پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 12839 |
|
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل ، شکرالله حسن‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آمار واجدین شرایط در هر شهرستان استان مرکزی افزود: آمار واجدین شرایط در شهرستان اراک ۴۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر، آشتیان ۱۳۳۰۰، تفرش ۲۰۶۳۱ ، خمین ۸۲۹۵۱، خنداب ۴۳۸۴۸، دلیجان ۳۳۶۶۷، زرندیه ۴۱۵۶۴، ساوه ۱۷۷۸۵۰، شازند ۹۰۲۷۷، فراهان ۲۲۰۶۵، […]

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل ، شکرالله حسن‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آمار واجدین شرایط در هر شهرستان استان مرکزی افزود: آمار واجدین شرایط در شهرستان اراک ۴۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر، آشتیان ۱۳۳۰۰، تفرش ۲۰۶۳۱ ، خمین ۸۲۹۵۱، خنداب ۴۳۸۴۸، دلیجان ۳۳۶۶۷، زرندیه ۴۱۵۶۴، ساوه ۱۷۷۸۵۰، شازند ۹۰۲۷۷، فراهان ۲۲۰۶۵، کمیجان ۲۹۶۹۵، محلات ۳۹۲۶۵ نفر است.

وی در ادامه گفت: براساس اعلام ستاد انتخابات کشور ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ واجد شرایط حضور در انتخابات مورخه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی هستند و آمار رای اولی‌های استان مرکزی نیز ۲۳ هزار و ۶۹ نفر است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در خصوص شعب اخذ رای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: آمار شعب اخذ رای برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی ۱۴۲۰ شعبه اخذ رای است که از این تعداد ۵۵۱ شعبه شهری و ۸۶۹ شعبه اخذ رای روستایی است و از این تعداد ۱۳۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و ۲۱ شعبه اخذرای سیار هستند.

وی با یادآوری برگزاری انتخابات در شهرهای خمین و ساوه به صورت الکترونیکی گفت: در خمین با ۴۹ شعبه اخذ رای و ساوه با ۶۹ شعبه اخذ رای که در مجموع ۱۱۸ شعبه اخذ رای خواهد بود، تمامی پروسه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

حسن بیگی اظهار کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری در کل استان ۱۰۷۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد ۵۵۲ شعبه اخذ رای شهری و ۵۱۸ شعبه اخذ رای روستایی است و در یک تقسیم بندی دیگر از این تعداد ۷۰۷ شعبه ثابت و ۳۶۳ شعبه سیار هستند.

وی به مدارک لازم برای حضور در شعب اخذ جهت رای واجدین شرایط نیز اشاره کرد و گفت: برای رای دادن و حضور در پای صندوق رای طبق قانون اصل شناسنامه و کارت ملی لازم است. البته افرادی که کارت ملی دارند حتما آنرا به همراه داشته باشند که کار اخذ رای را تسهیل خواهد داد ولی افرادی که کارت ملی ندارند حتما باید شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.

حسن بیگی در ادامه گفت: در روز انتخابات ادارات ثبت احوال در کل استان فعال هستند و اگر رای دهندگان مشکلی در شناسنامه و گرفتن شماره ملی داشته باشند می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال کد ملی خود را از طریق برگه‌های پیش بینی شده ثبت احوال دریافت کنند.


 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید