شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36682 |
|
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۸ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

درختداری مهمتراز درختکاری است به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری باحضور مسئولین شهرستانی و امام جمعه امامزاده عبدالله مراسم درختگاری در دانشگاه فنی حرفه ای دخترانه توحید شهرستان آمل انجام شد. به گفته علی اصغراسماعیل زاده در مجموع ۱۷۴ هزاراصلح نهال صنوبر درقالب طرح زراعت چوب بین متقاضیان و دوستداران محیط زیست […]

درختداری مهمتراز درختکاری است

به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری باحضور مسئولین شهرستانی و امام جمعه امامزاده عبدالله مراسم درختگاری در دانشگاه فنی حرفه ای دخترانه توحید شهرستان آمل انجام شد.

به گفته علی اصغراسماعیل زاده در مجموع ۱۷۴ هزاراصلح نهال صنوبر درقالب طرح زراعت چوب بین متقاضیان و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی بصورت رایگان توزیع و کاشته شد.

در ادامه طرح ملی کاشت ۱ میلیارد نهال درکشور

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل درمصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سیده آمل بابیان اینکه هرسال ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه بعنوان هفته منابع طبیعی درسراسر کشوردر این ایام اقداماتی از قبیل کاشت درخت صورت می گیرد، ادامه داد: ۳۰هزار اصلح نهال جهت کاشت به شهرستان محمودآباد تحویل داده شد و۱۴۴ هزار نهال نیز در شهرها و بخش های توابع شهرستان آمل به ویژه بخش لاریجان برای کاشت مناطق مختلف توزیع شد.

به گفته علی اصغراسماعیل زاده درمجموع ۱۷۴ هزاراصلح نهال صنوبر درقالب طرح زراعت چوب بین متقاضیان و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی بصورت رایگان توزیع و کاشته شد.

وی با اشاره به نوع این نهال ها بیان داشت: ۵ هزار نهال از سوزنی برگها و ۵ هزار نهال از گونه های دیگر درختان جنگلی مازندران نوع پهن برگ بلوط، افراء، توسکا و سایرگونه های درختان جنگلی بود که در راهپیمایی ۲۲ بهمن ما توزیع نهال ها استارت زده شد.

اسماعیل زاده تصریح کرد: طبق آمارهای واصله تاکنون۷۰ هزار نهال کاشته شد که الباقی در ادامه طرح تا ۲۱ اسفند کاشته می شود.

درختداری مهمتراز درختکاری است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل در پاسخ به سوال سیده آمل مبنی برچگونگی داشت نهالهای کاشته شده ابرازداشت: یکی از آرزوها و آمال ما هم بعنوان محیط بان و یگان حفاظت از منابع طبیعی مقوله درختداری است که بجای درختکاری جا بیافتد.

همت همگانی برای حفظ منابع طبیعی

وی خاطرنشان شد: بجای اینکه نهالها را بکاریم و بعد رها بگذاریم و برویم باید بجایی برسیم که با آموزش و همت همگانی و حمایت های مردمی و بخش خصوصی ngo ها در داشت نهالها بیشتر همت بگماریم.

اسماعیل زاده با اعلام اینکه امسال از محل تعهدات معدن داران بالغ بر ۳۰هکتار کاشت نهال را قبول زحمت کردند، اظهارداشت: شعار درختداری بجای درختکاری هم اکنون نیز با اجرای دوره آموزشی توسط واحد آموزش و ترویج درسطح شهرستان درحال اجراست.

درختداری مهمتراز درختکاری است seyyedeamol.ir

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل اعلام کرد: عموما یکی از سیاستگذاری های کار جامعه هدف ما قشردانش آموزی است که حفظ منابع طبیعی برای نسل آینده تبیین شود تا برای حفظ آب و خاک این مرز و بوم کوشا باشند.

طرح ملی کاشت ۱ میلیارد نهال درکشور

مهندس دعاگو، ریاست محیط زیست آمل نیز درادامه اذعان داشت: موضوع کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال هم اکنون درسطح کشور عملیاتی شده است که سهم شهرستان آمل ۳۰اصلح نهال می باشد و این رقم خوبی است که نتیجه آن تغییر سیر نزولی حفظ و نگهداری منابع طبیعی به سیر صعودی خواهدبود.

درختداری مهمتراز درختکاری است
seyyedeamol.ir
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید