شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32145 |
|
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سامون در۴بخش عکاسی رونمایی شد به همت حوزه هنری استان مازندران آیین رونمایی از کتاب عکس سامون بمناسبت هفته بزرگداشت مازندران با حضور خانواده شهید دانش آموز منوچهر نصیری از روستای ازباران شهرستان فریدونکنار و جمعی از عکاسان این استان در سالن اجتماعات حوزه هنری ساری برگزارشد. گزارش واحد خبری سیده آمل:مهدی معصومی گرجی مسئول […]

سامون در۴بخش عکاسی رونمایی شد

به همت حوزه هنری استان مازندران آیین رونمایی از کتاب عکس سامون بمناسبت هفته بزرگداشت مازندران با حضور خانواده شهید دانش آموز منوچهر نصیری از روستای ازباران شهرستان فریدونکنار و جمعی از عکاسان این استان در سالن اجتماعات حوزه هنری ساری برگزارشد.
گزارش واحد خبری سیده آمل:مهدی معصومی گرجی مسئول حوزه هنری مازندران با تقدیر و تشکر از هنرمندان عکاس این استان بیان داشت: فراخوان جمع آوری مجموعه آثار عکاسان مازنی درکتاب “سامون”باعث شدعکاسان خوبی را کشف کنیم.
وی تعداد ارسال عکس برای ثبت در کتاب عکس سامون را ۳ هزاراثر از ۵۹ عکاس اعلام و ادامه داد: طی روزها گفتگو و کاری کارشناسانه درموضوعات مختلف ۱۵۷اثردر۴ بخش بعنوان عکس های برتر در کتاب سامون به یادگار ثبت شد.
معصومی گرجی با اشاره به پتانسیل بالای مازندران از منابع طبیعی و انسانی تصریح کرد: کتاب سامون در واقع یک دایره المعارف مصورکوچک از زیست بوم مازندران هست که می توان با توجه به ظرفیت بالای استان آن را به کتاب‌های سامون ۱ _۲ _۳ و… ادامه داد.

سامون در۴بخش عکاسی رونمایی شد
سامون در۴بخش عکاسی رونمایی شد

سامون در۴بخش عکاسی رونمایی شد
این کارشناس حوزه فرهنگ و هنر مازندران خاطرنشان شد. ما در ۴ بخش مناظر طبیعی، آیین و رسوم مازندران، معماری و کشاورزی سامون را با کیفیت عالی برای ماندگاری فرهنگ و آیین بومی آن به چاپ و انتشار رساندیم
وی با بیان اینکه بیشتر عکسها از روستاهای مازندران بود تاکید کرد: شهرهای مازندران هم از ظرفیت‌های خوبی برای حفظ آثار برخوردار است که در سامونهای بعدی به آن توجه خواهدشد.
مهدی معصومی گرجی در پایان با اظهار امیدواری از همکاری بیشتر مسئولین استان درعرصه فرهنگ ‌و هنر اظهارداشت: فرهنگ مازندران واقعا مظلوم واقع شده و می توان فرهنگ جامعه را با هنرنجات داد.
مسئول حوزه هنرمازندران اضافه کرد:کارهنرمند تلنگر به جامعه است آن زمانی که خود به تعالی رسیده و آن تعالی را به جامعه خود بازتاب دهد تا جامعه با فرهنگ مناسب بوجود بیاورد.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب عکس سامون از زحمات عکاس هنری مطبوعات بهروز خسروی برای ماندگار نمودن عکس شهیددانش آموز عبدالله نصیری در یادواره شهدای روستای ازباران فریدونکنار و خانواده آن شهید قدردانی شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید