سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
کد خبر: 36693 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۲۲ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

تکلیف سال زراعی جدید مهاجر تصریح کرد: الان تا قبل از شروع کشت جدید هر کشاورزی برنجی در انبار دارد اعلام کند هم دربخش خصوصی و هم دولتی را خریداریم. به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی درنوزدهمین همایش ملی برنج کشور که درموسسه تحقیقاتی کشاورزی و برنج شهرستان آمل برگزارشد؛باتاکیدبراینکه […]

تکلیف سال زراعی جدید

مهاجر تصریح کرد: الان تا قبل از شروع کشت جدید هر کشاورزی برنجی در انبار دارد اعلام کند هم دربخش خصوصی و هم دولتی را خریداریم.

به گزارش پایگاه خبری سیده آمل: معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی درنوزدهمین همایش ملی برنج کشور که درموسسه تحقیقاتی کشاورزی و برنج شهرستان آمل برگزارشد؛باتاکیدبراینکه اصلاح بذر، تولید محصولات را تا ۳ برابر افزایش می دهد، افزود: بعداز گندم برنج یکی از محصولات اساسی است که در امنیت غذایی کشور نقش بسزایی را ایفا می کند که در استانهای شمالی و برخی دیگر از استانها از محصولات پر هزینه محسوب می شود.

سیاست گذاری وزارت جهادکشاورزی

وی با اشاره به قیمت گذاریهای ارقام برنج بیان داشت: باتوجه به هزینه بر بودن محصول برنج قیمت گذاریها باید بگونه ای باشد که شالیکاران ما برای کشت سالهای آینده این محصول استراتژیک ترغیب شوند و کاشت برنج را ادامه دهند.

به گفته علیرضامهاجر، نظردولت بر این هست که برای کنترل قیمت برنج، واردات بی رویه برنج را مدیریت کند و از طرفی نهادها را با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وی همچنین عنوان کرد:همانگونه که سالهای گذشته یارانه های زیادی رادربحث کودهای شیمیایی مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار می دادیم امسال نیز به محض شروع کشت، انواع کودهای پتاس، فسفات، اوره با یارانه حدود ۷۰% به کشاورزان تحویل داده می شود و فقط ۳۰% با قیمت بسیار مناسب به دست کشاورزان خواهدرسید.

پیش بینی برداشت سال زراعی پیش رو

مهاجر با پیش بینی برداشت ۲ونیم میلیون تن برنج سفید در همان میزان درسطح کشت از مقدار لازم برای تامین برنج کشور می گوید: حدود ۳ میلیون و۲۰۰هزارتن برنج برای کل کشور نیاز است که حدود ۷۰۰الی۸۰۰ هزار تن باید با واردات برنج جایگزین شود.

شرایط واردات برنج

وی ازشرایط مقاطع مختلف واردات بی رویه برنج گفت: این اتفاق به ۳ موضوع مقطعی؛ ایام کرونا، دوره تحریم سخت و سومین مقطع آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین بود که دنیا به یکباره دچار تحول شد و دولتمردان ما برای نیاز غذایی کشور سیاست واردات و تامین غذایی تا ۲ سال را لحاظ کردند و به همین خاطر واردات در این ۳مقطع زیادشد.

تکلیف سال زراعی جدید

علیرضا مهاجر به خرید تضمینی برنج اشاره و خاطرنشان شد: خرید برنج تضمینی در رابطه با برنج پرمحصول هست که برای آن هم امیدواریم کشاورزان با قیمت مناسب محصول خود را بفروش برساند و اگر هم خریداری نشد دولت با قیمت خود خریداری می کند.  

مهاجر تصریح کرد: الان تا قبل از شروع کشت جدید هر کشاورزی برنجی در انبار دارد اعلام کند هم دربخش خصوصی و هم دولتی را خریداریم.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی اذعان داشت: برای سال زراعی پیش رو تعرفه زمان محصول را داریم که اصلا اجازه واردات برنج داده نمی شود و درقبال آن کشاورز باید اول محصول خود را بفروش برساند و پس از فروش مجوز واردات داده می شود.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه رسمی خبری- تحلیلی سیده آمل در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید