پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 34537 |
|
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۵ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تکلیف مداحان درجهادتبیین روح الله سلگی: امروزه یکی از تکالیف مداحان ما روشنگری درقالب شعرپرمحتوا با نوای رسا است تا چراغ دین درجامعه کنونی جنگ رسانه ای که با آن مواجهه هستیم روشن بماند. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در همایش طلایه داران تبیین و بصیرت اجتماع بزرگ […]

تکلیف مداحان درجهادتبیین

روح الله سلگی: امروزه یکی از تکالیف مداحان ما روشنگری درقالب شعرپرمحتوا با نوای رسا است تا چراغ دین درجامعه کنونی جنگ رسانه ای که با آن مواجهه هستیم روشن بماند.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در همایش طلایه داران تبیین و بصیرت اجتماع بزرگ ستایشگران و مداحان اهل بیت مازندران گفت:مازندران دیار علما، فرهیختگان و سرزمین علویان است.

وی با بیان اینکه خطه سرسبز مازندران بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده و همواره در تاریخ حماسه‌سازبوده است، افزود: یکی از رویدادهای تاریخی ما حماسهسازی مردم دلاور آمل درششم بهمن سال ۱۳۶۰ از این دیار، بدون سنگر برخاستند و آمل هزارسنگر برای همیشه درتاریخ معاصر ماندگار شد.

قیام عاشورا تحول تاریخ بشزیت

روح الله سلگی در ادامه بیان داشت: قیام عاشورا مهمترین تحول تاریخ بشریت است، حضرت زینب(س) نه فقط برای رسوایی و نشان دادن چهره پلید حاکم زمان، بلکه مظلومیت و استقامت امام، فرزندان معصوم و یارانش را در تاریخ ثبت کرد.

تکلیف مداحان درجهادتبیین
تکلیف مداحان درجهادتبیین

به گفته این مسئول سیاسی دراستان حضرت زینب(س) سنبل زن کامل مسلمان و شیعه است، و اگر جهاد تبیین این بزرگ بانوی اسلام و جهان نبود چراغ راه ظلم ستیزی شهدای کربلا در تاریخ خاموش می ماند.

مدعیان زندگی زنان ساختار شکنان عفت زنان عفیف

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با اشاره به شعار جدید”زن، زندگی، آزادی” بیگانه با هویت واقعی زنان مسلمان ابراز داشت: افرادی در اغتشاشات اخیر با شعار بیگانه زن، زندگی، آزادی تصویر غلطی ازچهره زن برای عموم ترسیم کردندهرچند دراتفاقات گذشته پیچیده ترین نوع جنگ را شاهد بودیم که زیر لوای جریان مستبد سلطنت و منافقان گردآوری شد.

سلگی همچنین تصریح کرد: در طول تاریخ بشریت،کدام مکتب را سراغ داریم که جایگاه ارزشمند و ارزنده زنان همانند مقام حضرت زینب(س)وحضرت زهرا (س) باشد؟

وی با تاکید برتکریم زن در مذهب شیعه و مکتب اسلام بیان کرد: دراغتشاشات اخیرکسانی دردفاع از زن مدعی بودند که خودبزرگترین توهین، ساختارشکنی و پرده دری را نسبت به زنان عفیف ما دارند.

تکریم زن دراسلام

روح الله سلگی حضرت زینب(س) نمونه بارز و نماد زن مسلمان دانشت و اذعان داشت: عاشورا نه تنها در مکتب و اعتقادات ما بلکه حماسه ای جهان شمول برای همه بشریت است و همه زیبایی ها، فضایل، از خود گذشتگی، ایثار و صبر به همراه تلخ ترین اتفاقات تاریخ برای بهترین افرادنزد خداوند در عاشورا جمع شده است.

مازندران دیار علویان

سلگی تاکید کرد: مردم مازندران اولین لبیک گوی پیام اهل بیت دردنیای اسلام بودندونخستین حکومت شیعیان را شکل دادند، مردم مازندران در دنیای اسلام با پیام عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی نهال عشق و ارادت به اهل بیت را در این دیار کاشتند که به درخت تنومند تبدیل شد.

تکلیف مداحان درجهادتبیین
تکلیف مداحان درجهادتبیین
seyyedeamol,ir

مصونیت در سایه اطاعت از ولایت و رهبری

معاون استاندار مازندران اضافه کرد: آنچه که ملت ایران را در سال های اخیر در فرازهای مهم تاریخ ۱۰۰ سال گذشته مقابل انواع تبعیدها، جنایت‌ها، جنگ های نرم و سخت، ترورها، حماسه ۶ بهمن آمل ماندگار کرد اطاعت از ولایت و رهبری بوده است.

سلگی انقلاب اسلامی را حاصل توده های مختلف مردم و اقشار گوناگون دانست و ادامه داد: انقلاب ما انقلاب تمام عیارمردمی بوده و یک پیام عظیم فرهنگی، معنوی، دینی و اعتقادی است که فقط محدود به دنیای تشییع و جهان اسلام نیست.

تکلیف مداحان درجهادتبیین

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر رسالت امروز مداحان در جهاد تبیین اعلام کرد: امروزه یکی از تکالیف مداحان ما روشنگری درقالب شعرپرمحتوا با نوای رسا است تا چراغ راه دین درجامعه کنونی که با جنگ رسانه ای مواجهه هستیم روشن بماند.

روح الله سلگی درخاتمه اذعان داشت: امروز مداحان ما فرمانده‎هان میدان جنگ رسانه ای هستند که بیش از گذشته باید باتوسل و تمسک به فرهنگ عاشورا بصورت چهره به چهره جایگاه اسلام را در بین مردم بخصوص حوانان تبیین کنند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید