یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-05
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 35485 |
|
تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

راز ماندگاری اشکواره حسینی احسان آهنگر: راز ماندگاری جریانها درمردمی بودن آن است. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در مراسم رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی اشکواره حسینی درفرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با تقدیر از زحمات حسین جوادی آملی بعنوان بانی برگزارکننده اشکواره حسینی بیان […]

راز ماندگاری اشکواره حسینی

احسان آهنگر: راز ماندگاری جریانها درمردمی بودن آن است.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در مراسم رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی اشکواره حسینی درفرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با تقدیر از زحمات حسین جوادی آملی بعنوان بانی برگزارکننده اشکواره حسینی بیان داشت: یادی کنیم از امام راحل، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و امنیت و مدافع حرم که بخش ارزنده ای از این اشکواره مختص به شهدای مدافع حرمی است که باز هم در این زمینه پرچم آملیها در استان و کشور بالاست.

نام امام حسین مغناطیس شمع وجود محبین

به گفته آهنگر: خاصیت کاربرای امام حسین همین است که هرجا اسم امام حسین باشد، با جاذبه مغناطیسی همه درکنار هم جمع می شوند و کارها سامان می گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: بزرگترین رسالت ما بعنوان دستگاههای فرهنگی همین است که با آماده سازی بستر، نقش آفرینی مردم را درعرصه های ارزشمند مذهبی ارزنده کنیم.

رسالت هیات محبین آل طاها ازآمل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: هیئات مذهبی یکی از حوزه های نقش آفرینی مردم درترویج فرهنگ عاشوراست وهیات معظم محبین آل طاها که امروز بیرق برگزاری اشکواره حسینی را برای ششمین سال بلند کرد و سال به سال هم شاهد گسترش آن هستیم یکی از همان جریان سازی مردمی هست که درجهت ترویج فرهنگ عاشورا درحال تلاش است.

اهمیت حضورمردم درجریانهای هنری

احسان آهنگر با تاکید براینکه راز ماندگاری جریانها در مردمی بودن آن است، عنوان کرد: اگر این جریان را حاکمیتی کنیم؛ مطمئن باشید هیچ ماندگاری نخواهد داشت.

وی بااعلام اینکه ابزارهنربشدت موردتاکیدمقام معظم رهبری است، ابرازداشت: باتوجه به منویات رهبری اگرمی خواهیم امروز موضوع و مطلبی ماندگار و در بین مردم نهادینه شود سعی کنید از ابزار هنر استفاده کنیم و اشکواره حسینی خیلی خوب و دقیق حق این مطلب را در مسیری درست ادا کرد و این خیلی مهم است.

راز ماندگاری اشکواره حسینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه می گوید: من اعتقاد دارم، ۲ ویژگی این اشکواره را ماندگار خواهدکرد که اول اتصال آن به فرهنگ عاشورایی است و دوم نگاه تیزبینانه ای که عوامل برگزاری این اشکواره در استفاده از ابزار هنر دارند.

آهنگر درپایان تاکیدکرد: بااهتمامی که دردوستان برگزار کننده این اشکواره می بینم این اشکواره سال به سال بهترخواهدشدو افرادبیشتری را درگیرخود خواهدکرد تا آن جریان سازی که مد نظر است با این رویداد فرهنگی به وقوع خواهد پیوست.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید