شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36705 |
|
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۳۶ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ثبت دومین تمبرآیینی بنام آمل بعد از ثبت تمبر آئینی کنس دشو بنام شهرستان آمل تمبر آئینی نوروزخوانی دومین تمبری است که بنام شهرستان آمل از استان مازندران به ثبت ملی رسیده است. نکوداشت آئین و سنتهای فرهنگی نشان از شکوه اصالت تاریخ تمدن آن جامعه مدنی را دارد که متاسفانه نسل جدید جامعه امروز […]

ثبت دومین تمبرآیینی بنام آمل

بعد از ثبت تمبر آئینی کنس دشو بنام شهرستان آمل تمبر آئینی نوروزخوانی دومین تمبری است که بنام شهرستان آمل از استان مازندران به ثبت ملی رسیده است.

نکوداشت آئین و سنتهای فرهنگی نشان از شکوه اصالت تاریخ تمدن آن جامعه مدنی را دارد که متاسفانه نسل جدید جامعه امروز ما بنا به بی توجهی به سنتها و آداب و رسوم بوم فرهنگ پیشینیان ایران زمین و رسوخ فرهنگ غربگرایی بی هویت از آن اصالت تمدنی تاریخ ایران زمین بخصوص مازندرانی دور مانده اند.

ثبت آئین و رسوم درقالب تمبر یکی از روش هایی است که می توان این آئین های کهن را زنده نگه داشت که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برای دومین بار رقم می خورد.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: رضاکسب ور، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل از رونمایی تمبر نوروزخوانی این شهرستان خبرداد وگفت: امروز بیستم اونه ماه ۱۵۳۵ تبری مصادف با ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ شمسی در آستانه فرا رسیدن فصل بهار هستیم.

سند دار شدن نوروز خوانی بنام آمل

کسب ور ادامه داد: معمولا در مازندران چنین روزی نوروزی خوانی که خبر از عید و آمدن سال نو دارد آغاز می شود که برای پاسداشت این آیین کهن و سند دار کردن آن امروز تمبر نوروزی خوانی را رونمایی کردیم که برای نسل آینده مازندرانی و مازندران به یادگار بماند و در تاریخ به نام آمل از مازندران در تاریخ ثبت شود.

حفظ تمبر نوروزخوانی در موزه ملی

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل خاطرنشان شد: پس از رونمایی، این تمبر به موزه ملی ایران خواهد رفت تا از آن به نام آمل نگهداری شود.

ثبت دومین تمبرآیینی بنام آمل

قابل به ذکر است امسال بعد از به ثبت رساندن تمبر کنس دشو این دومین تمبری است که با نام آمل به ثبت ملی رسیده و در موزه حفظ آثار فرهنگی و مردم شناسی نگهداری می شود

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید