شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34367 |
|
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سمایی تاثبت سماء ایاز نان حلال صنعتگری پدر و شیرپاک مادرکه از نواهای کلام وحی درکلاسهای قرآن متبرک می شد از او استادی چیره دست خلق کرد که با لمس هر سازناکوکی خالق نوایی دلنشین شود. هاشم ایازمتخلص به “مجید” درگفتگویی دوستانه با سیده آمل آشنایی اش با سازهای بادی سپس زهی را به دوران […]

سمایی تاثبت سماء ایاز

نان حلال صنعتگری پدر و شیرپاک مادرکه از نواهای کلام وحی درکلاسهای قرآن متبرک می شد از او استادی چیره دست خلق کرد که با لمس هر سازناکوکی خالق نوایی دلنشین شود.

هاشم ایازمتخلص به “مجید” درگفتگویی دوستانه با سیده آمل آشنایی اش با سازهای بادی سپس زهی را به دوران دبستانی خود بیان کرد و گفت: دوران پنجم ابتدایی زمان ما بسیار متفاوت با بچه های سردرگریبان گوشی های همراه این دوره بود.

مجید همچنین افزود: تمام هیجان زندگی من حضور در هیئات مذهبی و گروههای موسیقایی دسته روی آقا ابا عبدالله درتکایا بود.

یادگیری نزد اساتید فن

وی مشوق اصلی این حضور را درابتدا پدر و بعد مادر معرفی کردو اظهار داشت: از همان دوران کودکی با حضور در این برنامه ها گوشم به نوا و نت های موسیقایی آشنا شد و اولین آموزش سازم ترمپت را نزد استاد شاملو یادگرفتم.

ایاز ادامه داد: بعدازترومپت علاقه ام به نواختن سنتور گرایش پیداکرد و نزد استاد خسرو خلدبرین سنتور را آموختم.

به گفته این استاد چیره دست، همزمان با تحصیل و اخذ کارشناسی روابط عمومی، سالیان سال به آموختن ادامه داد تا جایی که درحال حاضر، بالغ بر ۴۰ شاگرد درکلاس های سازهای مختلف بادی و ضربی و زهی نزد او مشغول به یادگیری هستند.

سمائی تاثبت کتاب ایاز

هاشم ایاز که هم اکنون بازنشسته سازمان کمیته امدادامام خمینی هست برای تکمیل هنر موسیقایی خود به دنبال آموختن اوزان شعری رفت و قافیه و عروض را ازبر شد تا جاییکه منظومه ای از اشعار عارفانه بروزن شعرهای مولانا و حافظ و اشعاری هم به زبان فورکلور محلی مازنی سروده است.

ایاز متخلص با نام مجید در این گفتگو تصریح کرد: تمام این اشعار که در ۲ قالب شعری سروده ام را در مجموعه ای گردآورده ام و اگر خدابخواهد آن را با نام ((سماء ایاز)) به چاپ خواهم رساند که اکنون نیز مراحل اولیه و مقدماتی آن به انجام رسیده و بزودی شاهد رونمایی از این مجموعه خواهیم بود.

سمائی تاثبت کتاب ایاز
سمائی تاثبت کتاب ایاز seyyedeamol.ir

یاد ایام و انجمن بوم سرود آمل

وی درپایان به رسم یادبود از پسرعموی خود که از فعالان عرصه فرهنگ و هنر مازندران بود یادکرد و ابراز داشت: حشمت الله ایاز در معرفی این استان نقش موثری داشت و دراین خصوص کتابی را به رشته تحریر درآورد که با همکاری هم انجمن بوم سرود شهرستان آمل را راه اندازی کردیم و علاقمندان به فرهنگ هنر ادب پارسی را دراین انجمن به گردهم آوردیم باشد این انجمن از ما برای آیندگان به یادگار ماند.

سمائی تاثبت کتاب ایاز
سمائی تاثبت کتاب ایاز seyyedeamol.ir
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید