکانات اولیه حقوق شهروندی هست.

وی در ارتباط با وضعیت میدان هزارسنگرمی گوید:بستر اگر فراهم باشد دیگر مهندسین ساخت و ساز قدر شهرستان به شهرهای دیگر کشور نمی روند بلکه در شهرسازی شهرستان کمک حال مسئولین خواهندبود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید