درسوگ صاحب لوح معرفتی عبدالله حسن زاده آملی یادگارعلامه ذوافنون حسن زاده آملی در دومین سالگرد ارتحال پدر بیان داشت: اگر امروز به ظاهر علامه درمیان ما نیست و ما دستمان از او کوتاه است، حداقل ۲ میراث گرانبها برای ما بجا گذاشتند که یکی آثار فاخر و گرانبهایی است که در علوم ماوراء نظیر […]
درسوگ صاحب لوح معرفتی
عبدالله حسن زاده آملی یادگارعلامه ذوافنون حسن زاده آملی در دومین سالگرد ارتحال پدر بیان داشت:
اگر امروز به ظاهر علامه درمیان ما نیست و ما دستمان از او کوتاه است، حداقل ۲ میراث گرانبها برای ما بجا گذاشتند که یکی آثار فاخر و گرانبهایی است که در علوم ماوراء نظیر ندارد و دوم شاگردان معظم و بزرگوار که امروزنیز از محضر آنها استفاده بردیم. و آنچه که علامه ما را خشنود خواهد ساخت که سبب رستگاری ما هم خواهدشد، استفاده از این ۲ میراث هست.
به گزارش پایگاه خبری سیده آمل:دردومین سالگرد سوگ عالم ربانی حسن زاده آملی که با حضور مسئولین کشوری و استانداری مازندران، فرمانداری شهرستان آمل و هیات همراه و دلدادگان برحقش در روستای ییلاقی ایرا برگزارشد پس از خوش آمدگویی پسرعلامه حسن زاده آملی، حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی از شاگردان علامه حسن زاده آملی به صفات برجسته استادپرداخت و گفت: کشاندن مردم از غیبت به حضور هنرنیست، بلکه آمادگی مردم برای حضور به غیبت خیلی مهم است.
خصوصیات علامه حسن زاده آملی
به گفته عباسی خراسانی: افتخار ملت ایران و مردم آمل، علامه حسن زاده آملی ما، مظهر سمیع و بصیر بود.
وی همچنین ادامه داد: صاحب لوح محفوظ معرفتی حضرت علامه حسن زاده آملی بود، یعنی حضرت علامه عبور دهنده مشکلات مملکتی، ارتباط بین حکیم مطلق سیاست مدن داشت.
این شاگرد متواضع افزود: حضرت استاد نگهدارنده علمی و عملی قرآن بود، که از بصیرت شروع کردو مطالب نظری را با بصیرت دید.
درسوگ صاحب لوح معرفتی
حجت الاسلام هادی عباسی خراسانی اذعان داشت: اگر دیگران گاهی وقتها با قلم، برهان را می نوشتند، استاد ما با عصای عرفانش حضور داشتند و با قلم عرفانش مطالب را بیان می کرد.
منشآت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی
وی در ادامه به منشآت علامه حسن زاده آملی اشاره و ابراز کرد: منشآت استاد معنایی بیش از این داشت که دیگران دارند؛ یعنی قرآن در وجودش نزول اجلالی و انزالی پیداکرده است.
عباسی خراسانی تصریح کرد: قرآن در نفسش نزول پیدا کرده و این نفس ۶ هزارو ۲۳۶ آیه قرآن را پرورانده بعد از آن یک آیه یا سوره را بعنوان مظهر شناسنامه ای ظهورش تعین و نشخص داده سپس به دیگران انشاء نموده است.
این شاگرد با وفا به استاد توصیه هایی را از علامه حسن زاده آملی نقل می کند: سعی کنیدعلوم را دریافت کنیدو نویسنده نباشید” و علمک مالم تکن تعلم”
وی درتوضیحات بیشتر بیان داشت: که جبرائیل انشاء می کند و نفس صاحب ولایت و نفس مطمئنه مثل نفس حضرت استاد حسن زاده آملی انشاء می کند و می شود منشآت
حجت الاسلام عباسی خراسانی در معنای بیشتری می گوید: منشآت بر علامه حسن زاده آملی یعنی اینکه تمام علوم اسلامی این نفسی که می خواهد این علم را نگهدار باشد، آن باید نفس منشا و نفس منَشا باشدو این از خصوصیات علامه ما بود.
درج زندگینامه معرفتی علامه درکتب درسی
این شاگرد حاذق به رحلت علامه ذوالفنون در مهرماه اشاره واضافه کرد: از مسئولین و وزارت آموزش و پرورش تقاضا داریم بی مناسبت نیست که در کتب درسی مدارس و دانشگاهها از زندگینامه و گزیده ای از حالات معرفتی علمی و عملی استاد و استقامتی که علامه برای دریافت تعلیم و تعلم داشتند درج و منعکس شود.
Saturday, 26 April , 2025