چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-15
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 32532 |
|
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

حضورمهمانان خارجی درمراسم بزرگداشت ۶بهمن آمل برهم ریختن پازل عقده گشایی اتحادیه کمونیستها در اوایل انقلاب، بدست مردم معتقد شهرستان آمل در واقعه ۶ بهمن سال ۶۰، که تنها سلاح مقاومت مردم اعتقاداتشان بود، به حماسه ای پرشور مردمی تبدیل و آن ایام را در خاطرات تقویم تاریخ ایران برای همیشه ماندگار کرد. مقاومتی که […]

حضورمهمانان خارجی درمراسم بزرگداشت ۶بهمن آمل

برهم ریختن پازل عقده گشایی اتحادیه کمونیستها در اوایل انقلاب، بدست مردم معتقد شهرستان آمل در واقعه ۶ بهمن سال ۶۰، که تنها سلاح مقاومت مردم اعتقاداتشان بود، به حماسه ای پرشور مردمی تبدیل و آن ایام را در خاطرات تقویم تاریخ ایران برای همیشه ماندگار کرد. مقاومتی که همزمان با نبرد مردان آملی در جبهه های مرزی حق علیه باطل بایستی از منافع ملی داخل نیز حفاظت می شد، مقاومت مردان و زنان و کودکان که منجر به شهادت ۴۱ شهید گلگون کفن از آملیها درشهر آمل شد.

گزارش واحدخبری سیده آمل:حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی ، امام جمعه شهرستان آمل باتشکر ازمردم فهیم سنگر سازآمل که نقشه دشمنان را در ششم بهمن سال۶۰ تبدیل به مسیری ارزشی جاودان کرده اند ، برنامه های چهلمین سال بزرگداشت ۶ بهمن امسال را اینگونه تببین کرد: حاصل برگزاری جلسات ستاد حماسه سال ۶۰ دیدار اعضای ستاد با علامه جوادی آملی در آینده نزدیک هست تا از رهنمودهای ایشان بهره ببریم.

حضورمهمانان خارجی درمراسم بزرگداشت ۶بهمن آمل

وی از دعوت سردار قاآنی بعنوان سخنران ویژه مراسم ششم بهمن ۱۴۰۰ خبرداد و افزود: باتوجه به هماهنگی های  بعمل آمده، مراسمات حماسه ششم بهمن امسال با عنوان حماسه مقاومت مردمی مطرح شد؛ به همین دلیل؛ در پیرو آن کنگره مقاومت تشکیل و از مهمانان ۶ کشور مقاومت نیز دعوت بعمل آمده که سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس سخنران ویژه این مراسم خواهند بود.

علیرضا شریعت، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل همچنین باتاکید بر اینکه ابعاد مختلف فرهنگی هر جریانی با قلم اصحاب رسانه نشر پیدا می کند، گفت: آنچه که سبب ماندگاری محرم و صفر یا رسوماتی مانند جشن هرساله عید باستان هست، عجین شدن این ایام با مردم می باشد پس مردمی شدن این ایام، دیگرالزامی را برای فرهنگ سازی و معرفی نمی آورد.

وی درادامه خاطرنشان شد: یکی از کارهای مهم نهادینه شدن ۶ بهمن آمل است که باید نسل به نسل فرهنگ شهامت و رشادتهای حماسه مقاومت مردم بی سلاح آن زمان را برای نسل آینده بازگو شود.

فرماندار آمل بااشاره به مظلوم واقع شدن حماسه ششم بهمن اظهارداشت:برای رویدادهای حماسی همچون ۶ بهمن ۱۳۶۰ نیاز به برنامه های ملی و فراملی داریم تا این جریان از یک شهر یا استان فراتر رفته برای همه مردم کشور جا بیافتد و همگان از آن دلاوریها آگاه شوند.

علی امانی، دبیر ستاد برگزاری این بزرگداشت نیز بیان داشت: طی نشستی با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، طرح پیشنهادی ساخت مجموعه تلویزیونی با موضوع حماسه ششم بهمن ماه داده شد که امیدواریم در آینده نزدیک محقق شود.

عباس مرزبند،ریاست اداره آموزش وپرورش شهرستان آمل در حاشیه این مراسم تصریح کرد: همه تلاش ما بر این است تا از چگونگی ساخت ۱۰۰۰ سنگر درآمل و دلاوریهای مردان و زنان آمل در ۶ بهمن سال ۶۰، کل کشور آگاه و حماسه آملی ها در کشور ماندگارشود، به همین جهت در رایزنی های به عمل آمده با مجمع نمایندگان استان مازندران طرح پیشنهادی ما گنجاندن حماسه ششم بهمن آمل در کتاب های درسی بود که امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق بیافتد.

حضورمهمانان خارجی درمراسم بزرگداشت 6بهمن آمل

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید