سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-07
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36146 |
|
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

زمین کشاورزی میراث ماست حجت الله عصمتی: من به هیچ وجه نمی گذرم و به هیچ وجه نمی گذارم، مدیری کارمردم را گره بزند و چرخهای اقتصاد واحدهای تولیدی شهرستان درحال فعالیت باشد، نیروی کار؛ نان بخورد، آب و گاز آن را قطع کنند؟ سریع آن مدیر را ازکاروان خدمت پیاده اش می کنیم. به […]

زمین کشاورزی میراث ماست

حجت الله عصمتی: من به هیچ وجه نمی گذرم و به هیچ وجه نمی گذارم، مدیری کارمردم را گره بزند و چرخهای اقتصاد واحدهای تولیدی شهرستان درحال فعالیت باشد، نیروی کار؛ نان بخورد، آب و گاز آن را قطع کنند؟ سریع آن مدیر را ازکاروان خدمت پیاده اش می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان آمل، جلسه شورای جهاد کشاورزی شهرستان آمل را بسیار مهم و محوری دانست وافزود: از آنجایی که تخصص بنده دربخش کشاورزی است پیگیررفع موانع و مشکلات این حوزه تولیدی دراقتصاد کشور هستم.

سیاستگذاریهای غلط و رکود مازندران

به گفته حجت الله عصمتی: درسنوات دور زمان دولت آقایان هاشمی و موسوی، بدلیل کشاورزی بودن مازندران، فعالیت صنعت در این استان ممنوع شده بود که بهمین بهانه صنایع مادر رشد چندانی درمازندران نداشته و این استان ضربه اقتصادی سنگینی دید.

وی بابیان اینکه بعداز دولت احمدی نژاد این محدودیت و ممنوعیت برداشته شد، ادامه داد: باتوجه به سیاستگذاریهای غلط آن زمان روسای کمیسیون کشاورزی مجلس از استانهای کویری بودند که سبب اعتراض مازندرانیهاشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان آمل، تصریح کرد: وقتی مازندران هم سطح زیرکشتش و هم عملکردش در تناژ از واحد سطحش بیشتر است، اصلا وزارت جهادکشاورزی باید در ۳ استان شمالی کشورفعال باشد.

تغییر رویکرد دولت سیزدهم

عصمتی به برنامه ریزی های غلط درسنوات دور اشاره کرد وگفت: پایه ریزی آن اشتباهات همچنان بر وضعیت کشاورزی منطقه تاثرگذاراست، اما با ورود دولت سیزدهم درهمین مدت ۲ سال و اندی ۴،۱ درصد افزایش رشد اقتصادی داشته وما شاهد اصلاحات اساسی دربخش کشاورزی هستیم.

وی عنوان کرد: استاندار مازندران در بخشهای اقتصادی کارنامه بسیار مناسبی دارد تا جاییکه برای این استان با هدفگذاری رشد۸ درصدی قسمت عمده ای از برنامه های دولت در بخش کشاورزی را محقق کرده است.

این معاون فرمانداری شهرستان آمل با اعلام اینکه بارها شنیده ایم که استاندار درسخنانش گفته که آمل به تنهایی می تواند رشد ۸ درصدی اقتصاد استان را محقق کند، اذعان داشت: این گفته بجهت این است که آمل در بخش کشاورزی، سطح زیرکشت محصولات باغی، در منطقه لاریجان با گیاهان دارویی، بخش دام و طیور، بخش شیلات و آبزی پروری، از ظرفیت های بسیار خوبی بهره منداست که با یک برنامه ریزی دقیق می تواند آن انتظار را به وقوع برساند.

رشد چشمگیر اقتصاد مازندران

عصمتی اضافه کرد: طبق گزارشی از دشت سرآمل، ۱۰۰۰ میلیارد تومان سبزیجات و صیفی جات برداشت شد.

وی همچنین اذعان داشت: عملکرد بخش خصوصی و دولتی آمل در یکسال اخیر مبلغ ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص به بخش کشاورزی می شد که رقم قابل توجهی است که متاسفانه از برنامه ریزی غیرکارشناسانه بود و اگر برنامه ای دقیق داشتیم قطعا نتیجه ای مطلوب ترعاید مردم می شد.

عملکرد بد آبخیزداری آمل

عصمتی با گلایه ازعملکرد اداره آبخیزداری تاکیدکرد: بنابه دلایل مسئولیتی این اداره باعث شد تا نتواند به همه امورات آبخیزداری شهرستان آمل رسیدگی شود.

 معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان آمل بیان کرد: تولیدکننده ما نباید دغدغه داشته باشد، ازطرفی می گوییم رشداقتصادی، ولی از آن طرف نهاده نباشد، سوخت نباشد، برق نباشد چگونه این اقتصادشکوفا شده و رشد داشته باشد؟

برخورد جدی با مدیران متخلف

حجت الله عصمتی: من به هیچ وجه نمی گذرم و به هیچ وجه نمی گذارم، مدیری کارمردم را گره بزند و چرخهای اقتصاد واحدهای تولیدی شهرستان درحال فعالیت باشد، نیروی کار؛ نان بخورد آب و گاز آن را قطع کنند؟ سریع آن مدیر را ازکاروان خدمت پیاده اش می کنیم.

جلوگیری از فساد اداری

وی ادبیات دولت سیزدهم را با گفتمان خدمت اعلام و خاطرنشان کرد: تمام تاکید این دولت بر رشدو توسعه تولید داخلی و معیشت مردم هست و برای اینکه فساد اداری کم شود گزارشات اداری از درگاه الکترونیکی باید به ثبت برسد.

زمین کشاورزی میراث ماست

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان آمل تغییرکاربری اراضی را تهدید اقتصادی عنوان کرد و ابراز داشت: جهادکشاورزی با تیم قوی به تنهایی دربرخورد با مافیای زمین خواری را ندارد که در این حوزه بخشداران باید به کمک این تیم بیایند چراکه خط قرمز ما حفظ اراضی کشاورزی و باغداریست و در صورت تغییرکاربری هیچ مماشاتی نخواهدشد.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید